Yıl: 2020 Cilt: 0 Sayı: 24 Sayfa Aralığı: 449 - 472 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 26-04-2021

Sözlük Kullanmaya Yönelik Araştırmaların Eğilimleri: Betimsel Bir İçerik Analizi

Öz:
Bu araştırmada, sözlük kullanma ile ilgili araştırmalarıneğilimlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, Ulakbim-UVT, Asos İndeks, Türk Eğitim İndeksi (tei)gibi ve ISI (Web of Science), ERIC, Google Akademik gibi veritabanları ile Ulusal Tez Merkezi anahtar sözcükler ile taranmıştır. Tarama sonucunda ulaşılan araştırmalar; türüne, yılına, konusuna, yazar sayısına, araştırma yöntem ve desenlerine, örneklemine, veri toplama aracına ve veri analiz yöntemine göresınıflama formu kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, sözlük kullanmaya dair 2019 yılına kadar 57’si makale10’u lisansüstü tez olmak üzere toplam 67 bilimsel araştırmanınyapıldığı, konuyla ilgili en fazla yayının 2015 ve 2018 yıllarındayayınlandığı tespit edilmiştir. İncelenen araştırmaların daha çokokul sözlüklerini konu edindiği, nitel araştırma desenlerine göre yürütüldüğü ve verilerin toplanmasında doküman analizi,form ve anketin; analiz sürecinde ise içerik analizi ile frekans, ttest ve anova istatistiklerinin kullanıldığı sonuçlarına ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime:

Tendencies of Researches Related to Dictionary Use: A Descriptive Content Analysis

Öz:
In this study, it is aimed to determine the tendencies of the researches related to dictionary use. For this purpose, according to the keywords, databases such as Ulakbim-UVT, Asos Index, Turkish Education Index (tei) and ISI (Web of Science), ERIC, Google Scholar and National Thesis Center have been scanned. The researches reached were analyzed using the classification form according to the type, year, subject, number of authors, research methods and design, sampling, data collection tool and data analysis method. As a result of the research, it has been determined that a total of 67 scientific kinds of research, 57 of which are articles and 10 are postgraduate theses, have been carried out until 2019, and the most publications on the subject were published in 2015 and 2018. It has been observed that the investigated studies mostly focused on school dictionaries and carried out according to qualitative research patterns. It was revealed that document analysis, form and survey were used in data collection, and content analysis and frequency, t-test and ANOVA statistics were used in the analysis process.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA MADEN A (2020). Sözlük Kullanmaya Yönelik Araştırmaların Eğilimleri: Betimsel Bir İçerik Analizi. , 449 - 472.
Chicago MADEN ASLI Sözlük Kullanmaya Yönelik Araştırmaların Eğilimleri: Betimsel Bir İçerik Analizi. (2020): 449 - 472.
MLA MADEN ASLI Sözlük Kullanmaya Yönelik Araştırmaların Eğilimleri: Betimsel Bir İçerik Analizi. , 2020, ss.449 - 472.
AMA MADEN A Sözlük Kullanmaya Yönelik Araştırmaların Eğilimleri: Betimsel Bir İçerik Analizi. . 2020; 449 - 472.
Vancouver MADEN A Sözlük Kullanmaya Yönelik Araştırmaların Eğilimleri: Betimsel Bir İçerik Analizi. . 2020; 449 - 472.
IEEE MADEN A "Sözlük Kullanmaya Yönelik Araştırmaların Eğilimleri: Betimsel Bir İçerik Analizi." , ss.449 - 472, 2020.
ISNAD MADEN, ASLI. "Sözlük Kullanmaya Yönelik Araştırmaların Eğilimleri: Betimsel Bir İçerik Analizi". (2020), 449-472.
APA MADEN A (2020). Sözlük Kullanmaya Yönelik Araştırmaların Eğilimleri: Betimsel Bir İçerik Analizi. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 0(24), 449 - 472.
Chicago MADEN ASLI Sözlük Kullanmaya Yönelik Araştırmaların Eğilimleri: Betimsel Bir İçerik Analizi. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 0, no.24 (2020): 449 - 472.
MLA MADEN ASLI Sözlük Kullanmaya Yönelik Araştırmaların Eğilimleri: Betimsel Bir İçerik Analizi. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.0, no.24, 2020, ss.449 - 472.
AMA MADEN A Sözlük Kullanmaya Yönelik Araştırmaların Eğilimleri: Betimsel Bir İçerik Analizi. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2020; 0(24): 449 - 472.
Vancouver MADEN A Sözlük Kullanmaya Yönelik Araştırmaların Eğilimleri: Betimsel Bir İçerik Analizi. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2020; 0(24): 449 - 472.
IEEE MADEN A "Sözlük Kullanmaya Yönelik Araştırmaların Eğilimleri: Betimsel Bir İçerik Analizi." Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 0, ss.449 - 472, 2020.
ISNAD MADEN, ASLI. "Sözlük Kullanmaya Yönelik Araştırmaların Eğilimleri: Betimsel Bir İçerik Analizi". Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 24 (2020), 449-472.