Yıl: 2020 Cilt: 2 Sayı: 22 Sayfa Aralığı: 203 - 217 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 30-04-2021

Bilgi Kirliliği ve Bireysel Sorumluluk: Salgın Deneyimimiz

Öz:
Bilgi kirliliği eski bir sorun olsa da sosyal medya ve internet tabanlı mesajlaşma uygulamalarının yaygınlaşmasıyla daha sık gündeme gelmeye başladı. Salgın hastalık gibi kriz dönemlerindekirli bilginin etkinliğinin tehlikeli olabilecek boyutta arttığı görüldü. Bu yazıda bilgi kirliliği sorununu felsefi açıdan inceleyeceğim. Bilgi kirliliğinin ne olduğu sorusunu tartıştıktan sonra bilgikirliliğinin üç türü arasındaki ayrımları ele alacağım. Son olarak bilgi kaynağı ve bilgi aktarıcısıolarak bir öznenin sorumluluklarının neler olduğu konusunu inceleyeceğim. Tartışmanın pratiksonuçlarını salgın hastalık ile ilgili örnekler seçerek canlandırmaya çalışacağım.
Anahtar Kelime:

Disinformation and Individual Responsibility: Our Experience of the Pandemic

Öz:
Although disinformation is an old problem, it has become more common with the rise of social media and Internet-based messaging applications. In times of crisis such as pandemics, it has been observed that the effectiveness of disinformation has increased to a dangerous extent. In this work, I will examine the problem of disinformation from a philosophical point of view. After discussing the question of what disinformation is, I will distinguish between the three types of disinformation. Finally, I will explore an agent’s responsibilities as an information source and sharer. I will try to illustrate the practical implications of the discussion by giving examples related to the pandemic.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Dretske, F. (1981). Knowledge & the flow of information. Cambridge, Massachusetts: MIT Press.
  • Frankfurt, H. G. (2005). On bullshit. Princeton, New Jersey: Princeton University Press.
  • Gettier, E. L. (1963). Is justified true belief knowledge? Analysis, 23 (6), 121-123.
  • Grice, P. (1989b). Logic and conversation. Studies in the Way of Words içinde (s. 22-40). Cambridge, MA: Harvard University Press.
  • Grice, P. (1989a). Retrospective epilogue. Studies in the Way of Words içinde (s. 339-385). Cambridge, MA: Harvard University Press.
  • Hasher, L. ve Goldstein, D. (1977). Frequency and the conference of referential validity. Journal of Verbal Learning and Verbal Behavior, (16), 107-112.
  • Hawley, K. (2012a). Trust: A very short introduction. Oxford: Oxford University Press.
  • Hawley, K. (2012b). Trust, distrust and commitment. Noûs, 48 (1), 1-20.
  • Lewis, D. (2008). Languages and language. The Philosophy of Language içinde (s. 656-674). New York: Oxford University Press.
  • Ludlow, P. (2014). Living words: Meaning Underdetermination and the Dynamic Lexicon. Oxford: Oxford University Press.
  • Orwell, G. (2004). Nineteen eighty-four (1984). Penguin Books Ltd (UK).
  • Pennycook, G., McPhetres, J., Zhang, Y., Lu, J. G. ve Rand, D. G. (2020). Fighting COVID-19 misinformation on social media: Experimental evidence for a scalable accuracy-nudge intervention. Psychological Science, 31 (7), 770-780.
  • Pritchard, D. (2014). What is this thing called knowledge? (3. Basım). London; New York: Routledge.
  • Saul, J. M. (2012). Lying, misleading & what is said: An exploration in philosophy of language and in ethics. Oxford: Oxford University Press.
  • Skyrms, B. (2010). Signals: Evolution, learning, & information. Oxford New York: Oxford University Press.
  • Stokke, A. (2018). Lying & insincerity. Oxford New York: Oxford University Press.
  • Vosoughi, S., Roy, D. ve Aral, S. (2018). The spread of true and false news online. Science, 359 (6380), 1146-1151.
APA Yavuz A (2020). Bilgi Kirliliği ve Bireysel Sorumluluk: Salgın Deneyimimiz. , 203 - 217.
Chicago Yavuz Alper Bilgi Kirliliği ve Bireysel Sorumluluk: Salgın Deneyimimiz. (2020): 203 - 217.
MLA Yavuz Alper Bilgi Kirliliği ve Bireysel Sorumluluk: Salgın Deneyimimiz. , 2020, ss.203 - 217.
AMA Yavuz A Bilgi Kirliliği ve Bireysel Sorumluluk: Salgın Deneyimimiz. . 2020; 203 - 217.
Vancouver Yavuz A Bilgi Kirliliği ve Bireysel Sorumluluk: Salgın Deneyimimiz. . 2020; 203 - 217.
IEEE Yavuz A "Bilgi Kirliliği ve Bireysel Sorumluluk: Salgın Deneyimimiz." , ss.203 - 217, 2020.
ISNAD Yavuz, Alper. "Bilgi Kirliliği ve Bireysel Sorumluluk: Salgın Deneyimimiz". (2020), 203-217.
APA Yavuz A (2020). Bilgi Kirliliği ve Bireysel Sorumluluk: Salgın Deneyimimiz. MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 2(22), 203 - 217.
Chicago Yavuz Alper Bilgi Kirliliği ve Bireysel Sorumluluk: Salgın Deneyimimiz. MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi 2, no.22 (2020): 203 - 217.
MLA Yavuz Alper Bilgi Kirliliği ve Bireysel Sorumluluk: Salgın Deneyimimiz. MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, vol.2, no.22, 2020, ss.203 - 217.
AMA Yavuz A Bilgi Kirliliği ve Bireysel Sorumluluk: Salgın Deneyimimiz. MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi. 2020; 2(22): 203 - 217.
Vancouver Yavuz A Bilgi Kirliliği ve Bireysel Sorumluluk: Salgın Deneyimimiz. MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi. 2020; 2(22): 203 - 217.
IEEE Yavuz A "Bilgi Kirliliği ve Bireysel Sorumluluk: Salgın Deneyimimiz." MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 2, ss.203 - 217, 2020.
ISNAD Yavuz, Alper. "Bilgi Kirliliği ve Bireysel Sorumluluk: Salgın Deneyimimiz". MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi 2/22 (2020), 203-217.