Yıl: 2020 Cilt: 15 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 219 - 238 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.29228/TurkishStudies.39816 İndeks Tarihi: 04-05-2021

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamaları Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi

Öz:
Bu çalışmada, Fen Öğretimi ve Laboratuvar Uygulaması I dersine katılmış öğretmen adaylarının FenBilgisi Laboratuvar Uygulamaları hakkındaki görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Laboratuvar ve deneyuygulamalarının öğretmenlik eğitiminde önemli olmasından dolayı, bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarınındeney yapma ve laboratuvar kullanma konusundaki düşüncelerini açığa çıkartmaktır. Araştırmanın çalışmagrubunu Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği 3. sınıfında öğrenim gören37 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak açık uçlu sorulardan oluşan bir anketuygulanmıştır. Öğretmen adaylarının deneyler ve laboratuvar kullanımı ile ilgili görüşlerinin ortaya çıkarılmasıiçin nitel araştırma yöntemlerinden Betimleyici Araştırma Modeli kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göreöğrencilerin fen bilgisi laboratuvar uygulamaları hakkındaki görüşlerinin olumlu ve olumsuz yanlarının nelerolduğu gerekçeleriyle ortaya çıkmıştır. Sonuçlara bakıldığında laboratuvar ve deney uygulamaları hakkındafen bilgisi öğretmen adaylarının çoğunlukla olumlu eğilimlere sahip oldukları ve bu görüşlerini çok çeşitligerekçelerle destekledikleri görülmüştür. Sonuçlara bakıldığı zaman öğretmen adaylarının, deney yapımı velaboratuvar uygulamaları hakkında sorulan sorulara göre birçok olumsuz görüşler de sergilediklerigörülmüştür. Sonuç olarak, öğretmen adaylarının fen bilimlerine karşı olumlu görüş geliştirmeleri bu alandakariyer yapmalarında ve başarılı olmalarında belirleyici faktörler arasında olan laboratuvar uygulamalarıdersine daha çok önem verilmelidir
Anahtar Kelime:

Examining The Pre-Service Science Teachers’ Views About Science Laboratory Practices

Öz:
The aim of this study is to determine the views of preservice science teachers, who participated in Science Teaching and Laboratory Practice I course, about science laboratory practices. As laboratory and experimental applications are important in science teacher education, the aim of this study is to reveal the views of preservice science teachers about experiments and using laboratory. The participants of the study consists of 37 preservice science teachers studying in the 3rd grade of science teacher education at Ziya Gokalp Faculty of Education at Dicle University. In the study, a questionnaire consisting of open-ended questions was applied as a data collection tool. Descriptive research model, which is one of the qualitative research methods, was used to reveal the views of preservice science teachers about experiments and laboratory usage. According to the results, the positive and negative aspects of the students' views about science laboratory applications have emerged on the grounds of what they are. When the results were examined, it was seen that pre-service science teachers mostly had positive tendencies about laboratory and experiment applications and they supported these views for various reasons. However, when the results were examined, it was also revealed that the pre-service teachers had some negative attitudes according to the questions asked about the construction of experiments and laboratory applications. As a result, more importance should be given to the laboratory practices course, which is one of the the determining factors for preservice science teachers to develop a positive view towards science and in order to be successful and make a career in this field
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Keles N (2020). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamaları Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. , 219 - 238. 10.29228/TurkishStudies.39816
Chicago Keles Nurcan Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamaları Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. (2020): 219 - 238. 10.29228/TurkishStudies.39816
MLA Keles Nurcan Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamaları Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. , 2020, ss.219 - 238. 10.29228/TurkishStudies.39816
AMA Keles N Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamaları Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. . 2020; 219 - 238. 10.29228/TurkishStudies.39816
Vancouver Keles N Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamaları Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. . 2020; 219 - 238. 10.29228/TurkishStudies.39816
IEEE Keles N "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamaları Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi." , ss.219 - 238, 2020. 10.29228/TurkishStudies.39816
ISNAD Keles, Nurcan. "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamaları Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi". (2020), 219-238. https://doi.org/10.29228/TurkishStudies.39816
APA Keles N (2020). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamaları Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Turkish Studies - Educational Sciences , 15(1), 219 - 238. 10.29228/TurkishStudies.39816
Chicago Keles Nurcan Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamaları Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Turkish Studies - Educational Sciences 15, no.1 (2020): 219 - 238. 10.29228/TurkishStudies.39816
MLA Keles Nurcan Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamaları Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Turkish Studies - Educational Sciences , vol.15, no.1, 2020, ss.219 - 238. 10.29228/TurkishStudies.39816
AMA Keles N Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamaları Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Turkish Studies - Educational Sciences . 2020; 15(1): 219 - 238. 10.29228/TurkishStudies.39816
Vancouver Keles N Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamaları Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Turkish Studies - Educational Sciences . 2020; 15(1): 219 - 238. 10.29228/TurkishStudies.39816
IEEE Keles N "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamaları Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi." Turkish Studies - Educational Sciences , 15, ss.219 - 238, 2020. 10.29228/TurkishStudies.39816
ISNAD Keles, Nurcan. "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamaları Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi". Turkish Studies - Educational Sciences 15/1 (2020), 219-238. https://doi.org/10.29228/TurkishStudies.39816