Yıl: 2020 Cilt: 15 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 15 - 32 Metin Dili: İngilizce İndeks Tarihi: 03-05-2021

Outcomes Social Studies Curriculum Based on Thinking Skills

Öz:
In this research, it is aimed to examine the distribution of the outcomes in the curriculum of the lifestudies, social studies and history of revolution and Kemalism courses on the basis of thinking skills. Thedocument analysis method, which is included in the qualitative research model, was adopted. In this research,all of the 318 outcomes in the social studies curriculum were examined. In the data analysis process of theresearch, an intense analysis process consisting of three steps using repeated reading, coding and continuouscomparison method was followed. The curriculum is available on the official website of the Ministry ofNational Education. The findings of the research show that the outcomes of social studies curriculum aim todevelop 22 different thinking skills. Life studies course aims to develop 15 different thinking skills. Socialstudies course aims to develop 21 different thinking skills. T.C. History of Turkish Revolution and Kemalismcourse aims to develop nine different thinking skills. It is seen that the thinking skill which is aimed to developat most is the application while the thinking skill which is aimed to be developed at least is problem solving.Educational scientists need to focus on the possibilities that their curriculum has in developing thinking skills.It is necessary to examine which thinking skills the curriculum excludes in this state, which one gives too muchweight, what possibilities it does not take into consideration, and in the light of these examinations, necessaryarrangements must be made in the social studies curriculum.
Anahtar Kelime:

Sosyal Bilgiler Alanı Öğretim Programlarına Ait Kazanımların Zihinsel Beceriler Temelinde Gösterdiği Dağılımın İncelenmesi

Öz:
Bu araştırma hayat bilgisi, sosyal bilgiler ve T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük derslerine ait öğretim programlarında yer alan kazanımların geliştirmeyi amaçladığı zihinsel beceriler temelinde gösterdiği dağılımı incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada nitel araştırma modeli içinde yer alan doküman incelemesi yöntemi benimsenmiştir. Araştırmada 1-3. sınıf hayat bilgisi, 4-7.sınıf sosyal bilgiler ve 8.sınıf T.C. İnkılap tarihi ve Atatürkçülük derslerine ait sosyal bilgiler alanı öğretim programlarında yer alan +318 kazanımın tamamı incelenmiştir. Araştırmanın veri analizi sürecinde tekrarlı okuma, kodlama ve sürekli karşılaştırma yönteminin kullanıldığı üç adımdan oluşan yoğun bir analiz süreci takip edilmiştir. Araştırma bulguları sosyal bilgiler alanı öğretim programları kazanımlarının 22 farklı zihinsel beceriyi geliştirmeyi amaçladığını göstermektedir. Sosyal bilgiler alanı öğretim program kazanımlarının geliştirmeyi amaçladığı zihinsel becerilerinin derslere göre dağılımı incelendiğinde hayat bilgisi dersi ile 15; sosyal bilgiler dersi ile 21, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ders ile dokuz zihinsel becerinin geliştirilmesinin amaçlandığı görülmektedir. Sosyal bilgiler alanı öğretim programlarında yer alan kazanımların en fazla geliştirmeyi amaçladığı zihinsel beceri uygulama iken en az geliştirilmesi amaçlanan zihinsel becerinin problem çözme olduğu görülmektedir. Bunun yanında sorgulama, değerlendirme ve yenilikçi düşünme zihinsel becerilerini geliştirmeyi amaçlayan kazanımların incelenen öğretim programlarındaki oranlarının oldukça düşük olduğu görülmüştür. Eğitim bilimcilerinin sosyal bilgiler alanının zihinsel becerileri geliştirme konusunda sahip olduğu potansiyeller üzerinde bilimsel çalışmalar yürütmesi önemli bir gerekliliktir. Bununla birlikte söz konusu araştırma bulgularının program geliştirme sürecinde dikkate alınması büyük önem taşımaktadır. Öğretim programlarının bu haliyle hangi zihinsel becerileri dışarıda bıraktığı, hangisine fazlaca ağırlık verdiği, hangi olasılıkları dikkate almadığının incelenmesi ve bu incelemeler ışığında sosyal bilgiler alanı öğretim programlarında gerekli düzenlemelerin yapılması gerekmektedir.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Bayrak Özmutlu E (2020). Outcomes Social Studies Curriculum Based on Thinking Skills. , 15 - 32.
Chicago Bayrak Özmutlu Emel Outcomes Social Studies Curriculum Based on Thinking Skills. (2020): 15 - 32.
MLA Bayrak Özmutlu Emel Outcomes Social Studies Curriculum Based on Thinking Skills. , 2020, ss.15 - 32.
AMA Bayrak Özmutlu E Outcomes Social Studies Curriculum Based on Thinking Skills. . 2020; 15 - 32.
Vancouver Bayrak Özmutlu E Outcomes Social Studies Curriculum Based on Thinking Skills. . 2020; 15 - 32.
IEEE Bayrak Özmutlu E "Outcomes Social Studies Curriculum Based on Thinking Skills." , ss.15 - 32, 2020.
ISNAD Bayrak Özmutlu, Emel. "Outcomes Social Studies Curriculum Based on Thinking Skills". (2020), 15-32.
APA Bayrak Özmutlu E (2020). Outcomes Social Studies Curriculum Based on Thinking Skills. Turkish Studies - Educational Sciences , 15(1), 15 - 32.
Chicago Bayrak Özmutlu Emel Outcomes Social Studies Curriculum Based on Thinking Skills. Turkish Studies - Educational Sciences 15, no.1 (2020): 15 - 32.
MLA Bayrak Özmutlu Emel Outcomes Social Studies Curriculum Based on Thinking Skills. Turkish Studies - Educational Sciences , vol.15, no.1, 2020, ss.15 - 32.
AMA Bayrak Özmutlu E Outcomes Social Studies Curriculum Based on Thinking Skills. Turkish Studies - Educational Sciences . 2020; 15(1): 15 - 32.
Vancouver Bayrak Özmutlu E Outcomes Social Studies Curriculum Based on Thinking Skills. Turkish Studies - Educational Sciences . 2020; 15(1): 15 - 32.
IEEE Bayrak Özmutlu E "Outcomes Social Studies Curriculum Based on Thinking Skills." Turkish Studies - Educational Sciences , 15, ss.15 - 32, 2020.
ISNAD Bayrak Özmutlu, Emel. "Outcomes Social Studies Curriculum Based on Thinking Skills". Turkish Studies - Educational Sciences 15/1 (2020), 15-32.