Yıl: 2020 Cilt: 13 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 315 - 354 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 08-05-2021

SELEFİLİĞE VE ENDONEZYA İSLAMI’NIN ARAPLAŞMASINA DİRENİŞ: KAMARUDDİN HİDAYET’İN DİDAKTİK BİR ÇAĞDAŞ ENDONEZYA HİKÂYESİ

Öz:
Arap giyinme tarzlarını benimsemek vebaşka bir ifade ile Suudi Arabistankültürel uygulamalarını taklit etmek,Endonezya’daki Terbiye (İslâmî eğitim)hareketinin, 1980’li yılların başındanitibaren ülkede ortaya çıkan Ortadoğutarzındaki Selefîliğin diğer formlarınınve Suudi Arabistan Vehhabîliğinin dahagenel etkisinin belirleyici özelliklerinden biridir. Bu makale, bu eğilime karşıoldukça eleştirel yaklaşan Cakarta’dakiŞerif Hidayetullah Devlet İslâm Üniversitesi’nden Profesör Kamaruddin Hidayet tarafından yazılan kısa hikâyeninbir tercümesini ve genişletilmiş açıklamasını içermektedir. Hikâye, iki Endonezyalı milli kahramana atıfta bulunanmuhalif bir anlatıdır: Bunlar, ülkeninen büyük Müslüman teşkilatı olan Nehdatü’l-Ulema’nın kurucularından KiaiHaşim Eşarî (1875-1947) ve ilk cumhurbaşkanı yardımcısı MuhammedHatta (1902-1980) adlı kahramanlardır.Profesör Hidayet, otantik (gerçek) İslam’ın, Suudi Arabistan’ın kültüreluygulamalarını taklit etmeye dayanmasına gerek olmadığına ve İslamiyet’inEndonezya kültürleri ve milliyetçiliği iletamamen uyumlu olduğuna dikkatçekmek için kısa bir hikâye kullanır.
Anahtar Kelime:

Resisting Salafism and the Arabization of Indonesian Islam: a Contemporary Indonesian Didactic Tale by Komaruddin Hidayat

Öz:
Adopting Arabic clothing styles and in other ways mimicking Saudi Arabian cultural practice is one of the defining characteristics of the Indonesian tarbiyah (Islamic education) movement and the more general influence of Saudi Arabian Wahhabism and other forms of Middle Eastern style Salafism thathas emerged in Indonesia since the early 1980s. This paper includes a translation of and extended commentary on a short story by Professor Komaruddin Hidayat of Syarif Hidayatullah State Islamic University in Jakarta that is highly critical of this trend. This is a counter narrative that references two Indonesian national heroes: Kyai Hasyim Asy’ari (1875-1947) one of the founders of Nahdatul Ulama, the country’s largest Muslim organization and Mohammad Hatta (1902- 1980), the first Vice President. Professor Hidayat uses a short story to make the point that Islamic authenticity need not be based on the emulation of Saudi Arabian cultural practices and that Islam, Indonesian cultures, and nationalism are entirely compatible.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Çeviri Erişim Türü: Erişime Açık
APA WOODWARD M, GOKSOY I, Ünlüsoy K, ÇELİKKAYA N, GÜLER M (2020). SELEFİLİĞE VE ENDONEZYA İSLAMI’NIN ARAPLAŞMASINA DİRENİŞ: KAMARUDDİN HİDAYET’İN DİDAKTİK BİR ÇAĞDAŞ ENDONEZYA HİKÂYESİ. , 315 - 354.
Chicago WOODWARD Mark R.,GOKSOY ISMAIL HAKKI,Ünlüsoy Kamile,ÇELİKKAYA Nida Sultan,GÜLER Mehmet Hilmi SELEFİLİĞE VE ENDONEZYA İSLAMI’NIN ARAPLAŞMASINA DİRENİŞ: KAMARUDDİN HİDAYET’İN DİDAKTİK BİR ÇAĞDAŞ ENDONEZYA HİKÂYESİ. (2020): 315 - 354.
MLA WOODWARD Mark R.,GOKSOY ISMAIL HAKKI,Ünlüsoy Kamile,ÇELİKKAYA Nida Sultan,GÜLER Mehmet Hilmi SELEFİLİĞE VE ENDONEZYA İSLAMI’NIN ARAPLAŞMASINA DİRENİŞ: KAMARUDDİN HİDAYET’İN DİDAKTİK BİR ÇAĞDAŞ ENDONEZYA HİKÂYESİ. , 2020, ss.315 - 354.
AMA WOODWARD M,GOKSOY I,Ünlüsoy K,ÇELİKKAYA N,GÜLER M SELEFİLİĞE VE ENDONEZYA İSLAMI’NIN ARAPLAŞMASINA DİRENİŞ: KAMARUDDİN HİDAYET’İN DİDAKTİK BİR ÇAĞDAŞ ENDONEZYA HİKÂYESİ. . 2020; 315 - 354.
Vancouver WOODWARD M,GOKSOY I,Ünlüsoy K,ÇELİKKAYA N,GÜLER M SELEFİLİĞE VE ENDONEZYA İSLAMI’NIN ARAPLAŞMASINA DİRENİŞ: KAMARUDDİN HİDAYET’İN DİDAKTİK BİR ÇAĞDAŞ ENDONEZYA HİKÂYESİ. . 2020; 315 - 354.
IEEE WOODWARD M,GOKSOY I,Ünlüsoy K,ÇELİKKAYA N,GÜLER M "SELEFİLİĞE VE ENDONEZYA İSLAMI’NIN ARAPLAŞMASINA DİRENİŞ: KAMARUDDİN HİDAYET’İN DİDAKTİK BİR ÇAĞDAŞ ENDONEZYA HİKÂYESİ." , ss.315 - 354, 2020.
ISNAD WOODWARD, Mark R. vd. "SELEFİLİĞE VE ENDONEZYA İSLAMI’NIN ARAPLAŞMASINA DİRENİŞ: KAMARUDDİN HİDAYET’İN DİDAKTİK BİR ÇAĞDAŞ ENDONEZYA HİKÂYESİ". (2020), 315-354.
APA WOODWARD M, GOKSOY I, Ünlüsoy K, ÇELİKKAYA N, GÜLER M (2020). SELEFİLİĞE VE ENDONEZYA İSLAMI’NIN ARAPLAŞMASINA DİRENİŞ: KAMARUDDİN HİDAYET’İN DİDAKTİK BİR ÇAĞDAŞ ENDONEZYA HİKÂYESİ. EMakalat Mezhep Araştırmaları Dergisi, 13(1), 315 - 354.
Chicago WOODWARD Mark R.,GOKSOY ISMAIL HAKKI,Ünlüsoy Kamile,ÇELİKKAYA Nida Sultan,GÜLER Mehmet Hilmi SELEFİLİĞE VE ENDONEZYA İSLAMI’NIN ARAPLAŞMASINA DİRENİŞ: KAMARUDDİN HİDAYET’İN DİDAKTİK BİR ÇAĞDAŞ ENDONEZYA HİKÂYESİ. EMakalat Mezhep Araştırmaları Dergisi 13, no.1 (2020): 315 - 354.
MLA WOODWARD Mark R.,GOKSOY ISMAIL HAKKI,Ünlüsoy Kamile,ÇELİKKAYA Nida Sultan,GÜLER Mehmet Hilmi SELEFİLİĞE VE ENDONEZYA İSLAMI’NIN ARAPLAŞMASINA DİRENİŞ: KAMARUDDİN HİDAYET’İN DİDAKTİK BİR ÇAĞDAŞ ENDONEZYA HİKÂYESİ. EMakalat Mezhep Araştırmaları Dergisi, vol.13, no.1, 2020, ss.315 - 354.
AMA WOODWARD M,GOKSOY I,Ünlüsoy K,ÇELİKKAYA N,GÜLER M SELEFİLİĞE VE ENDONEZYA İSLAMI’NIN ARAPLAŞMASINA DİRENİŞ: KAMARUDDİN HİDAYET’İN DİDAKTİK BİR ÇAĞDAŞ ENDONEZYA HİKÂYESİ. EMakalat Mezhep Araştırmaları Dergisi. 2020; 13(1): 315 - 354.
Vancouver WOODWARD M,GOKSOY I,Ünlüsoy K,ÇELİKKAYA N,GÜLER M SELEFİLİĞE VE ENDONEZYA İSLAMI’NIN ARAPLAŞMASINA DİRENİŞ: KAMARUDDİN HİDAYET’İN DİDAKTİK BİR ÇAĞDAŞ ENDONEZYA HİKÂYESİ. EMakalat Mezhep Araştırmaları Dergisi. 2020; 13(1): 315 - 354.
IEEE WOODWARD M,GOKSOY I,Ünlüsoy K,ÇELİKKAYA N,GÜLER M "SELEFİLİĞE VE ENDONEZYA İSLAMI’NIN ARAPLAŞMASINA DİRENİŞ: KAMARUDDİN HİDAYET’İN DİDAKTİK BİR ÇAĞDAŞ ENDONEZYA HİKÂYESİ." EMakalat Mezhep Araştırmaları Dergisi, 13, ss.315 - 354, 2020.
ISNAD WOODWARD, Mark R. vd. "SELEFİLİĞE VE ENDONEZYA İSLAMI’NIN ARAPLAŞMASINA DİRENİŞ: KAMARUDDİN HİDAYET’İN DİDAKTİK BİR ÇAĞDAŞ ENDONEZYA HİKÂYESİ". EMakalat Mezhep Araştırmaları Dergisi 13/1 (2020), 315-354.