Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazı Hatalarının İncelenmesi
Yıl: 2020 Cilt: 21 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 1759 - 1807 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.29299/kefad.854004 İndeks Tarihi: 03-05-2021
Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazı Hatalarının İncelenmesi
Öz: Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenliği bölüm öğrencilerinin bitişik eğik yazılarınıinceleyip yapılan yazım hatalarını incelemektir. Bu genel amaca ulaşabilmek içinöğrencilerin yazım içerisinde harflerin yazımının büyük harf ve küçük harf durumunagöre, yazının diklik eğiklik durumlarına göre ve kılavuz çizgilere uyup uymamadurumlarına göre incelenmesi ölçüt olarak ele alınmıştır. Araştırma nitel veri toplamatekniklerinden doküman inceleme ve içerik analizi yöntemleri ile yapılandırılmıştır.Araştırma grubunu İç Anadolu bölgesinde yer alan bir eğitim fakültesinde okuyan sınıföğretmenliği bölümü üçüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Veriler üçüncü sınıftaöğrenim gören öğrencilerin ders kapsamında kullanmış oldukları yazı defterleri toplanarakyazım hatalarının doküman incelemesi yöntemi ile analiz edilmesiyle oluşturulmuştur.Araştırma sonucunda en fazla hatayı erkek öğretmen adaylarının yaptığı, küçük harf vebüyük harfe göre incelendiğinde, küçük harf yazımında büyük harf yazımına göre dahafazla hata yapıldığı belirlenmiştir. Yazının eğiklik durumuna ve kılavuz çizgilere göreincelendiğinde; büyük çoğunluğunun uygun yazdığı görülmüştür. Kılavuz çizgilere uygunyazmayan kısmın çoğunluğu da satır çizgilere uyulmadan boşlukla yazıldığı, diğer adayöğretmenlerin ise kılavuz çizgilerini taşırarak yazdıkları görülmüştür.
Anahtar Kelime: Investigation of Cursive Italic Handwriting Errors of Primary School Teacher Students
Öz: The aim of this research is to examine the cursive italic handwriting of classroom teacher department students and to review the spelling mistakes made by the students of the classroom teacher department. In order to achieve this general purpose, the examination of the writing of the letters according to the uppercase and lowercase status, the italic and upright status of the writing and whether it conforms to the guideline lines are considered as criteria. The research is structured with document analysis and content analysis methods, which are qualitative data collection techniques. The third grade students, who are studying in a training faculty in the Central Anatolia region, are the research group. The data was created by collecting the writing books used by the students studying in the third grade within the scope of the course and analyzing the spelling errors by document analysis method. As a result of the research, it was determined that the most mistakes were made by the male teacher candidates, when examined according to the lowercase and uppercase, more mistakes were made in the lowercase than the uppercase. When the text is examined according to the italic status and the guideline; it was seen that the vast majority wrote appropriate. It was observed that the majority of the part that did not write in accordance with the guiding lines was written with a blank space without complying with the line lines, while the other candidate teachers wrote it by overflowing the guiding lines.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Akkaya, A., & Kara, Ö. (2012). The Opinions of Sixth Grade Students on Causes of Problems They Experience in Italic. Erzincan University Journal of Education Faculty, 14(2), 313-336.
- Aktürk, Y., & Taş, A. M. (2009). İlk Okuma Yazma Öğretiminde Ses Temelli Cümle Yönteminin Uygulanmasına İlişkin Öğretmen Görüşleri - Şanlıurfa / Viranşehir Örneği. Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
- Akyol, H. (2005). İlkokuma Yazma Programı ve Öğretimi: Eğitimde Yeni Yansımalar. VII. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu. Kayseri: Erciyes Üniversitesi.
- Akyol, H. (2013). Türkçe İlk Okuma ve Yazma Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
- Arıcı, B. (2012). İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin,Türkçe Ve Sınıf Öğretmenlerinin Bitişik Eğik Yazı Hakkındaki Görüşleri. Gazi Üniversitesi Türkçe Araştırmaları Aademik Öğrenci Dergisi, 2(3).
- Arslan, D., & Ilgın, H. (2010). Öğretmen ve Öğrencilerin Bitişik Eğik Yazı ile İlgili Görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 69-92.
- Avcı, Y. E., & Şahin, M. (2016). Ses Temelli Okuma-Yazma Öğretiminde Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştığı Sorunların İncelenmes. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 59-79.
- Babayiğit, Ö., & Erkuş, B. (2017). İlk Okuma Yazma Öğretimi Sürecinde Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 271-284.
- Başaran, M., & Karatay, H. (2005). Eğik El Yazısı Öğretimi. Milli Eğitim Dergisi, 168.
- Bayraktar, Ö. (2006 ). ilköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazıda Yaptıkları Hatalar. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı . Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
- Bektaş, A. (2007 ). Ses Temelli Cümle Yöntemiyle Gerçekleştirilen İlk Okuma Yazma Öğretiminin değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü , Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı. Adana: Çukurova Üniversitesi.
- Coşkun, E., & Coşkun, H. (2014). İlkokul ve Ortaokullardaki Bitişik Eğik Yazı Uygulamalarına İlişkin Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(26), 209-223.
- Erdem, İ., Yılmaz, F., & Bozkurt, E. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının bitişik eğik yazıya ilişkin tutumları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 1-26. doi:10.17679/iuefd.78021
- Fitzgerald, E. L. (2004). Cursive First: An Introduction to Cursive Penmanship. 1 11, 2020 tarihinde Lithtbh Educational Services: https://swrtraining.com/cursive-first/ adresinden alındı
- Graham, S., Harris, K. R., & Fink, B. (2000). Is handwriting causally related to learning to write? Treatment of handwriting problems in beginning writters. Journal of Educational Psychology, 92(4), 620-633.
- Kavcar, C., Sever, S., & Oğuzkan, F. (2004). Türkçe öğretimi. Ankara: Ergin Yayınları.
- Kazu, H., & Ersözlü, N. (2006). Yeni Müfredatla Gelen Bitişik Eğik Yazıya İlişkin Öğretmen Görüşleri. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, Gazi Üniversitesi. Ankara: Kök Yayıncılık.
- Köksal, K. (1999). Okuma yazmanın öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
- Marian, J., Linthorst-Bakker, E., Westenberg, Y., & Smits-Engelsman, B. (2003). Use of a task-oriented self-instruction methodto support children in primary school withpoor handwriting quality and speed. Human Movement Science, 22, 549-566.
- MEB. (1986). Türkçe eğitimi ve öğretimi kılavuzu. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
- MEB. (2017, Nisan 02). Ocak 09, 2020 tarihinde Dik temel harflerle eğitim-öğretimin detayları belli oldu: https://www.meb.gov.tr/dik-temel-harflerle-egitim-ogretimin-detaylari-bellioldu/haber/13311/tr adresinden alındı
- Schneck, M. C. (1991). Comparison of pencil–grip patterns in first graders with good and poor writingskills. The American Journal of Occupational Therapy, 45(8), 701-706. doi:https://doi.org/10.5014/ajot.45.8.701
- Şahin, A. (2012). Bitişik Eğik Yazı Öğretiminde Karşılaşılan Problemler. Eğitim ve Bilim, 37(165), 167- 178. 01 12, 2020 tarihinde http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/1117/420 adresinden alındı
- Şahin, A. (2018). Türkiye’deki Bitişik Eğik Yazı Uygulamalarının Bilimsel Araştırma Sonuçlarına Göre Değerlendirilmesi. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic-. doi:http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.12753 ISSN: 1308-2140.
- Tok, Ş., Tok, T. N., & Mazı, A. (2008). İlkokuma Yazma Öğretiminde Çözümleme ve Ses Temelli Cümle Yöntemlerinin Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi(53), 123-144.
- Tok, T., & Sarıca, H. (2017). Bitişik Eğik Yazı Uygulamasına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 27, 352-363.
- Turan, M., & Akpınar, B. (2008). İlköğretim Türkçe Dersi İlkokuma-Yazma Öğretiminde Kullanılan Ses Temelli Cümle ve Bitişik Eğik Yazı Yöntemlerinin Değerlendirilmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(1), 121-138.
- Turan, M., & Akpınar, B. (2008). İlköğretim Türkçe dersi ilkokuma-yazma öğretiminde kullanılan ses temelli cümle ve bitişik-eğik yazı yöntemlerinin değerlendirilmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 121-138.
- Uysal, S. (2013). İlk okuma Yazma Öğretimine Doğrudan Bitişik Yazı ile Başlayan İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Bitişik Yazı Örneklerindeki Genel Hatalar. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(1), 31- 56.
- Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (11 b.). Seçkin Yayıncılık.
- Yıldırım, K., & Ateş, S. (2010). Sınıf öğretmenlerinin bitişik eğik yazı öğretim uygulamalarına ilişkin görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(5), 57-71.
- Yıldız, M., Yıldırım, K., & Ateş, S. (2009). Sınıf öğretmenlerinin sınıf tahtasına yazdıkları yazıların okunaklılık bakımından öğrencilere model olmadaki uygunluğu. International Journal of Human Sciences, 6(2), 75-88.
- Yurduseven, S. (2007). İlkokuma Yazma Programının Öğretmen Görüşleri Çerçevesinde Değerlendirilmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı. Afyon : Afyon Kocatepe Üniversitesi.
APA | GOZLER A, Çelebi M (2020). Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazı Hatalarının İncelenmesi. , 1759 - 1807. 10.29299/kefad.854004 |
Chicago | GOZLER ALPASLAN,Çelebi Mustafa Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazı Hatalarının İncelenmesi. (2020): 1759 - 1807. 10.29299/kefad.854004 |
MLA | GOZLER ALPASLAN,Çelebi Mustafa Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazı Hatalarının İncelenmesi. , 2020, ss.1759 - 1807. 10.29299/kefad.854004 |
AMA | GOZLER A,Çelebi M Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazı Hatalarının İncelenmesi. . 2020; 1759 - 1807. 10.29299/kefad.854004 |
Vancouver | GOZLER A,Çelebi M Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazı Hatalarının İncelenmesi. . 2020; 1759 - 1807. 10.29299/kefad.854004 |
IEEE | GOZLER A,Çelebi M "Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazı Hatalarının İncelenmesi." , ss.1759 - 1807, 2020. 10.29299/kefad.854004 |
ISNAD | GOZLER, ALPASLAN - Çelebi, Mustafa. "Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazı Hatalarının İncelenmesi". (2020), 1759-1807. https://doi.org/10.29299/kefad.854004 |
APA | GOZLER A, Çelebi M (2020). Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazı Hatalarının İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 1759 - 1807. 10.29299/kefad.854004 |
Chicago | GOZLER ALPASLAN,Çelebi Mustafa Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazı Hatalarının İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 21, no.3 (2020): 1759 - 1807. 10.29299/kefad.854004 |
MLA | GOZLER ALPASLAN,Çelebi Mustafa Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazı Hatalarının İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.21, no.3, 2020, ss.1759 - 1807. 10.29299/kefad.854004 |
AMA | GOZLER A,Çelebi M Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazı Hatalarının İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 21(3): 1759 - 1807. 10.29299/kefad.854004 |
Vancouver | GOZLER A,Çelebi M Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazı Hatalarının İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 21(3): 1759 - 1807. 10.29299/kefad.854004 |
IEEE | GOZLER A,Çelebi M "Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazı Hatalarının İncelenmesi." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, ss.1759 - 1807, 2020. 10.29299/kefad.854004 |
ISNAD | GOZLER, ALPASLAN - Çelebi, Mustafa. "Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazı Hatalarının İncelenmesi". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 21/3 (2020), 1759-1807. https://doi.org/10.29299/kefad.854004 |