Staj, Eğitim ve Pratik İlişkisi: İletişim Eğitimine Yönelik Yönelik Bir Değerlendirme

Yıl: 2020 Cilt: 13 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 942 - 966 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.18094/JOSC.690876 İndeks Tarihi: 28-04-2021

Staj, Eğitim ve Pratik İlişkisi: İletişim Eğitimine Yönelik Yönelik Bir Değerlendirme

Öz:
Bu çalışmanın amacı Meslek Yüksek Okulları RTS ve İletişimFakülteleri RTS Bölümleri öğrencilerinin staj pratiklerini analizetmektir. Bunun için Giresun Üniversitesi Teknik Bilimler MeslekYüksek Okulu ve Giresun Üniversitesi Tirebolu İletişim Fakültesiöğrencileriyle 2020 yılı Eylül-Ekim aylarında odak grup görüşmeleriyapılmıştır.Yöntemin 2.aşamasında staj yapılan her iki okul için resmi (TRT) veözel kurum (Haber Türk) örneklem alınmıştır. Bu kurumlarıntemsilcileriyle derinlemesine görüşme yaparak staj pratiklerini analizetmek amaçlanmıştır. Öğrenci eğitimi, staj sürecinde farklıbölümlerde uygulama yapabilme olanakları, öğrencilere kurumunkatkısı, staj uygulamasının verimliliği üzerine doğrudan görüşlerialınmıştır.Yapılan çalışma sonucu öğrencilerin, staj uygulaması konusundaeğitim kurumlarından destek göremedikleri düşüncesinde olduklarınıgöstermektedir. Öğrenciler, staj yeri bulmak, barınma yeri, beslenmeve sigortalarının yapılması konusunda sıkıntılar yaşamaktadır.Medya profesyonelleri ise, stajyer öğrenciye staj döneminde yapılansigorta ödemesinin, özel medya kurumlarında mali yükoluşturduğunu ve bu kurum sahipleriyle, yöneticilerin öğrenciyimaliyetli bir gider kalemi olarak tanımladıklarını öne sürmektedir.Staj yapmaya gelen öğrencilerin yeterli altyapısının olmaması,yabancı dil seviyesinin düşüklüğü dile getirilen diğer önemlisorunlardır.
Anahtar Kelime:

The Relationship Between Internship, Education and Practice: An Evaluation of Comunication Education

Öz:
The purpose of this study is to analyse internship experience of Radio Television Cinema Department students of Vocational Schools for Higher Educations and Radio Television Cinema Department students of Communication Faculties. Therefore, focus group discussions were made with the students of Technical Sciences Vocational School of Giresun University and Tirebolu Communication Faculty in September-October, 2020. In the second step of procedure, sampling from official (TRT) and private firm (Habertürk) was taken for both schools. By making an in-depth interview with delegetes of these agents, it is aimed to analyse their internship practices. Opinions of proffesions are taken directly about student teaching, opportunities of practising in different departments during the internship, contrubitions of institution and productivity of internship period. As a result of the study, it shows that the students think that they cannot get support from the educational institutions regarding the internship application. Students experience difficulties in finding an internship, shelter, nutrition and insurance. On the other hand, media professionals, argue that the insurance payment made to the intern student during the internship period creates a financial burden in private media institutions and that the owners and managers define the student as a cost item. The lack of sufficient infrastructure of the students coming to internship, low level of foreign language are other important problems.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA coşkun m, GÜRER M (2020). Staj, Eğitim ve Pratik İlişkisi: İletişim Eğitimine Yönelik Yönelik Bir Değerlendirme. , 942 - 966. 10.18094/JOSC.690876
Chicago coşkun mesut,GÜRER MERT Staj, Eğitim ve Pratik İlişkisi: İletişim Eğitimine Yönelik Yönelik Bir Değerlendirme. (2020): 942 - 966. 10.18094/JOSC.690876
MLA coşkun mesut,GÜRER MERT Staj, Eğitim ve Pratik İlişkisi: İletişim Eğitimine Yönelik Yönelik Bir Değerlendirme. , 2020, ss.942 - 966. 10.18094/JOSC.690876
AMA coşkun m,GÜRER M Staj, Eğitim ve Pratik İlişkisi: İletişim Eğitimine Yönelik Yönelik Bir Değerlendirme. . 2020; 942 - 966. 10.18094/JOSC.690876
Vancouver coşkun m,GÜRER M Staj, Eğitim ve Pratik İlişkisi: İletişim Eğitimine Yönelik Yönelik Bir Değerlendirme. . 2020; 942 - 966. 10.18094/JOSC.690876
IEEE coşkun m,GÜRER M "Staj, Eğitim ve Pratik İlişkisi: İletişim Eğitimine Yönelik Yönelik Bir Değerlendirme." , ss.942 - 966, 2020. 10.18094/JOSC.690876
ISNAD coşkun, mesut - GÜRER, MERT. "Staj, Eğitim ve Pratik İlişkisi: İletişim Eğitimine Yönelik Yönelik Bir Değerlendirme". (2020), 942-966. https://doi.org/10.18094/JOSC.690876
APA coşkun m, GÜRER M (2020). Staj, Eğitim ve Pratik İlişkisi: İletişim Eğitimine Yönelik Yönelik Bir Değerlendirme. Selçuk İletişim, 13(2), 942 - 966. 10.18094/JOSC.690876
Chicago coşkun mesut,GÜRER MERT Staj, Eğitim ve Pratik İlişkisi: İletişim Eğitimine Yönelik Yönelik Bir Değerlendirme. Selçuk İletişim 13, no.2 (2020): 942 - 966. 10.18094/JOSC.690876
MLA coşkun mesut,GÜRER MERT Staj, Eğitim ve Pratik İlişkisi: İletişim Eğitimine Yönelik Yönelik Bir Değerlendirme. Selçuk İletişim, vol.13, no.2, 2020, ss.942 - 966. 10.18094/JOSC.690876
AMA coşkun m,GÜRER M Staj, Eğitim ve Pratik İlişkisi: İletişim Eğitimine Yönelik Yönelik Bir Değerlendirme. Selçuk İletişim. 2020; 13(2): 942 - 966. 10.18094/JOSC.690876
Vancouver coşkun m,GÜRER M Staj, Eğitim ve Pratik İlişkisi: İletişim Eğitimine Yönelik Yönelik Bir Değerlendirme. Selçuk İletişim. 2020; 13(2): 942 - 966. 10.18094/JOSC.690876
IEEE coşkun m,GÜRER M "Staj, Eğitim ve Pratik İlişkisi: İletişim Eğitimine Yönelik Yönelik Bir Değerlendirme." Selçuk İletişim, 13, ss.942 - 966, 2020. 10.18094/JOSC.690876
ISNAD coşkun, mesut - GÜRER, MERT. "Staj, Eğitim ve Pratik İlişkisi: İletişim Eğitimine Yönelik Yönelik Bir Değerlendirme". Selçuk İletişim 13/2 (2020), 942-966. https://doi.org/10.18094/JOSC.690876