Öğretmen Adaylarının Tasarladıkları Matematiksel Modelleme Problemleri ve Tasarlama Sürecine İlişkin Görüşleri

Yıl: 2020 Cilt: 21 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 1530 - 1560 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.29299/kefad.853996 İndeks Tarihi: 03-05-2021

Öğretmen Adaylarının Tasarladıkları Matematiksel Modelleme Problemleri ve Tasarlama Sürecine İlişkin Görüşleri

Öz:
Bu çalışma, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının tasarladıkları matematikselmodelleme problemleri ve tasarlama sürecine ilişkin görüşlerini incelemeyiamaçlamaktadır. Çalışma, ilköğretim matematik öğretmenliği lisans programı ikinci sınıf(alan içi seçmeli ders) İlköğretimde Matematiksel Modelleme dersi kapsamındagerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda çalışmaya 49 öğretmen adayı katılmıştır. Nitel olaraktasarlanan çalışmanın verilerini öğretmen adayları tarafından tasarlanan matematikselmodelleme problemleri ve raporları oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri içerik analizikullanılarak çözümlenmiştir. Öğretmen adaylarının tasarladıkları matematiksel modellemeproblemleri matematiksel modelleme etkinlik tasarım prensipleri (gerçeklilik prensibi,model oluşturma prensibi, öz değerlendirme prensibi, yapı değerlendirme prensibi, modelgenelleme prensibi, etkili prototip prensibi) temel alınarak değerlendirilmiştir. Çalışmanınsonucunda, öğretmen adaylarının tüm prensipleri karşılayacak nitelikte matematikselmodelleme problemi tasarlamakta güçlükler yaşadıkları tespit edilmiştir. Matematikselmodelleme tasarlama süreci öğretmen adaylarına bilmedikleri konular hakkında fikir sahibiolma, soru ve problemlere farklı bakış açıları ile bakabilme noktalarında farkındalıkkazandırdığı tespit edilmiştir. Öğretmen adayları problem tasarlamanın zaman alması,matematiksel model kurma ve konu belirleme aşamalarında zorlandıklarını belirtmişlerdir.
Anahtar Kelime:

Mathematical Modeling Problems Designed by Pre-service Teachers and their Views on the Design Process

Öz:
The study aimed to examine the mathematical modeling problems designed by primary education pre-service mathematics teachers and their views on the design process. The study was conducted within the scope of the Mathematical Modeling in Primary Education course (area elective) in the second year of the undergraduate program of primary education mathematics teaching. In this context, 49 pre-service teachers participated in the study. The study adopted a qualitative design and its data consisted of mathematical modeling problems designed by pre-service teachers and their reports. The data were analyzed using content analysis. The mathematical modeling problems designed by pre-service teachers were evaluated according to the mathematical modeling, activity design principles (reality principle, model construction principle, self-assessment principle, model documentation principle, model shareability and reusability principle, effective prototype principle). As a result of the study, it was determined that the pre-service teachers faced difficulties in designing mathematical modeling problems that satisfied all of the principles. It was found that the process of designing mathematical modeling enabled the pre-service teachers to have an idea about the issues they did not know and approach questions and problems with different perspectives. The teachers stated that designing the problems was time-consuming and they faced difficulties in establishing mathematical models and determining subjects.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA şen ö (2020). Öğretmen Adaylarının Tasarladıkları Matematiksel Modelleme Problemleri ve Tasarlama Sürecine İlişkin Görüşleri. , 1530 - 1560. 10.29299/kefad.853996
Chicago şen özgür Öğretmen Adaylarının Tasarladıkları Matematiksel Modelleme Problemleri ve Tasarlama Sürecine İlişkin Görüşleri. (2020): 1530 - 1560. 10.29299/kefad.853996
MLA şen özgür Öğretmen Adaylarının Tasarladıkları Matematiksel Modelleme Problemleri ve Tasarlama Sürecine İlişkin Görüşleri. , 2020, ss.1530 - 1560. 10.29299/kefad.853996
AMA şen ö Öğretmen Adaylarının Tasarladıkları Matematiksel Modelleme Problemleri ve Tasarlama Sürecine İlişkin Görüşleri. . 2020; 1530 - 1560. 10.29299/kefad.853996
Vancouver şen ö Öğretmen Adaylarının Tasarladıkları Matematiksel Modelleme Problemleri ve Tasarlama Sürecine İlişkin Görüşleri. . 2020; 1530 - 1560. 10.29299/kefad.853996
IEEE şen ö "Öğretmen Adaylarının Tasarladıkları Matematiksel Modelleme Problemleri ve Tasarlama Sürecine İlişkin Görüşleri." , ss.1530 - 1560, 2020. 10.29299/kefad.853996
ISNAD şen, özgür. "Öğretmen Adaylarının Tasarladıkları Matematiksel Modelleme Problemleri ve Tasarlama Sürecine İlişkin Görüşleri". (2020), 1530-1560. https://doi.org/10.29299/kefad.853996
APA şen ö (2020). Öğretmen Adaylarının Tasarladıkları Matematiksel Modelleme Problemleri ve Tasarlama Sürecine İlişkin Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 1530 - 1560. 10.29299/kefad.853996
Chicago şen özgür Öğretmen Adaylarının Tasarladıkları Matematiksel Modelleme Problemleri ve Tasarlama Sürecine İlişkin Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 21, no.3 (2020): 1530 - 1560. 10.29299/kefad.853996
MLA şen özgür Öğretmen Adaylarının Tasarladıkları Matematiksel Modelleme Problemleri ve Tasarlama Sürecine İlişkin Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.21, no.3, 2020, ss.1530 - 1560. 10.29299/kefad.853996
AMA şen ö Öğretmen Adaylarının Tasarladıkları Matematiksel Modelleme Problemleri ve Tasarlama Sürecine İlişkin Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 21(3): 1530 - 1560. 10.29299/kefad.853996
Vancouver şen ö Öğretmen Adaylarının Tasarladıkları Matematiksel Modelleme Problemleri ve Tasarlama Sürecine İlişkin Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 21(3): 1530 - 1560. 10.29299/kefad.853996
IEEE şen ö "Öğretmen Adaylarının Tasarladıkları Matematiksel Modelleme Problemleri ve Tasarlama Sürecine İlişkin Görüşleri." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, ss.1530 - 1560, 2020. 10.29299/kefad.853996
ISNAD şen, özgür. "Öğretmen Adaylarının Tasarladıkları Matematiksel Modelleme Problemleri ve Tasarlama Sürecine İlişkin Görüşleri". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 21/3 (2020), 1530-1560. https://doi.org/10.29299/kefad.853996