Yıl: 2020 Cilt: 21 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 1650 - 1694 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.29299/kefad.853999 İndeks Tarihi: 03-05-2021

Eğitim Paydaşlarının Görüşleri Doğrultusunda Türk Eğitim Sisteminin Sorunları

Öz:
Bu çalışmanın amacı, Türk eğitim sisteminin temel sorunlarının eğitim paydaşlarınıngörüşleri doğrultusunda ortaya konmasıdır. Çalışmada, nitel araştırma desenlerinden biriolan olgubilim (fenomenoloji) kullanılmıştır. Çalışma grubu, maksimum çeşitlilikörneklemesine göre belirlenen 120 kişiden oluşmaktadır. Türk eğitim sistemi içerisindefarklı rolleri bulunan paydaşların (öğrenci, öğretmen, okul yöneticisi, veli, sivil toplumkuruluşu temsilcisi ve öğretim elemanı) çalışma grubuna dâhil edilmesi ile çeşitliliksağlanmıştır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır.Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanıngeçerliğini ve güvenirliğini sağlamaya yönelik çeşitli uygulamalara başvurulmuştur.Katılımcıların görüşleri doğrultusunda Türk eğitim sisteminin 42 temel sorununun olduğutespit edilmiştir. Bu sorunlar içerisinde, sistemde yaşanan sık değişiklikler, nitelikliöğretmen yetişmemesi, aile desteğinin yetersiz olması, siyasi müdahaleler, kişiselözelliklerin göz ardı edilmesi, kalabalık sınıflar, öğretmenlerde yetersiz mesleki gelişim ve12 yıllık zorunlu eğitim en sık vurgulanan sorunlardır. Türk eğitim sistemine ilişkinbelirlenen 42 temel sorun yönetsel, öğretmen ve öğretmen eğitimi, eğitim-öğretim süreci,ailevi ve toplumsal, fiziksel altyapı ve materyal, eğitim programı, finansman ve meslekieğitim olmak üzere 8 kategoride toplanmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlar ve yapılantartışmalar ışığında uygulayıcılara ve araştırmacılara yönelik öneriler sunulmuştur.
Anahtar Kelime:

The Problems of Turkish Education System According to the Opinions of Stakeholders in Education

Öz:
This study aimed to reveal the main problems of the Turkish education system in line with the opinions of the stakeholders in education. Phenomenology, among the qualitative research designs, was used in the study. The study group consisted of 120 respondents determined through maximum variation sampling. The variation of participants was maintained by including stakeholders (students, teachers, school administrators, parents, the representatives of non-governmental organizations, and faculty members) with different roles in the Turkish education system. The research data were collected through a semi-structured interview form. The obtained data were analysed using the content analysis method. Various techniques have been employed to ensure the validity and reliability of the study. It was determined that the Turkish education system had 42 number of main problems in line with the opinions of the participating group. The most frequently voiced problems were frequent changes in the system, failure to train qualified teachers, lack of parental involvement, political interventions, lack of personalized learning, crowded classrooms, insufficient professional development of teachers and 12-year compulsory education. The 42 main problems identified for the Turkish education system were grouped under 8 distinct categories: administration, teacher and teacher education, educational process, parental and societal, physical infrastructure and materials, curriculum, finance, and vocational training. Some suggestions were offered for the practitioners and researchers based on the obtained results and the discussion of the findings.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KARA M (2020). Eğitim Paydaşlarının Görüşleri Doğrultusunda Türk Eğitim Sisteminin Sorunları. , 1650 - 1694. 10.29299/kefad.853999
Chicago KARA MEVLÜT Eğitim Paydaşlarının Görüşleri Doğrultusunda Türk Eğitim Sisteminin Sorunları. (2020): 1650 - 1694. 10.29299/kefad.853999
MLA KARA MEVLÜT Eğitim Paydaşlarının Görüşleri Doğrultusunda Türk Eğitim Sisteminin Sorunları. , 2020, ss.1650 - 1694. 10.29299/kefad.853999
AMA KARA M Eğitim Paydaşlarının Görüşleri Doğrultusunda Türk Eğitim Sisteminin Sorunları. . 2020; 1650 - 1694. 10.29299/kefad.853999
Vancouver KARA M Eğitim Paydaşlarının Görüşleri Doğrultusunda Türk Eğitim Sisteminin Sorunları. . 2020; 1650 - 1694. 10.29299/kefad.853999
IEEE KARA M "Eğitim Paydaşlarının Görüşleri Doğrultusunda Türk Eğitim Sisteminin Sorunları." , ss.1650 - 1694, 2020. 10.29299/kefad.853999
ISNAD KARA, MEVLÜT. "Eğitim Paydaşlarının Görüşleri Doğrultusunda Türk Eğitim Sisteminin Sorunları". (2020), 1650-1694. https://doi.org/10.29299/kefad.853999
APA KARA M (2020). Eğitim Paydaşlarının Görüşleri Doğrultusunda Türk Eğitim Sisteminin Sorunları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 1650 - 1694. 10.29299/kefad.853999
Chicago KARA MEVLÜT Eğitim Paydaşlarının Görüşleri Doğrultusunda Türk Eğitim Sisteminin Sorunları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 21, no.3 (2020): 1650 - 1694. 10.29299/kefad.853999
MLA KARA MEVLÜT Eğitim Paydaşlarının Görüşleri Doğrultusunda Türk Eğitim Sisteminin Sorunları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.21, no.3, 2020, ss.1650 - 1694. 10.29299/kefad.853999
AMA KARA M Eğitim Paydaşlarının Görüşleri Doğrultusunda Türk Eğitim Sisteminin Sorunları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 21(3): 1650 - 1694. 10.29299/kefad.853999
Vancouver KARA M Eğitim Paydaşlarının Görüşleri Doğrultusunda Türk Eğitim Sisteminin Sorunları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 21(3): 1650 - 1694. 10.29299/kefad.853999
IEEE KARA M "Eğitim Paydaşlarının Görüşleri Doğrultusunda Türk Eğitim Sisteminin Sorunları." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, ss.1650 - 1694, 2020. 10.29299/kefad.853999
ISNAD KARA, MEVLÜT. "Eğitim Paydaşlarının Görüşleri Doğrultusunda Türk Eğitim Sisteminin Sorunları". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 21/3 (2020), 1650-1694. https://doi.org/10.29299/kefad.853999