Almanca Öğretmen Adaylarının 2018-2019 Öğretim Yılı Lisans Programına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi ve Değerlendirilmesi: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği

Yıl: 2020 Cilt: 15 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 375 - 385 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.29228/TurkishStudies.41423 İndeks Tarihi: 04-05-2021

Almanca Öğretmen Adaylarının 2018-2019 Öğretim Yılı Lisans Programına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi ve Değerlendirilmesi: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği

Öz:
Bu çalışmanın amacı, Eğitim Fakültelerinin Alman Dili Eğitimi Anabilim Dallarında 2018-2019 öğretimyılında uygulanacak olan müfredat programına ilişkin öğrencilerin görüşlerini belirlemek vedeğerlendirmektir. Bu bağlamda, Almanca Öğretmenliği mevcut lisans programı ve yeni lisans programıkarşılaştırmalı bir biçimde ele alınmıştır. Programın içeriği detaylı bir biçimde incelenerek, Almancaöğretmen adaylarının koşullarının ve temel sorunlarının dikkate alınıp alınmadığı ortaya konmuştur. Buanlamda yeni lisans programının meslek bilgisi ve özellikle de alan bilgisi açısından beklentileri ne ölçüdekarşılayabileceği konusunda öğrenci görüşlerine başvurulmuştur. Araştırmanın yöntemi betimsel araştırmamodelidir. Çalışmanın evrenini Almanca öğretmen adayları, örneklemini ise 2018-2019 öğretim yılındaOndokuz Mayıs Üniversitesi Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı’nda eğitim gören toplam 80 öğrencioluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Alman Dili ve EğitimiBölümü lisans programını değerlendirmek için hazırlanan ve uygulanan bir anket kullanılmıştır. Araştırmayakatılan öğrencilerin verdiği cevaplar değerlendirilerek yüzde ve frekans değerleri hesaplanmıştır. Sıklık veyüzde değerlerini belirlemek için Sosyal Bilimler İstatistik Programı (SPSS) 11.0 kullanılmıştır. Araştırmabulgularına göre, yeni müfredat programında öğrencilerin koşullarının ve yeterliliklerinin yeterince dikkatealınmadığı görülmüş ve programın özellikle alan eğitimi açısından beklentileri karşılamadığı tespit edilmiştir.Öğrencilerin neredeyse yarısı programdaki genel kültür derslerinin ve meslek bilgisi derslerinin yeterliolduğunu, ancak alan derslerinin yeterli olmadığını belirtmiştir. Yeni müfredatta alan derslerinin saatleri vekredileri azaldığı için, öğrencilerin kapsamlı bir dil eğitimi alması zorlaşmıştır. Bu anlamda çalışmada, lisansprogramı sorunlarına bazı çözüm önerileri getirilerek tavsiyelerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelime:

Examining and Evaluating of Opinions Prospective Teachers of German about 2018-2019 Academic Year Undergraduate Program: Case of Ondokuz Mayıs University

Öz:
The aim of this study is to determine and evaluate the students' views on the curriculum which will be implemented in the 2018-2019 academic year in the Departments of German Language Education of the Faculties of Education. In this context, the current undergraduate program and the new undergraduate program were handled in a comparative manner. The content of the program has been examined in detail and it has been revealed whether the conditions and basic problems of prospective teachers of German are taken into consideration. In this sense, the opinions of the students about the extent to which the new undergraduate program can meet the expectations in terms of occupational knowledge and especially field knowledge were consulted. The method of research is descriptive research model. The universe of the study consist of the prospective teachers of German, the sample of the study consist of 80 students studying in the Department of German Language Education at Ondokuz Mayıs University in 2018-2019 academic year. As a data collection tool, a questionnaire which was prepared and applied to evaluate the undergraduate program of the German Language and Education Department of the Faculty of Education of Çukurova University was used. Percentage and frequency values were calculated by evaluating the answers of the students participating in the research. Statistical Program for Social Sciences (SPSS) 11.0 was used to determine the frequency and percentage values. According to the findings of the research, it was found that the conditions and qualifications of the students were not taken into consideration in the new curriculum and the program did not meet the expectations especially in terms of field education. Almost half of the students stated that general culture courses and vocational courses in the program were sufficient, but field courses were not sufficient. As the hours and credits of the field courses are reduced in the new curriculum, it has become difficult for students to receive a comprehensive language education. In this sense, some solutions were proposed in the study to the undergraduate program problems and recommendations were made
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Yalçın C (2020). Almanca Öğretmen Adaylarının 2018-2019 Öğretim Yılı Lisans Programına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi ve Değerlendirilmesi: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği. , 375 - 385. 10.29228/TurkishStudies.41423
Chicago Yalçın Ceyda Almanca Öğretmen Adaylarının 2018-2019 Öğretim Yılı Lisans Programına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi ve Değerlendirilmesi: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği. (2020): 375 - 385. 10.29228/TurkishStudies.41423
MLA Yalçın Ceyda Almanca Öğretmen Adaylarının 2018-2019 Öğretim Yılı Lisans Programına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi ve Değerlendirilmesi: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği. , 2020, ss.375 - 385. 10.29228/TurkishStudies.41423
AMA Yalçın C Almanca Öğretmen Adaylarının 2018-2019 Öğretim Yılı Lisans Programına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi ve Değerlendirilmesi: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği. . 2020; 375 - 385. 10.29228/TurkishStudies.41423
Vancouver Yalçın C Almanca Öğretmen Adaylarının 2018-2019 Öğretim Yılı Lisans Programına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi ve Değerlendirilmesi: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği. . 2020; 375 - 385. 10.29228/TurkishStudies.41423
IEEE Yalçın C "Almanca Öğretmen Adaylarının 2018-2019 Öğretim Yılı Lisans Programına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi ve Değerlendirilmesi: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği." , ss.375 - 385, 2020. 10.29228/TurkishStudies.41423
ISNAD Yalçın, Ceyda. "Almanca Öğretmen Adaylarının 2018-2019 Öğretim Yılı Lisans Programına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi ve Değerlendirilmesi: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği". (2020), 375-385. https://doi.org/10.29228/TurkishStudies.41423
APA Yalçın C (2020). Almanca Öğretmen Adaylarının 2018-2019 Öğretim Yılı Lisans Programına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi ve Değerlendirilmesi: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği. Turkish Studies - Educational Sciences , 15(1), 375 - 385. 10.29228/TurkishStudies.41423
Chicago Yalçın Ceyda Almanca Öğretmen Adaylarının 2018-2019 Öğretim Yılı Lisans Programına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi ve Değerlendirilmesi: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği. Turkish Studies - Educational Sciences 15, no.1 (2020): 375 - 385. 10.29228/TurkishStudies.41423
MLA Yalçın Ceyda Almanca Öğretmen Adaylarının 2018-2019 Öğretim Yılı Lisans Programına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi ve Değerlendirilmesi: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği. Turkish Studies - Educational Sciences , vol.15, no.1, 2020, ss.375 - 385. 10.29228/TurkishStudies.41423
AMA Yalçın C Almanca Öğretmen Adaylarının 2018-2019 Öğretim Yılı Lisans Programına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi ve Değerlendirilmesi: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği. Turkish Studies - Educational Sciences . 2020; 15(1): 375 - 385. 10.29228/TurkishStudies.41423
Vancouver Yalçın C Almanca Öğretmen Adaylarının 2018-2019 Öğretim Yılı Lisans Programına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi ve Değerlendirilmesi: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği. Turkish Studies - Educational Sciences . 2020; 15(1): 375 - 385. 10.29228/TurkishStudies.41423
IEEE Yalçın C "Almanca Öğretmen Adaylarının 2018-2019 Öğretim Yılı Lisans Programına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi ve Değerlendirilmesi: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği." Turkish Studies - Educational Sciences , 15, ss.375 - 385, 2020. 10.29228/TurkishStudies.41423
ISNAD Yalçın, Ceyda. "Almanca Öğretmen Adaylarının 2018-2019 Öğretim Yılı Lisans Programına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi ve Değerlendirilmesi: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği". Turkish Studies - Educational Sciences 15/1 (2020), 375-385. https://doi.org/10.29228/TurkishStudies.41423