Okul Öncesi Öğretmen Adaylarinin Pedagojik Dokümantasyon Deneyimleri İle Değerlendirme Konusunda Kendilerine Olan Güvenin Ve Yeterliklerinin Desteklenmesi

Yıl: 2020 Cilt: 15 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 33 - 42 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 03-05-2021

Okul Öncesi Öğretmen Adaylarinin Pedagojik Dokümantasyon Deneyimleri İle Değerlendirme Konusunda Kendilerine Olan Güvenin Ve Yeterliklerinin Desteklenmesi

Öz:
Bu çalışmada, okul öncesi öğretmen adaylarının erken çocukluk eğitiminde pedagojik dokümantasyonsürecini öğrendikten sonra çocukları değerlendirme konusunda kendilerine olan güvenlerinin ve yeterliklerininnasıl değiştiğini ve öğretmen adaylarının mesleki gelişimleri açısından nasıl desteklenmeleri gerektiğiaraştırılmıştır. Çalışmanın tasarımı doğada nitel vaka çalışmasıdır. Buna dayanarak, mevcut çalışma için nitelvaka çalışması deseni kullanılmıştır. Katılımcıların seçimi için amaçlı örnekleme tekniği kullanılmıştır.Araştırmanın verileri, bir devlet üniversitesindeki okul öncesi öğretmenliği programında seçmeli ders olarakokutulan Erken Çocukluk Eğitiminde Pedagojik Dokümantasyon dersine devam eden öğretmen adaylarındanelde edimiştir. Öğretmen adaylarıyla yapılan öncesi ve sonrası odak grup görüşmeleri, onlar tarafındanhazırlanan dokümantasyon panel görselleri ve öğretmen adaylarının dokümantasyon deneyimlerine dair yazılıgörüşleri çalışmanın verisini oluşturmuştur. Çalışmanın bulguları tematik analiz yöntemi kullanılarak eldeedilmiş ve sonuçlar (1) değerlendirme araçlarını öğrenme sürecinde kullanmak, (2) öğretmen adaylarınındeğerlendirme konusundaki öz-yeterlik inançlarını desteklemek ve (3) öğrenme sürecinin planlanması içindeğerlendirme sonuçlarının yorumlanması olarak üç tema altında toplanmıştır. Çalışmanın bulguları pedagojikdokümantasyon uygulamalarının değerlendirme stratejilerini uygulama, yapılan değerlendirme uygulamalarısonucunda elde edilen verileri yorumlama ve yeni öğrenme çıktılarının gerçekleşebilmesi için planlamayapabilmek açısından okul öncesi öğretmen adaylarının kendilerine olan güven ve yeterliklerini desteklediğiniortaya koymuştur. Bu sonuçlar dikkate alınarak, okul öncesi öğretmenliği programlarında değerlendirmestratejilerini uygulamak için gerekli deneyimleri sağlayacak eğitim programlarının tasarlanmasıönerilmektedir
Anahtar Kelime:

Strengthening Pre-Service Early Childhood Teachers’ Confidence and Competence on Assessment Through Their Pedagogical Documentation Experiences

Öz:
This study investigated how pre-service early childhood education teachers’ confidence in assessing children has changed after learning pedagogical documentation process and identify a roadmap on how to support their professional development in terms of assessment. The design of the study was qualitative case study in nature. Based on that, qualitative case study design was utilized for the current study. For the selection of the participants, a purposive sampling strategy was utilized. The data of the study were drawn from preservice teachers who were enrolled in an elective course called Pedagogical Documentation in Early Childhood Education in an early childhood teacher education program at a state university. The data were collected through pre-and post- focus group interviews, and documentation panel displays and reflection journals about their documentation experiences. Thematic analysis method was utilized and three main theme was determined after all data analysis process was conducted. These were; (1) exploiting assessment tools in learning process, (2) supporting pre-service teachers’ self-efficacy beliefs on assessment, and (3) interpreting assessment results for planning learning process. Findings revealed that implementing pedagogical documentation supports the pre-services teachers’ confidence and competencies on implementing assessment strategies in terms of understanding how to interpret assessment evidences and decide about children’s learning outcomes. Considering the findings of this inquiry, it can be recommended that pre-service early childhood teacher training programs should be designed to provide necessary experiences to implement assessment strategies such as pedagogical documentation
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Alcock, S. (2000). Pedagogical documentation: Beyond observations. [Occasional paper No.7] Institute for Early Childhood Studies. Victoria University of Wellington.
  • Bandura, A. (1986) Social Foundations of Thought and Action: A Social Cognitive Theory.
  • Englewood Cliffs, N.J.: Prentice-Hall. https://doi.org/10.5465/amr.1987.4306538.
  • Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77-101. https://doi.org/10.1191/1478088706qp063oa.
  • Bredekamp, S. (2011). Effective practices in early childhood education. Building a foundation. Boston: Pearson.
  • Bowne, M., Cutler, K., Debates, D., Gilkerson, D., & Stremmel, A. (2010). Pedagogical documentation and collaborative dialogue as tool of inquiry for pre-service teachers in early childhood education: An exploratory narrative. Journal of the Scholarship of Teaching and Learning, 10 (2), 48-59.
  • Brookhart, S. M. (2011). Educational assessment knowledge and skills for teachers. Educational Measurement: Issues and Practice, 30, 3–12.10.1111/emip.2011.30.issue-1. https://doi.org/10.1111/j.1745-3992.2010.00195.x.
  • Buldu, E. (2018). Changes in teachers’ practices of building democratic values in preschool settings through pedagogical documentation (Doctoral dissertation). Department of Education, Middle East Technical University, Turkey.
  • Dahlberg, G., Moss, P., & Pence, A. (2013). Pedagogical documentation. A practice for reflection and democracy. In G. Dahlberg, P. Moss, & A. Pence (Eds.), Beyond quality in early childhood education and care: Languages of evaluation (pp. 152–167). London: Routledge. https://doi.org/10.1080/15240750701741678.
  • DeLuca, C., Chavez, T., Bellara, A., & Cao, C. (2013). Pedagogies for preservice assessment education: Supporting teacher candidates' assessment literacy development. The Teacher Educator, 48(2), 128-142. https://doi.org/10.1080/08878730.2012.760024.
  • Edwards, C. P., Churchill, S. Gabriel, M. Heaton, R. Jones-Branch, J. Marvin, C., & Rupiper, M. (2007). Students learn about documentation throughout their teacher education program. Early Childhood Research and Practice, 9(2). Retrieved from http://ecrp.uiuc.edu/v9n2/edwards.html
  • Flottman, R., Stewart, L. & Tayler, C. (2010). Victorian early years learning and development framework evidence paper practice principle 7: Assessment for learning and development. Melbourne Graduate School of Education.
  • Gandini, L. (2012). History, ideas, and basic principles: An interview with Loris Malaguzzi. In C. Edwards, L. Gandini, & G. Forman (Eds.), The hundred languages of children: The Reggio Emilia approach in transformation (pp. 27-71). Santa Barbara:CA: Praeger.
  • Kalliala, M., Samuelsson, I. S. (2014). Pedagogical documentation. Early Years, 34 (2), 116-118. https://doi.org/10.1080/09575146.2014.906135.
  • Krechevsky, M., & Stork, J. (2000). Challenging educational assumptions: Lesson from an ItalianAmerican collaboration. Cambridge Journal of Education, 30(1), 57-74. https://doi.org/10.1080/03057640050005771.
  • MacDonald, M. (2007). Toward formative assessment: the use of pedagogical documentation in early elementary classrooms. Early Childhood Research Quarterly, 22, 232-242. https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2006.12.001.
  • Mcafee, O., & Leong, D. J. (2012). Assessing and Guiding Young Children's Development and Learning. Boston, MA: Pearson Publishing.
  • Ministry of National Education. (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı. Ankara: MEB Peaslee, A., Snyder, I., & Casey, P. B. (2007). Making our thinking visible: Using documentation for professional development. Young Children, 62, 28–29.
  • Rinaldi, C. (2001). Documentation and assessment. In Project Zero & Reggio Children (Eds.), Making learning visible: Children as individual and group learners (pp. 78–89).
  • Vingsle, C. (2014), Formative assessment: Teacher knowledge and skills to make it happen. Licentiand Thesis. Educational Works No. 15. UMEA Universitet.
  • Wien, C. A. (2011). Learning to document in Reggio-inspired education. Early Childhood Research & Practice, 13(2).
  • Wortham. S. C. (2008). Assessment in early childhood education. Columbus, OH: Pearson Prentice Hall.
APA BULDU M (2020). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarinin Pedagojik Dokümantasyon Deneyimleri İle Değerlendirme Konusunda Kendilerine Olan Güvenin Ve Yeterliklerinin Desteklenmesi. , 33 - 42.
Chicago BULDU METEHAN Okul Öncesi Öğretmen Adaylarinin Pedagojik Dokümantasyon Deneyimleri İle Değerlendirme Konusunda Kendilerine Olan Güvenin Ve Yeterliklerinin Desteklenmesi. (2020): 33 - 42.
MLA BULDU METEHAN Okul Öncesi Öğretmen Adaylarinin Pedagojik Dokümantasyon Deneyimleri İle Değerlendirme Konusunda Kendilerine Olan Güvenin Ve Yeterliklerinin Desteklenmesi. , 2020, ss.33 - 42.
AMA BULDU M Okul Öncesi Öğretmen Adaylarinin Pedagojik Dokümantasyon Deneyimleri İle Değerlendirme Konusunda Kendilerine Olan Güvenin Ve Yeterliklerinin Desteklenmesi. . 2020; 33 - 42.
Vancouver BULDU M Okul Öncesi Öğretmen Adaylarinin Pedagojik Dokümantasyon Deneyimleri İle Değerlendirme Konusunda Kendilerine Olan Güvenin Ve Yeterliklerinin Desteklenmesi. . 2020; 33 - 42.
IEEE BULDU M "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarinin Pedagojik Dokümantasyon Deneyimleri İle Değerlendirme Konusunda Kendilerine Olan Güvenin Ve Yeterliklerinin Desteklenmesi." , ss.33 - 42, 2020.
ISNAD BULDU, METEHAN. "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarinin Pedagojik Dokümantasyon Deneyimleri İle Değerlendirme Konusunda Kendilerine Olan Güvenin Ve Yeterliklerinin Desteklenmesi". (2020), 33-42.
APA BULDU M (2020). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarinin Pedagojik Dokümantasyon Deneyimleri İle Değerlendirme Konusunda Kendilerine Olan Güvenin Ve Yeterliklerinin Desteklenmesi. Turkish Studies - Educational Sciences , 15(1), 33 - 42.
Chicago BULDU METEHAN Okul Öncesi Öğretmen Adaylarinin Pedagojik Dokümantasyon Deneyimleri İle Değerlendirme Konusunda Kendilerine Olan Güvenin Ve Yeterliklerinin Desteklenmesi. Turkish Studies - Educational Sciences 15, no.1 (2020): 33 - 42.
MLA BULDU METEHAN Okul Öncesi Öğretmen Adaylarinin Pedagojik Dokümantasyon Deneyimleri İle Değerlendirme Konusunda Kendilerine Olan Güvenin Ve Yeterliklerinin Desteklenmesi. Turkish Studies - Educational Sciences , vol.15, no.1, 2020, ss.33 - 42.
AMA BULDU M Okul Öncesi Öğretmen Adaylarinin Pedagojik Dokümantasyon Deneyimleri İle Değerlendirme Konusunda Kendilerine Olan Güvenin Ve Yeterliklerinin Desteklenmesi. Turkish Studies - Educational Sciences . 2020; 15(1): 33 - 42.
Vancouver BULDU M Okul Öncesi Öğretmen Adaylarinin Pedagojik Dokümantasyon Deneyimleri İle Değerlendirme Konusunda Kendilerine Olan Güvenin Ve Yeterliklerinin Desteklenmesi. Turkish Studies - Educational Sciences . 2020; 15(1): 33 - 42.
IEEE BULDU M "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarinin Pedagojik Dokümantasyon Deneyimleri İle Değerlendirme Konusunda Kendilerine Olan Güvenin Ve Yeterliklerinin Desteklenmesi." Turkish Studies - Educational Sciences , 15, ss.33 - 42, 2020.
ISNAD BULDU, METEHAN. "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarinin Pedagojik Dokümantasyon Deneyimleri İle Değerlendirme Konusunda Kendilerine Olan Güvenin Ve Yeterliklerinin Desteklenmesi". Turkish Studies - Educational Sciences 15/1 (2020), 33-42.