Yıl: 2020 Cilt: 21 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 1759 - 1807 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.29299/kefad.854004 İndeks Tarihi: 03-05-2021

Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazı Hatalarının İncelenmesi

Öz:
Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenliği bölüm öğrencilerinin bitişik eğik yazılarınıinceleyip yapılan yazım hatalarını incelemektir. Bu genel amaca ulaşabilmek içinöğrencilerin yazım içerisinde harflerin yazımının büyük harf ve küçük harf durumunagöre, yazının diklik eğiklik durumlarına göre ve kılavuz çizgilere uyup uymamadurumlarına göre incelenmesi ölçüt olarak ele alınmıştır. Araştırma nitel veri toplamatekniklerinden doküman inceleme ve içerik analizi yöntemleri ile yapılandırılmıştır.Araştırma grubunu İç Anadolu bölgesinde yer alan bir eğitim fakültesinde okuyan sınıföğretmenliği bölümü üçüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Veriler üçüncü sınıftaöğrenim gören öğrencilerin ders kapsamında kullanmış oldukları yazı defterleri toplanarakyazım hatalarının doküman incelemesi yöntemi ile analiz edilmesiyle oluşturulmuştur.Araştırma sonucunda en fazla hatayı erkek öğretmen adaylarının yaptığı, küçük harf vebüyük harfe göre incelendiğinde, küçük harf yazımında büyük harf yazımına göre dahafazla hata yapıldığı belirlenmiştir. Yazının eğiklik durumuna ve kılavuz çizgilere göreincelendiğinde; büyük çoğunluğunun uygun yazdığı görülmüştür. Kılavuz çizgilere uygunyazmayan kısmın çoğunluğu da satır çizgilere uyulmadan boşlukla yazıldığı, diğer adayöğretmenlerin ise kılavuz çizgilerini taşırarak yazdıkları görülmüştür.
Anahtar Kelime:

Investigation of Cursive Italic Handwriting Errors of Primary School Teacher Students

Öz:
The aim of this research is to examine the cursive italic handwriting of classroom teacher department students and to review the spelling mistakes made by the students of the classroom teacher department. In order to achieve this general purpose, the examination of the writing of the letters according to the uppercase and lowercase status, the italic and upright status of the writing and whether it conforms to the guideline lines are considered as criteria. The research is structured with document analysis and content analysis methods, which are qualitative data collection techniques. The third grade students, who are studying in a training faculty in the Central Anatolia region, are the research group. The data was created by collecting the writing books used by the students studying in the third grade within the scope of the course and analyzing the spelling errors by document analysis method. As a result of the research, it was determined that the most mistakes were made by the male teacher candidates, when examined according to the lowercase and uppercase, more mistakes were made in the lowercase than the uppercase. When the text is examined according to the italic status and the guideline; it was seen that the vast majority wrote appropriate. It was observed that the majority of the part that did not write in accordance with the guiding lines was written with a blank space without complying with the line lines, while the other candidate teachers wrote it by overflowing the guiding lines.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA GOZLER A, Çelebi M (2020). Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazı Hatalarının İncelenmesi. , 1759 - 1807. 10.29299/kefad.854004
Chicago GOZLER ALPASLAN,Çelebi Mustafa Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazı Hatalarının İncelenmesi. (2020): 1759 - 1807. 10.29299/kefad.854004
MLA GOZLER ALPASLAN,Çelebi Mustafa Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazı Hatalarının İncelenmesi. , 2020, ss.1759 - 1807. 10.29299/kefad.854004
AMA GOZLER A,Çelebi M Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazı Hatalarının İncelenmesi. . 2020; 1759 - 1807. 10.29299/kefad.854004
Vancouver GOZLER A,Çelebi M Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazı Hatalarının İncelenmesi. . 2020; 1759 - 1807. 10.29299/kefad.854004
IEEE GOZLER A,Çelebi M "Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazı Hatalarının İncelenmesi." , ss.1759 - 1807, 2020. 10.29299/kefad.854004
ISNAD GOZLER, ALPASLAN - Çelebi, Mustafa. "Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazı Hatalarının İncelenmesi". (2020), 1759-1807. https://doi.org/10.29299/kefad.854004
APA GOZLER A, Çelebi M (2020). Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazı Hatalarının İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 1759 - 1807. 10.29299/kefad.854004
Chicago GOZLER ALPASLAN,Çelebi Mustafa Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazı Hatalarının İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 21, no.3 (2020): 1759 - 1807. 10.29299/kefad.854004
MLA GOZLER ALPASLAN,Çelebi Mustafa Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazı Hatalarının İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.21, no.3, 2020, ss.1759 - 1807. 10.29299/kefad.854004
AMA GOZLER A,Çelebi M Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazı Hatalarının İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 21(3): 1759 - 1807. 10.29299/kefad.854004
Vancouver GOZLER A,Çelebi M Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazı Hatalarının İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 21(3): 1759 - 1807. 10.29299/kefad.854004
IEEE GOZLER A,Çelebi M "Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazı Hatalarının İncelenmesi." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, ss.1759 - 1807, 2020. 10.29299/kefad.854004
ISNAD GOZLER, ALPASLAN - Çelebi, Mustafa. "Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazı Hatalarının İncelenmesi". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 21/3 (2020), 1759-1807. https://doi.org/10.29299/kefad.854004