Online Kurumsal İtibar Yönetimi: CEO’ların Twitter Kullanımı Üzerine Nitel Bir Araştırma

Yıl: 2020 Cilt: 13 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 378 - 408 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.18094/JOSC.609706 İndeks Tarihi: 28-04-2021

Online Kurumsal İtibar Yönetimi: CEO’ların Twitter Kullanımı Üzerine Nitel Bir Araştırma

Öz:
Online kurumsal itibar günümüz şirketleri için en önemli konulardanbir tanesi haline gelmiştir. Kurumsal itibarın yönetilmesindesorumluluğun büyük oranda CEO’lar tarafından alınmasıistenmektedir. Bu çalışmanın amacı CEO’ların sosyal medyapaylaşımlarının online kurumsal itibar yönetimi açısındandeğerlendirilmesidir. Çalışmanın kapsamı Türkiye’nin 2019 yılındakien beğenilen şirketlerinin CEO’larının Twitter paylaşımlarıdır.Çalışmada nitel araştırma veri toplama tekniklerinden dokumanincelemesi tekniği kullanılmıştır. Çalışmada Capital Dergisinin 2019yılının en beğenilen şirketleri araştırmasındaki ilk 25 şirket örneklemolarak alınmıştır. Çalışmada 25 şirketin CEO’sunun Twitterhesapları bir veri analiz yöntemi olan içerik analizi yöntemiyleincelenmiştir. Çalışmada 25 CEO’nun yalnızca yüzde 40’nın Twitterkullandığı görülmüştür. CEO’ların hafta içi olduğu kadar hafta sonuda paylaşımları devam ettiği görülmüştür. Çalışma sonuçlarına göreürün ve hizmetler, vatandaşlık, performans ve liderlik bileşenleri enfazla paylaşım yapılan bileşenler iken çalışma ortamı ve yönetişimbileşenleri ise en az paylaşım yapılan bileşenler olmuştur. Çalışmadaen beğenilen şirketlerin CEO’larının Twitter’ı yeteri kadarkullanmadıkları ve dijital halkla ilişkiler faaliyetlerine gerekli desteğivermedikleri görülmüştür.
Anahtar Kelime:

Online Corporate Reputation Management: A Qualitative Research on the Use of Twitter of the CEOs

Öz:
Online corporate reputation has become one of the most important issues for companies. CEOs are asked to take most of this responsibility for managing corporate reputation. The aim of this study is to evaluate the social media sharing of CEOs in terms of online reputation management. The scope of research are the Twitter shares of CEOs which is Turkey’s most admired companies in 2019. The study I a qualitative study and the document analysis technique is used. The sample of the study are the most 25 of admired companies of the year in the Capital Journal. In the study, Twitter accounts of the 25 CEOs were analyzed by content analysis technique. The study shows that only 40 percent of 25 CEOs used Twitter. It was observed that CEOs continued to share on weekends as well as on weekdays. According to result, the products and service, citizenship, performance, and leadership were the most shared subjects while the work environment and governance components were the least. In the study, it is observed that CEOs of most admired companies did not use Twitter adequately and did not provide the necessary support to digital public relation activities.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Acar, E. (2012). Görünmeyeni muteber kılmak. İtibar yönetimi. İstanbul: Kerasus Yayınları.
  • Akar, E. (2010). Sosyal medya pazarlaması, sosyal webde pazarlama stratejileri. Ankara: Efil Yayınevi.
  • Aktan, E., & Koçyiğit, M. (2016). Sosyal medyanın turizm faaliyetlerindeki rolü üzerine teorik bir inceleme. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(Özel Sayı), 62- 73.
  • Aydın, A. F. (2015). Kurumsal itibar açısından sosyal medyaya ilişkin bir değerlendirme. KTÜ İletişim Araştırmaları Dergisi(9), 78-92.
  • Brandfog. (2016). Ceo's social media & brand reputation. Erişim adresi: http://brandfog.com/ BRANDfog2016CEOSocialMediaSurvey.pdf
  • Brotzen, D. (1999). The role of reputation in crisis management. London: Institute of Directors and AIG Europe.
  • Bunting, M., & Lipski, R. (2001). Drowned out? rethinkink corporate reputation management for the internet, Journal of Communication Management, 5, 170-178.
  • capital. (2019, 9 Mayıs). Capital Tv. erişim adresi: Capital Web Sitesi: https://www. capital.com.tr/capital-tv/tum-videolar/is-dunyasinin-en-begenilen-sirketleri-1-bolum
  • Dabner, N. (2012). Breaking ground ın the use of social media: a case study of a university earthquake response to ınform educational design with facebook. The Internet and The Higher Education, 69-78.
  • Dzhingarov, B. (2018, 6 Ağustos). Ceo confidental. Erişim adresi: http://ceoworld.biz/ 2018/08/06/why-every-ceo-should-leverage-social-media-and-build-a-social-followin Er, G. (2008). Sanal Ortamda İtibar Yönetimi. İstanbul: Cinius Yayınları.
  • Ercan, S. (2019). Dijitalizm. İstanbul: Motto Yayınevi.
  • Erskine, R. (2018, 17 Eylül). Is your CEO on social media? If not, your business may be at risk. Erişim adresi: https://www.forbes.com/sites/ryanerskine/2018/09/17/is-your-ceoon-social-media-if-not-your-business-may-be-at-risk/#454560b05fb1
  • Fombrun, C. J. (1996). Reputation. Realizing Value From The Corporate Image. Boston Massachusett: Harvard Business School Press.
  • Fombrun, C., & Riel, C. V. (1997). The reputational landscape. Corporate Reputation Review, 1(1-2), 5-13.
  • Geçikli, F. (2013). Halkla İlişkiler ve İletişim. İstanbul: Beta basım A.Ş.
  • Grunig, J. E. (2009). Paradigms of global public relations in an age of digitalisions. PRism, 1- 20.
  • iienstitu.com. (2019, 6 Mart). Kurumsal ve Online İtibar Yönetimi. Erişim adresi: https://www.iienstitu.com/blog/kurumsal-ve-online-itibar-yonetimi
  • internethaber.com. (2017, 19 Nisan). Ekonomi. Erişim adresi: https://www.internethaber. com/pinarin-sahibi-selim-yasar-referandum-twitiyle-patladi-1770786h.htm
  • Kadıbeşegil, S. (2006). İtibar Yönetimi. İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Kadıbeşegil, S. (2018). İtibar Yönetimi. İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Kara, T., & Özgen, E. (2012). Sosyal Medya. Akademi. İstanbul: Beta Basım A.Ş.
  • Koçyiğit, M. (2017). Dijital Halkla İlişkiler ve Online Kurumsal İtibar Yönetimi. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Köksal, Y., & Özdemir, Ş. (2013). Bir iletişim aracı olarak sosyal medyanın tutundurma karması içerisindeki yeri üzerine bir inceleme. SDÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 323-337.
  • Macccanninternational. (2008). Power The People-Social Media Tracker Wave3. New York: Macccann International.
  • Marston, J. (2001). Online Public Relation. Erişim adresi: http://docplayer.net/23773555- Online-public-relations-robert-marston-and-associates-inc.html
  • Mayfield, A. (2008). Social Media. E-Book: Icrossing.
  • Onat, F. (2018). Sosyal ceo kavramının kurumsal iletişim açısından değerlendirilmesi. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(29), 181-201.
  • Peltekoğlu, F. B. (2016). Halkla İlişkiler Nedir? İstanbul: Beta Basım Yayın.
  • Piombino, K. (2015, 27 Şubat). Social Media. Erişim adresi: https://www.prdaily.com/whyyour-ceo-should-be-on-social-media
  • Riel, C. B., & Fombrun, C. J. (2007). Essentials Of Corporate Communication. New York: Routledge.
  • Ross, L. G. (2014, 25 Mart). Dijital. Erişim adresi: https://www.capital.com.tr/capitaldergi/dijital/sosyal-ceonun-itibara-etkisi-buyuk-481423
  • Sayımer, İ. (2012). Sanal Ortamda Halkla İlişkiler. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Timisi, N. (2015). Önsöz. S. E. Karakulakoğlu, & Ö. Uğurlu içinde, İletişim Çalışmalarında Dijital Yaklaşımlar: Twitter (s. 7-12). Ankara: Heretik Basın Yayın.
  • Tokatlı, M., Özbükerci, İ., Günay, N., & Akıncı Vural, B. (2017). Kurumsal itibarın sosyal medya üzerinden aktarımı: sektör liderlerinin twitter yönetimi üzerine bir araştırma. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(1), 34-55.
  • Twitter. (2020, 7 Haziran). Carrier. Erişim adresi: https://careers.twitter.com/
  • wearesocial. (2019, 15 Nisan). Special Report. Erişim adresi: https://wearesocial.com/blog /2019/04/the-state-of-digital-in-april-2019-all-the-numbers-you-need-to-know
  • Webershandwick. (2015, 03 Mayıs). Work At Weber. Erişim adresi: https://www.webershandwick.com/news/81-percent-of-global-executives-reportexternal-ceo-engagement-is-a-mandate
  • Yeniova, G. (2019, 1 Eylül 1). Söyleşi. Erişim adresi: https://www.ekonomist.com.tr/ soylesi/sosyal-medya-sizi-guclu-ceo-yapar.html
  • Yüce, A., & Taşdemir, H. N. (2019). Kurumsal itibarı sağlamada sosyal medyanın etkin rolü: kurumsal itibar lideri firmaların sosyal medya paylaşımlarının incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(63), 1185-1196.
APA BÜYÜKDOGAN B (2020). Online Kurumsal İtibar Yönetimi: CEO’ların Twitter Kullanımı Üzerine Nitel Bir Araştırma. , 378 - 408. 10.18094/JOSC.609706
Chicago BÜYÜKDOGAN BIROL Online Kurumsal İtibar Yönetimi: CEO’ların Twitter Kullanımı Üzerine Nitel Bir Araştırma. (2020): 378 - 408. 10.18094/JOSC.609706
MLA BÜYÜKDOGAN BIROL Online Kurumsal İtibar Yönetimi: CEO’ların Twitter Kullanımı Üzerine Nitel Bir Araştırma. , 2020, ss.378 - 408. 10.18094/JOSC.609706
AMA BÜYÜKDOGAN B Online Kurumsal İtibar Yönetimi: CEO’ların Twitter Kullanımı Üzerine Nitel Bir Araştırma. . 2020; 378 - 408. 10.18094/JOSC.609706
Vancouver BÜYÜKDOGAN B Online Kurumsal İtibar Yönetimi: CEO’ların Twitter Kullanımı Üzerine Nitel Bir Araştırma. . 2020; 378 - 408. 10.18094/JOSC.609706
IEEE BÜYÜKDOGAN B "Online Kurumsal İtibar Yönetimi: CEO’ların Twitter Kullanımı Üzerine Nitel Bir Araştırma." , ss.378 - 408, 2020. 10.18094/JOSC.609706
ISNAD BÜYÜKDOGAN, BIROL. "Online Kurumsal İtibar Yönetimi: CEO’ların Twitter Kullanımı Üzerine Nitel Bir Araştırma". (2020), 378-408. https://doi.org/10.18094/JOSC.609706
APA BÜYÜKDOGAN B (2020). Online Kurumsal İtibar Yönetimi: CEO’ların Twitter Kullanımı Üzerine Nitel Bir Araştırma. Selçuk İletişim, 13(2), 378 - 408. 10.18094/JOSC.609706
Chicago BÜYÜKDOGAN BIROL Online Kurumsal İtibar Yönetimi: CEO’ların Twitter Kullanımı Üzerine Nitel Bir Araştırma. Selçuk İletişim 13, no.2 (2020): 378 - 408. 10.18094/JOSC.609706
MLA BÜYÜKDOGAN BIROL Online Kurumsal İtibar Yönetimi: CEO’ların Twitter Kullanımı Üzerine Nitel Bir Araştırma. Selçuk İletişim, vol.13, no.2, 2020, ss.378 - 408. 10.18094/JOSC.609706
AMA BÜYÜKDOGAN B Online Kurumsal İtibar Yönetimi: CEO’ların Twitter Kullanımı Üzerine Nitel Bir Araştırma. Selçuk İletişim. 2020; 13(2): 378 - 408. 10.18094/JOSC.609706
Vancouver BÜYÜKDOGAN B Online Kurumsal İtibar Yönetimi: CEO’ların Twitter Kullanımı Üzerine Nitel Bir Araştırma. Selçuk İletişim. 2020; 13(2): 378 - 408. 10.18094/JOSC.609706
IEEE BÜYÜKDOGAN B "Online Kurumsal İtibar Yönetimi: CEO’ların Twitter Kullanımı Üzerine Nitel Bir Araştırma." Selçuk İletişim, 13, ss.378 - 408, 2020. 10.18094/JOSC.609706
ISNAD BÜYÜKDOGAN, BIROL. "Online Kurumsal İtibar Yönetimi: CEO’ların Twitter Kullanımı Üzerine Nitel Bir Araştırma". Selçuk İletişim 13/2 (2020), 378-408. https://doi.org/10.18094/JOSC.609706