Yıl: 2020 Cilt: Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 83 - 98 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 06-05-2021

EKO-ETİKETLERİN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARIÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: BUZDOLABIEKO-ETİKETLERİNİN KONJOİNT ANALİZİ İLEİNCELENMESİ

Öz:
Eko-etiketleme uygulaması tüketiciler açısından, ürünler ile ilgili bilgi kirliliğinin ortadan kaldırılması ve işletmeler açısından, piyasa başarısızlıklarının üstesinden gelinebilmesi için oldukça önemli bir araçtır. Bu araştırma, tüketicilerin buzdolaplarına yönelik satın alma davranışları üzerine, eko-etiketlerin etkisi hakkında deneysel veriler sunmaktadır. İstanbul’da toplam 151 katılımcının dâhil olduğu anketin sonuçlarını sunan bu araştırma, tüketiciler açısından çeşitli ürün özelliklerinin göreceli önemini ortaya koymaktadır. Araştırma verileri, “Ayrık Seçim Analizi” olarak da bilinen “Konjoint Analizi” yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları, tüketicilerin bir ürünü satın alırken önem verdikleri ürün özelliklerini ortaya koyması sebebiyle, üretici firmaların yeni ürün üretme aşamasında iken tüketici istek ve ihtiyaçlarını anlaması yönünden önemli bilgilere yer vermektedir.
Anahtar Kelime:

THE INFLUENCE OF ECO-LABELLING ON CONSUMER BEHAVIORS: EXAMINING REFRIGERATOR ECO-LABELS USING CONJOINT ANALYSIS

Öz:
Eco-labelling is an essential tool for removing product info pollution in themarket and helping companies to eliminate market failures. This researchpresents empirical data on the effects of eco-labels on consumers purchasingbehaviour for refrigerators and reports the results of a survey conducted with151 participants in Istanbul. This research also shows the relative importance ofvarious product features for consumers. Research data is analysed by “conjointanalysis” method, also known as “discrete choice analysis”. The results of theresearch reveal the characteristics that the consumer is interested in buying aproduct and helpful for understanding the wishes and needs of the consumers.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
  • ALAGÖZ, S. B., (2007), Yeşil Pazarlama ve Eko Etiketleme, Akademik Bakış, 11 (10.01), 2017.
  • HAWKINS, D. I., BEST, R. J. & CONEY, K. A., (1995), Consumer behavior, Implications for Marketing Strategy, Texas, Business.
  • HORNE, R. E., (2009), Limits to labels: The role of eco‐labels in the assessment of product sustainability and routes to sustainable consumption, International Journal of consumer studies, 33 (2), 175-182.
  • KOTRI, A., (2006), Analyzing customer value using conjoint analysis: The example of a packaging company, Tartu University Press.
  • KROEBER-RIEL W. & WEINBERG P., (1999), Konsumentenverhalten, 7th ed. Vahlen: Munich.
  • LANCASTER, K. J., (1966), A new approach to consumer theory, Journal of political economy, 74 (2), 132-157.
  • NUNNALLY, J. C., (1978), Psychometric Theory, 2nd Edition, McGraw-Hill, New York.
  • OTTMAN, J. A., (2008), The five simple rules of green marketing, Design management review, 19 (4), 65-69.
  • ÖZEY, R., (2005), Çevre Sorunları, Aktif Yayınevi.
  • PEATTIE, K., (2001), Towards sustainability: The third age of green marketing, The Marketing Review, 2 (2), 129-146.
  • SAMMER, K. & WÜSTENHAGEN, R., (2006), The influence of eco‐labelling on consumer behaviour–Results of a discrete choice analysis for washing machines, Business Strategy and the Environment, 15 (3), 185-199.
  • STRAUGHAN, R. D. & Roberts, J. A., (1999), Environmental segmentation alternatives: A look at green consumer behavior in the new millennium, Journal of consumer marketing, 16 (6), 558-575.
  • TATLIDİL, H., (1995), Konjoint Analizi Ders Notları, Ankara: Hacettepe Üniversitesi İstatistik Bölümü.
  • TÜRK, M. & GÖK, A., (2010), Yeşil pazarlama anlayışı açısından üretici işletmelerin sosyal sorumluluğu, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (32), 199- 220.
  • VARİNLİ, İ., (2000), Pazarlama Ahlakı ve Kayseri’de Küçük ve Orta Ölçekli İşletme Yöneticilerinin Pazarlama Ahlakına İlişkin Değerlendirmeleri, Kayseri Ticaret Odası Yayınları, Yayın, (15).
  • VERMA, R., IQBAL, Z. & PLASCHKA, G., (2004), Understanding customer choices in e-financial services, California Management Review, 46 (4), 43-67.
APA YILDIZ B, KUCUKKANCABAS s (2020). EKO-ETİKETLERİN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARIÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: BUZDOLABIEKO-ETİKETLERİNİN KONJOİNT ANALİZİ İLEİNCELENMESİ. , 83 - 98.
Chicago YILDIZ Bilal,KUCUKKANCABAS selin EKO-ETİKETLERİN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARIÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: BUZDOLABIEKO-ETİKETLERİNİN KONJOİNT ANALİZİ İLEİNCELENMESİ. (2020): 83 - 98.
MLA YILDIZ Bilal,KUCUKKANCABAS selin EKO-ETİKETLERİN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARIÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: BUZDOLABIEKO-ETİKETLERİNİN KONJOİNT ANALİZİ İLEİNCELENMESİ. , 2020, ss.83 - 98.
AMA YILDIZ B,KUCUKKANCABAS s EKO-ETİKETLERİN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARIÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: BUZDOLABIEKO-ETİKETLERİNİN KONJOİNT ANALİZİ İLEİNCELENMESİ. . 2020; 83 - 98.
Vancouver YILDIZ B,KUCUKKANCABAS s EKO-ETİKETLERİN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARIÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: BUZDOLABIEKO-ETİKETLERİNİN KONJOİNT ANALİZİ İLEİNCELENMESİ. . 2020; 83 - 98.
IEEE YILDIZ B,KUCUKKANCABAS s "EKO-ETİKETLERİN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARIÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: BUZDOLABIEKO-ETİKETLERİNİN KONJOİNT ANALİZİ İLEİNCELENMESİ." , ss.83 - 98, 2020.
ISNAD YILDIZ, Bilal - KUCUKKANCABAS, selin. "EKO-ETİKETLERİN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARIÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: BUZDOLABIEKO-ETİKETLERİNİN KONJOİNT ANALİZİ İLEİNCELENMESİ". (2020), 83-98.
APA YILDIZ B, KUCUKKANCABAS s (2020). EKO-ETİKETLERİN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARIÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: BUZDOLABIEKO-ETİKETLERİNİN KONJOİNT ANALİZİ İLEİNCELENMESİ. Verimlilik Dergisi, (1), 83 - 98.
Chicago YILDIZ Bilal,KUCUKKANCABAS selin EKO-ETİKETLERİN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARIÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: BUZDOLABIEKO-ETİKETLERİNİN KONJOİNT ANALİZİ İLEİNCELENMESİ. Verimlilik Dergisi , no.1 (2020): 83 - 98.
MLA YILDIZ Bilal,KUCUKKANCABAS selin EKO-ETİKETLERİN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARIÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: BUZDOLABIEKO-ETİKETLERİNİN KONJOİNT ANALİZİ İLEİNCELENMESİ. Verimlilik Dergisi, vol., no.1, 2020, ss.83 - 98.
AMA YILDIZ B,KUCUKKANCABAS s EKO-ETİKETLERİN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARIÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: BUZDOLABIEKO-ETİKETLERİNİN KONJOİNT ANALİZİ İLEİNCELENMESİ. Verimlilik Dergisi. 2020; (1): 83 - 98.
Vancouver YILDIZ B,KUCUKKANCABAS s EKO-ETİKETLERİN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARIÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: BUZDOLABIEKO-ETİKETLERİNİN KONJOİNT ANALİZİ İLEİNCELENMESİ. Verimlilik Dergisi. 2020; (1): 83 - 98.
IEEE YILDIZ B,KUCUKKANCABAS s "EKO-ETİKETLERİN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARIÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: BUZDOLABIEKO-ETİKETLERİNİN KONJOİNT ANALİZİ İLEİNCELENMESİ." Verimlilik Dergisi, , ss.83 - 98, 2020.
ISNAD YILDIZ, Bilal - KUCUKKANCABAS, selin. "EKO-ETİKETLERİN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARIÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: BUZDOLABIEKO-ETİKETLERİNİN KONJOİNT ANALİZİ İLEİNCELENMESİ". Verimlilik Dergisi 1 (2020), 83-98.