Yıl: 2021 Cilt: 0 Sayı: 89 Sayfa Aralığı: 45 - 74 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.25095/mufad.851933 İndeks Tarihi: 07-05-2021

Muhasebe Derslerindeki Akademik Başarı ile Çoklu Zeka Alanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Öz:
Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin zeka alanları ile muhasebe derslerindeki akademik başarıları arasında bir ilişki olup olmadığının belirlenmesidir. Bu amaçla muhasebe derslerinin en yoğun olarak okutulduğu İşletme Bölümü öğrencileri üzerinde nicel bir araştırma yapılmıştır. Çalışmada öğrencilerin zeka alanlarının belirlenmesi için Oral (2001) tarafından Türkçe’ye uyarlanmış Gardner’ın Çoklu Zeka Envanteri’nden yararlanılarak bir anket çalışması hazırlanmıştır. Anket çalışması 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü son sınıf öğrencisi olan 165 kişi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda zeka alanları ile muhasebe derslerindeki akademik başarı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olmadığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin cinsiyetine göre çoklu zeka alanları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Buna göre kız öğrencilerin görsel-uzamsal zeka kullanımları erkek öğrencilerin görsel-uzamsal zeka kullanımından daha yüksek bulunmuştur.
Anahtar Kelime:

Investigation of the Relationship Between Academic Achievement and Multiple Intelligence Areas in Accounting Lessons

Öz:
This study aims to determine whether there is a relationship between the intelligence of university students and their academic success in accounting courses. For this purpose, quantitative research has been carried out on the students of business administration where accounting courses are taught most intensively. In the study, a questionnaire was prepared by using the Multiple Intelligence Inventory of Gardner, adapted to Turkish by Oral (2001) to determine the intelligence areas of the students. The survey was carried out in 2018-2019 academic year with 165 people who are senior students of Çanakkale Onsekiz Mart University, Biga Faculty of Economics and Administrative Sciences, Department of Business Administration. As a result of the research, it was determined that there was no statistically significant relationship between intelligence fields and academic success in accounting courses. A statistically significant difference was found between multiple intelligence domains according to the students' gender. Accordingly, the use of visual-spatial intelligence of female students was higher than that of male students.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA yucel t (2021). Muhasebe Derslerindeki Akademik Başarı ile Çoklu Zeka Alanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. , 45 - 74. 10.25095/mufad.851933
Chicago yucel tugdem Muhasebe Derslerindeki Akademik Başarı ile Çoklu Zeka Alanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. (2021): 45 - 74. 10.25095/mufad.851933
MLA yucel tugdem Muhasebe Derslerindeki Akademik Başarı ile Çoklu Zeka Alanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. , 2021, ss.45 - 74. 10.25095/mufad.851933
AMA yucel t Muhasebe Derslerindeki Akademik Başarı ile Çoklu Zeka Alanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. . 2021; 45 - 74. 10.25095/mufad.851933
Vancouver yucel t Muhasebe Derslerindeki Akademik Başarı ile Çoklu Zeka Alanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. . 2021; 45 - 74. 10.25095/mufad.851933
IEEE yucel t "Muhasebe Derslerindeki Akademik Başarı ile Çoklu Zeka Alanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi." , ss.45 - 74, 2021. 10.25095/mufad.851933
ISNAD yucel, tugdem. "Muhasebe Derslerindeki Akademik Başarı ile Çoklu Zeka Alanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi". (2021), 45-74. https://doi.org/10.25095/mufad.851933
APA yucel t (2021). Muhasebe Derslerindeki Akademik Başarı ile Çoklu Zeka Alanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 0(89), 45 - 74. 10.25095/mufad.851933
Chicago yucel tugdem Muhasebe Derslerindeki Akademik Başarı ile Çoklu Zeka Alanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Muhasebe ve Finansman Dergisi 0, no.89 (2021): 45 - 74. 10.25095/mufad.851933
MLA yucel tugdem Muhasebe Derslerindeki Akademik Başarı ile Çoklu Zeka Alanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Muhasebe ve Finansman Dergisi, vol.0, no.89, 2021, ss.45 - 74. 10.25095/mufad.851933
AMA yucel t Muhasebe Derslerindeki Akademik Başarı ile Çoklu Zeka Alanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Muhasebe ve Finansman Dergisi. 2021; 0(89): 45 - 74. 10.25095/mufad.851933
Vancouver yucel t Muhasebe Derslerindeki Akademik Başarı ile Çoklu Zeka Alanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Muhasebe ve Finansman Dergisi. 2021; 0(89): 45 - 74. 10.25095/mufad.851933
IEEE yucel t "Muhasebe Derslerindeki Akademik Başarı ile Çoklu Zeka Alanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi." Muhasebe ve Finansman Dergisi, 0, ss.45 - 74, 2021. 10.25095/mufad.851933
ISNAD yucel, tugdem. "Muhasebe Derslerindeki Akademik Başarı ile Çoklu Zeka Alanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi". Muhasebe ve Finansman Dergisi 89 (2021), 45-74. https://doi.org/10.25095/mufad.851933