Yıl: 2019 Cilt: 12 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 703 - 718 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.26466/opus.584772 İndeks Tarihi: 30-04-2021

Bankaların Müşteri Sermayelerinin Kurumsal İtibarları Üzerine Etkisi: Batman İli Örneği

Öz:
Günümüzde işletmelere rekabet avantajı sağlayan faktörler işletmenin sahip olduğu somut varlıklardansoyut varlıklara doğru geçiş göstermektedir. Gelişen teknolojiyle birlikte özellikle büyük işletmeler güçlübilgi ağlarına sahip olduklarından maliyet hususunda ciddi fark oluşturmaları giderek zorlaşmaktadır.Bu durum dikkatlerin daha çok soyut ve psikolojik alanlara odaklanmasına sebep olmaktadır. Maddiolmayan soyut varlıklar arasında entellektüel sermaye unsurlarından biri olan müşteri sermayesi vekurumsal itibar kavramları öne çıkmaktadır. Rekabetin yoğun olarak yaşandığı bankacılık sektöründe,ürünlerin benzerlik göstermesi dikkatleri hizmet boyutuna çekmiştir. Kaliteli hizmet anlayışı bankalaramüşteri memnuniyeti, sadakati ve bağlılığı gibi kavramları kazandırmıştır. Bu kazanımlar bankalarınmüşteri sermayelerini geliştirmekte ve onların kurumsal itibarlarını yükseltmektedir. Böylelikle rekabetgüçlerini arttırarak müşteriler tarafından tercih edilebilmelerini sağlamaktadır. Çalışmada müşteri ileolan ilişkilerin değerini ifade eden müşteri sermayesinin, paydaşların işletme hakkındaki algılarını ifadeeden kurumsal itibar üzerine etkisi olup olmadığı araştırılmaktadır. Çalışma ‘müşteri sermayesinin kurumsal itibar üzerinde anlamlı etkisi vardır’ hipotezini test etmiştir. Yapısal eşitlik modeli ile test edilenhipotez p<0,001 anlamlılık düzeyinde kabul edilmiştir. Araştırma sonucunda Batman ili bankacılık sektöründe müşteri sermayesinin kurumsal itibar üzerine %80,8’lik bir oranda etkisi olduğu bulgulanmıştır.
Anahtar Kelime:

Customer Capital’s of The Banks Effect on Corporate Reputation’s: The Case of Batman

Öz:
Nowadays, the factors that provide competitive advantage to businesses show the transition from the tangible assets to the intangible assets. With the developing technology, especially large enterprises have strong information networks, it is becoming more difficult to make a significant difference in cost. This causes attention to focus more on abstract and psychological areas. Among the intangible assets, the concepts of customer capital one of the elements of intellectual capital and corporate reputation,, come to the fore. In the banking sector where competition is intense, the similarity of the products has brought attention to the service dimension. The concept of quality service has provided banks with concepts such as customer satisfaction, loyalty and engagement. These gains improve the customer capital of banks and increase their corporate reputation. Thus, they increase their competitiveness and enable them to be preferred by customers. In this study, whether the customer capital expressing the value of the relations with the customer has an impact on the corporate reputation that expresses the perceptions of the stakeholders about the business is being investigated. The study tested the hypothesis that ‘customer capital has a significant impact on corporate reputation’. The hypothesis tested with the structural equation model was accepted as p <0.001. As a result of research, ‘Customer capital has a significant (%80.8) effect on corporate reputation in Batman banking sector’ was detected.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Arıkan, R. (2004). Araştırma teknikleri ve rapor hazırlama. Ankara: Asil Yayın.
  • Arıkboğa, Ş. (2003). Entellektüel sermaye. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Aslanoğlu, S. ve Zor, İ. (2006). Bilgi varlıklarının değerlemesi: Entellektüel sermaye ölçüm ve değerleme modelleri; karşılaştırmalı bir analiz. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 29, 152-165.
  • Bayer, E. (2005). Entellektüel sermaye ve bileşenlerinin işletmelerin kurumsallaşma süreçlerine etkilerinin geliştirilmesinde yöneticilerin liderlik rollerinin belirlenmesi. Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(1), 91-103.
  • Blois, K.J. (1999). Trust ın business to business relationships: An evaluation of ıts status. Journal of Management Studies, 36(2), 197-215.
  • Bontis, N. (1996). There's a price on your head: Managing ıntellectual capital strategically. Business Quarterly, 60(4), 41-47.
  • Bontis, N. (1998). Intellectual capital; An exploratory study that develops measures and models. Management Decision, 36, 63-76.
  • Bontis, N. (2001). Assesing knowledge assets: A rewiew of the models used to measure ıntellectual capital. International Journal of Management Rewiews, 3(1), 41-60.
  • Bontis, Nick. (2002). National intellectual capital index: The benchmarking of arab countries. 10.1016/B978-0-7506-7773-8.50011
  • Bontis, N. (2004). National ıntellectual capital ındex a united nations ınitiative for the Arab region. Journal of Intellectual Capital, 5(1), 13-39.
  • Bontis, N., Booker, L. D. ve Serenko, A. (2007). The mediating effect of organizational reputation on customer loyalty and service recommendation in the banking ındustry. Management Decision, 45(9), 1426-1445.
  • Fan, Y. (2005). Ethical branding and corporate reputation. Croporate Communications: An International Journal, 10(4), 341-350.
  • Fomburn, C.J. (1996). Reputation: Realizing value from the corporate image. Boston: Harvard Business School Press
  • Fombrun, C.J. (1998). Indices of corporate reputation: An analysis of media rankings and social monitors' ratings. Corporate Reputation Review, 1(4), 327-339.
  • Fombrun, C. J, Gardberg, N. A. ve Sever, J. M. (2000). The reputation quotient: A multi-stakeholder measure of corporate reputation. The Journal of Brand Management, 7(4), 241-255.
  • Kalaycı, Ş. (2015). Spss uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Ankara: Asil Yayınevi
  • Kendirli, S. ve Diker, F. (2016). Kâğıt ve ambalaj sanayi işletmelerinde entellektüel sermayenin finansal performansa etkisi. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Dergisi, 9(1), 45-58.
  • Lange, D., Lee, P. ve Dai, Y. (2011). Organizational reputation: A review. Journal of Management, 37(1), 153-185.
  • Martin G. ve Hetrick, S. (2006). Corporate reputations, branding and people managemet: A strategic approach to hr. Burlington: Butterworth Heineman Publications
  • Nguyen, N. ve LeBlanc, G. (2001). Image and reputation of higher education ınstitutions in students’ retention decisions. International Journal of Educational Management, 15(6), 303-311.
  • Özdemir, L. ve Balkan, O. (2010). Entellektüel sermaye unsurlarının işletmeye sağladığı katkılar. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(1), 115-121.
  • Poppo, L. ve Schepker, D.J. (2010). Repairing public trust in organizations. Corporate Reputation Review, 13(2), 124-141
  • Stewart, T. A. (1997). Entellektüel sermaye örgütlerin yeni zenginliği. (N. Elhüseyni, Çev.) İstanbul: Mess Yayın.
  • Türkiye Bankalar Birliği Web Sitesi, Erişim Tarihi: 10.11.2018,
  • www.tbb.org.tr.
  • Volkman, D. A ve Henebry, K. (2010). The use of ıncentive contracting and firm reputation. Corporate Reputation Review, 13(1).
APA ÖZDEMİR L, ELİTOK U (2019). Bankaların Müşteri Sermayelerinin Kurumsal İtibarları Üzerine Etkisi: Batman İli Örneği. , 703 - 718. 10.26466/opus.584772
Chicago ÖZDEMİR LUTFİYE,ELİTOK UYUM Bankaların Müşteri Sermayelerinin Kurumsal İtibarları Üzerine Etkisi: Batman İli Örneği. (2019): 703 - 718. 10.26466/opus.584772
MLA ÖZDEMİR LUTFİYE,ELİTOK UYUM Bankaların Müşteri Sermayelerinin Kurumsal İtibarları Üzerine Etkisi: Batman İli Örneği. , 2019, ss.703 - 718. 10.26466/opus.584772
AMA ÖZDEMİR L,ELİTOK U Bankaların Müşteri Sermayelerinin Kurumsal İtibarları Üzerine Etkisi: Batman İli Örneği. . 2019; 703 - 718. 10.26466/opus.584772
Vancouver ÖZDEMİR L,ELİTOK U Bankaların Müşteri Sermayelerinin Kurumsal İtibarları Üzerine Etkisi: Batman İli Örneği. . 2019; 703 - 718. 10.26466/opus.584772
IEEE ÖZDEMİR L,ELİTOK U "Bankaların Müşteri Sermayelerinin Kurumsal İtibarları Üzerine Etkisi: Batman İli Örneği." , ss.703 - 718, 2019. 10.26466/opus.584772
ISNAD ÖZDEMİR, LUTFİYE - ELİTOK, UYUM. "Bankaların Müşteri Sermayelerinin Kurumsal İtibarları Üzerine Etkisi: Batman İli Örneği". (2019), 703-718. https://doi.org/10.26466/opus.584772
APA ÖZDEMİR L, ELİTOK U (2019). Bankaların Müşteri Sermayelerinin Kurumsal İtibarları Üzerine Etkisi: Batman İli Örneği. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 12(1), 703 - 718. 10.26466/opus.584772
Chicago ÖZDEMİR LUTFİYE,ELİTOK UYUM Bankaların Müşteri Sermayelerinin Kurumsal İtibarları Üzerine Etkisi: Batman İli Örneği. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi 12, no.1 (2019): 703 - 718. 10.26466/opus.584772
MLA ÖZDEMİR LUTFİYE,ELİTOK UYUM Bankaların Müşteri Sermayelerinin Kurumsal İtibarları Üzerine Etkisi: Batman İli Örneği. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, vol.12, no.1, 2019, ss.703 - 718. 10.26466/opus.584772
AMA ÖZDEMİR L,ELİTOK U Bankaların Müşteri Sermayelerinin Kurumsal İtibarları Üzerine Etkisi: Batman İli Örneği. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi. 2019; 12(1): 703 - 718. 10.26466/opus.584772
Vancouver ÖZDEMİR L,ELİTOK U Bankaların Müşteri Sermayelerinin Kurumsal İtibarları Üzerine Etkisi: Batman İli Örneği. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi. 2019; 12(1): 703 - 718. 10.26466/opus.584772
IEEE ÖZDEMİR L,ELİTOK U "Bankaların Müşteri Sermayelerinin Kurumsal İtibarları Üzerine Etkisi: Batman İli Örneği." OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 12, ss.703 - 718, 2019. 10.26466/opus.584772
ISNAD ÖZDEMİR, LUTFİYE - ELİTOK, UYUM. "Bankaların Müşteri Sermayelerinin Kurumsal İtibarları Üzerine Etkisi: Batman İli Örneği". OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi 12/1 (2019), 703-718. https://doi.org/10.26466/opus.584772