Yıl: 2019 Cilt: 1 Sayı: 47 Sayfa Aralığı: 42 - 58 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-04-2021

Niğde’de Pazarcı Kadınların Toplumsal Durumları Üzerine Bir Araştırma

Öz:
Bu çalışma, Niğde merkezde haftalık olarak kurulan iki pazarda satıcılık yapan kadınlar üzerinedir. Pazarlardan biri perşembe, diğeri cumartesi günleri kurulmaktadır. Çalışma, nitel araştırma yöntemine göre gerçekleştirilen saha çalışmasına dayanmaktadır. Çalışmanın amacı; pazarda ürünlerini satan kadınların ekonomik hayat içindeki konumlarının nasıl olduğunu, pazardaki ilişkilerinin onlara sosyal güç kazandırıp kazandırmadığını, sosyal statülerinde bir değişime neden olup olmadığını keşfetmektir. Araştırmada, kadınların çoğunun pazarcılığa erken yaşta başladıkları görülmüştür. Görüşme yapılan kadınların çoğunluğu için pazarcılık temel geçim kaynağıdır. Pazar yerinde kadınlar genel olarak yakın akrabalarıyla birlikte çalışmaktadırlar. Akrabalık ve tanışıklık, kadınlar için önemli sosyal sermaye kaynaklarından biridir. Ayrıca kadınlar hane içi emek ilişkilerinin önemli bir parçasıdırlar. Elde edilen kazançları hanenin ortak hesabına dâhil edilmektedir. Ürünün pazarlamasında ve sunulmasında kadınların giyim tarzları, kullandıkları diller gibi simgesel sermayeler müşterilerle ilişkilerde önemli araçlar olabilmektedir. Pazarcılık kadınların güçlenmesine olumlu katkılar sunabilmektedir. Diğer taraftan kadınlar, hane içi emek sürecinden kurtulamamaktadırlar ve çoğunlukla ticari ilişkilerin denetiminden yoksundurlar. Ayrıca kadınlar için tezgâhtarlığın ötesine geçmelerinde birtakım toplumsal ve kültürel engeller bulunmaktadır.
Anahtar Kelime:

A Research On The Social Status Of Saleswomen in Local Bazaar in Niğde

Öz:
This study is about women who sell in the two local bazaars established weekly in Niğde centre. One of the local bazaars is on Thursdays and the other is on Saturdays. Fieldwork has been carried out. The aim of the study is to find out the position of women who sell their products in economic life, whether their relationship in the local bazaar gives them social strength or not, whether there is a change in their social status or not. The research found that most women started to local trade at an early age. For the majority of women interviewed, local trading is the main source of livelihood. At the local bazaar place, women generally work with their close relatives. Kinship and acquaintance are one of the important sources of social capital for women. In addition, saleswomen are an important part of domestic labor relations. Earnings obtained are included in the joint account of the household. Symbolic capital, such as women’s clothing styles, languages used in trading and presenting the product, can provide important tools in relations with customers. Local trading can contribute positively to women’s empowerment. On the other hand, they can’t get rid of the domestic labour process and they are often deprived of the control of commercial relations. There are a number of social and cultural barriers that go beyond local trading.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA GEÇGIN E (2019). Niğde’de Pazarcı Kadınların Toplumsal Durumları Üzerine Bir Araştırma. , 42 - 58.
Chicago GEÇGIN ERCAN Niğde’de Pazarcı Kadınların Toplumsal Durumları Üzerine Bir Araştırma. (2019): 42 - 58.
MLA GEÇGIN ERCAN Niğde’de Pazarcı Kadınların Toplumsal Durumları Üzerine Bir Araştırma. , 2019, ss.42 - 58.
AMA GEÇGIN E Niğde’de Pazarcı Kadınların Toplumsal Durumları Üzerine Bir Araştırma. . 2019; 42 - 58.
Vancouver GEÇGIN E Niğde’de Pazarcı Kadınların Toplumsal Durumları Üzerine Bir Araştırma. . 2019; 42 - 58.
IEEE GEÇGIN E "Niğde’de Pazarcı Kadınların Toplumsal Durumları Üzerine Bir Araştırma." , ss.42 - 58, 2019.
ISNAD GEÇGIN, ERCAN. "Niğde’de Pazarcı Kadınların Toplumsal Durumları Üzerine Bir Araştırma". (2019), 42-58.
APA GEÇGIN E (2019). Niğde’de Pazarcı Kadınların Toplumsal Durumları Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(47), 42 - 58.
Chicago GEÇGIN ERCAN Niğde’de Pazarcı Kadınların Toplumsal Durumları Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 1, no.47 (2019): 42 - 58.
MLA GEÇGIN ERCAN Niğde’de Pazarcı Kadınların Toplumsal Durumları Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.1, no.47, 2019, ss.42 - 58.
AMA GEÇGIN E Niğde’de Pazarcı Kadınların Toplumsal Durumları Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019; 1(47): 42 - 58.
Vancouver GEÇGIN E Niğde’de Pazarcı Kadınların Toplumsal Durumları Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019; 1(47): 42 - 58.
IEEE GEÇGIN E "Niğde’de Pazarcı Kadınların Toplumsal Durumları Üzerine Bir Araştırma." Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1, ss.42 - 58, 2019.
ISNAD GEÇGIN, ERCAN. "Niğde’de Pazarcı Kadınların Toplumsal Durumları Üzerine Bir Araştırma". Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 1/47 (2019), 42-58.