Web of Science Veri Tabanına Dayalı Bibliyometrik Analizi Bilim Merkezleri (Müzeleri Üzerine Yapılan Eğitim Araştırmaları Makaleleri

Yıl: 2020 Cilt: 14 Sayı: 31 Sayfa Aralığı: 174 - 191 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.29329/mjer.2020.234.9 İndeks Tarihi: 07-05-2021

Web of Science Veri Tabanına Dayalı Bibliyometrik Analizi Bilim Merkezleri (Müzeleri Üzerine Yapılan Eğitim Araştırmaları Makaleleri

Öz:
Bu çalışmanın amacı bilim merkezleri/müzeleri ile ilgili bilimsel makalelerin bibliyometrik göstergeleraçısından incelenmesidir. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması yöntemine göre gerçekleştirilmiştir. Bibliyometrik veriler, Clarivate Analytics tarafından üretilen WoS veri tabanından alınmıştır.Tarama aralığı 1975-1 Ekim2019 tarihleri arasını kapsamaktadır.Çalışmada bibliyometrik analiz tekniği kullanılmıştır. Yapılan analizlerde 1975-2019 yılları arasında WoS veri tabanında kayıtlı 63.487.408 çalışmadan 2.842’sinin bilim merkezleri/müzeleri ile ilgili çalışmalar olduğugörülmüştür. Bu kayıtlardan 204’ünün (%7.17) eğitim/eğitim araştırmaları kategorisinde yer aldığı tespit edilmiştir. Yapılan analizlerde bilim merkezleri/müzeleri ile ilgili en çok karşılaşılan yayın türünün 156 çalışma ile makale olduğu görülmüştür. Bununla birlikte yayınlanan makalelerin yaklaşık yarısının son beş yılda yayınlandığı tespit edilmiştir. Bu oran bilim merkezleri/müzeleri ile ilgili eğitim araştırmalarının son yıllarda ivme kazandığını göstermektedir. Yine yapılan analizlerde alana katkı sağlayan 387 farklı yazar olduğu görülmüştür. 156 makale de toplam 307 farklı anahtar kelime kullanıldığı ve en etkin derginin “Science Education” dergisi olduğu tespit edilmiştir. Yapılan analizlerde 29 farklı ülkeden araştırmacıların alana katkı sağlayan makaleler yayınladıkları tespit edilmiştir. Bu kapsamda en etkin ülkenin ABD’de olduğu, bunu İngiltere ve Kanada’nın takip ettiği görülmüştür. Türkiye’nin 6 makale ile 29 farklı ülke arasında 8. sırada yer alması bu alanla ilgili ciddi yayınlar yaptığını göstermektedir.
Anahtar Kelime:

A Bibliometric Analysis Based on Web of Science Database: Articles Published on Science Centres / Museums Related to Educational Researches

Öz:
This study aimed at analysing the scientific publications about science centres/museums in terms of bibliometric indicators. The study was carried out by case study, one of the qualitative research methods. The bibliometric data were taken from the WoS database produced by Clarivate Analytics. An online scanning was performed in WoS database. The scan interval involved the dates between 1975 and October 1, 2019. Bibliometric analysis technique was used in the study. The study revealed that out of 63.487.408 studies recorded in WoS database between 1975 and 2019, 2.842 of them were studies related to the science centres/museums. It was determined that out of these records, 204 ofthem (7.17%) were included in education/educational research category. The analyses revealed that the type of publications which was encountered mostly were academic articles with 156 studies. In addition to this, it was found that half of the articles were published in the last five years. This rate exhibits that the educational research about the science centres/museums has gained acceleration in recent years.It was detected in the analyses that a total of 307 different key words were used in 156 articles. Moreover, the analyses revealed that the most effective journal was “Science Education”. It was determined by the analyses that the researchers from 29 different countries published articlesthat made contributions to the field. Within this context, it was found that the most active country was the USA and it was followed by England and Canada. Turkey is ranked 8 out of 29 countries with 6 publications and this shows that serious publications are made in this fiedl
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Bozdoğan A (2020). Web of Science Veri Tabanına Dayalı Bibliyometrik Analizi Bilim Merkezleri (Müzeleri Üzerine Yapılan Eğitim Araştırmaları Makaleleri. , 174 - 191. 10.29329/mjer.2020.234.9
Chicago Bozdoğan Aykut Emre Web of Science Veri Tabanına Dayalı Bibliyometrik Analizi Bilim Merkezleri (Müzeleri Üzerine Yapılan Eğitim Araştırmaları Makaleleri. (2020): 174 - 191. 10.29329/mjer.2020.234.9
MLA Bozdoğan Aykut Emre Web of Science Veri Tabanına Dayalı Bibliyometrik Analizi Bilim Merkezleri (Müzeleri Üzerine Yapılan Eğitim Araştırmaları Makaleleri. , 2020, ss.174 - 191. 10.29329/mjer.2020.234.9
AMA Bozdoğan A Web of Science Veri Tabanına Dayalı Bibliyometrik Analizi Bilim Merkezleri (Müzeleri Üzerine Yapılan Eğitim Araştırmaları Makaleleri. . 2020; 174 - 191. 10.29329/mjer.2020.234.9
Vancouver Bozdoğan A Web of Science Veri Tabanına Dayalı Bibliyometrik Analizi Bilim Merkezleri (Müzeleri Üzerine Yapılan Eğitim Araştırmaları Makaleleri. . 2020; 174 - 191. 10.29329/mjer.2020.234.9
IEEE Bozdoğan A "Web of Science Veri Tabanına Dayalı Bibliyometrik Analizi Bilim Merkezleri (Müzeleri Üzerine Yapılan Eğitim Araştırmaları Makaleleri." , ss.174 - 191, 2020. 10.29329/mjer.2020.234.9
ISNAD Bozdoğan, Aykut Emre. "Web of Science Veri Tabanına Dayalı Bibliyometrik Analizi Bilim Merkezleri (Müzeleri Üzerine Yapılan Eğitim Araştırmaları Makaleleri". (2020), 174-191. https://doi.org/10.29329/mjer.2020.234.9
APA Bozdoğan A (2020). Web of Science Veri Tabanına Dayalı Bibliyometrik Analizi Bilim Merkezleri (Müzeleri Üzerine Yapılan Eğitim Araştırmaları Makaleleri. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 14(31), 174 - 191. 10.29329/mjer.2020.234.9
Chicago Bozdoğan Aykut Emre Web of Science Veri Tabanına Dayalı Bibliyometrik Analizi Bilim Merkezleri (Müzeleri Üzerine Yapılan Eğitim Araştırmaları Makaleleri. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi 14, no.31 (2020): 174 - 191. 10.29329/mjer.2020.234.9
MLA Bozdoğan Aykut Emre Web of Science Veri Tabanına Dayalı Bibliyometrik Analizi Bilim Merkezleri (Müzeleri Üzerine Yapılan Eğitim Araştırmaları Makaleleri. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, vol.14, no.31, 2020, ss.174 - 191. 10.29329/mjer.2020.234.9
AMA Bozdoğan A Web of Science Veri Tabanına Dayalı Bibliyometrik Analizi Bilim Merkezleri (Müzeleri Üzerine Yapılan Eğitim Araştırmaları Makaleleri. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2020; 14(31): 174 - 191. 10.29329/mjer.2020.234.9
Vancouver Bozdoğan A Web of Science Veri Tabanına Dayalı Bibliyometrik Analizi Bilim Merkezleri (Müzeleri Üzerine Yapılan Eğitim Araştırmaları Makaleleri. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2020; 14(31): 174 - 191. 10.29329/mjer.2020.234.9
IEEE Bozdoğan A "Web of Science Veri Tabanına Dayalı Bibliyometrik Analizi Bilim Merkezleri (Müzeleri Üzerine Yapılan Eğitim Araştırmaları Makaleleri." Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 14, ss.174 - 191, 2020. 10.29329/mjer.2020.234.9
ISNAD Bozdoğan, Aykut Emre. "Web of Science Veri Tabanına Dayalı Bibliyometrik Analizi Bilim Merkezleri (Müzeleri Üzerine Yapılan Eğitim Araştırmaları Makaleleri". Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi 14/31 (2020), 174-191. https://doi.org/10.29329/mjer.2020.234.9