Yıl: 2021 Cilt: 0 Sayı: 89 Sayfa Aralığı: 75 - 100 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.25095/mufad.852083 İndeks Tarihi: 07-05-2021

Muhasebe Eğitimi İle İlgili Lisansüstü Tezlerin Analizi (1991-2019)

Öz:
Muhasebe eğitimi, yükseköğretim öncesi kurumlar için önem arz ettiği gibi yükseköğretim kurumları için de son derece önemli bir role sahiptir. Bu önemli rolün en önemli çıktısı, muhasebe mesleğini en iyi şekilde gerçekleştiren kişiler vasıtasıyla işletmelerin daha şeffaf, adil ve hesap verebilir olmasının sağlanmasıdır. Bu da doğrudan hem işletme hem de ülke performansını etkilemektedir. Bu açıdan bakıldığında üniversitelerde muhasebe eğitimi ile ilgili gerçekleştirilen çalışmalar büyük önem arz etmektedir. Türkiye’de ilk olarak 1991 yılında ODTÜ’de hazırlanan bir yüksek lisans tezi ile lisansüstü çalışmalara konu olan muhasebe eğitimi, çeşitli açılardan o yıldan günümüze kadar muhtelif yüksek lisans ve doktora çalışmalarında incelenmektedir. Bu çalışmada da taşıdığı önem dolayısıyla muhasebe eğitimi ile ilgili yazılmış olan ve YÖK Ulusal Tez Merkezi’nde listelenen 98 tez içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Tezlerin genel özellikleri, yıllara göre dağılımı, üniversite, bölge, enstitü, vb. özellikleri, dizin ve anahtar kelimeleri ile araştırmaların kaynakları ve yöntemlerine dair bulgular ortaya konulmuştur. Son olarak ise bulgulardan hareketle muhasebe eğitimi ile ilgili genel değerlendirmelerde ve gelecekte konu ile ilgili yapılacak çalışmalar için önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelime:

Analysis of Graduate Theses About Accounting Education (1991-2019)

Öz:
Accounting education is not only important for pre-higher education institutions but also has an extremely important role for higher education institutions. The most important output of this important role is to ensure that businesses are more transparent, fair and accountable through the people who perform the accounting profession in the best way. This directly affects both business and country performance. From this point of view, studies on accounting education at universities are of great importance. Accounting education has become subject of graduate studies in Turkey with first prepared a master's thesis at METU in 1991. It is examined in various postgraduate and doctoral studies from various perspectives that year until today. In this study, due to the importance it carries, 98 theses written about accounting education and listed in YÖK National Thesis Center were analyzed by content analysis method. Findings about general characteristics of theses, distribution by years, university, region, institute, other properties, indexes and keywords and the sources and methods of the researches are presented. Finally, based on the findings, general evaluations about accounting education and suggestions for future studies on the subject were made.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Cavlak H, cebeci y, Gunes N, tan ö (2021). Muhasebe Eğitimi İle İlgili Lisansüstü Tezlerin Analizi (1991-2019). , 75 - 100. 10.25095/mufad.852083
Chicago Cavlak Hakan,cebeci yasin,Gunes Necati,tan ömer faruk Muhasebe Eğitimi İle İlgili Lisansüstü Tezlerin Analizi (1991-2019). (2021): 75 - 100. 10.25095/mufad.852083
MLA Cavlak Hakan,cebeci yasin,Gunes Necati,tan ömer faruk Muhasebe Eğitimi İle İlgili Lisansüstü Tezlerin Analizi (1991-2019). , 2021, ss.75 - 100. 10.25095/mufad.852083
AMA Cavlak H,cebeci y,Gunes N,tan ö Muhasebe Eğitimi İle İlgili Lisansüstü Tezlerin Analizi (1991-2019). . 2021; 75 - 100. 10.25095/mufad.852083
Vancouver Cavlak H,cebeci y,Gunes N,tan ö Muhasebe Eğitimi İle İlgili Lisansüstü Tezlerin Analizi (1991-2019). . 2021; 75 - 100. 10.25095/mufad.852083
IEEE Cavlak H,cebeci y,Gunes N,tan ö "Muhasebe Eğitimi İle İlgili Lisansüstü Tezlerin Analizi (1991-2019)." , ss.75 - 100, 2021. 10.25095/mufad.852083
ISNAD Cavlak, Hakan vd. "Muhasebe Eğitimi İle İlgili Lisansüstü Tezlerin Analizi (1991-2019)". (2021), 75-100. https://doi.org/10.25095/mufad.852083
APA Cavlak H, cebeci y, Gunes N, tan ö (2021). Muhasebe Eğitimi İle İlgili Lisansüstü Tezlerin Analizi (1991-2019). Muhasebe ve Finansman Dergisi, 0(89), 75 - 100. 10.25095/mufad.852083
Chicago Cavlak Hakan,cebeci yasin,Gunes Necati,tan ömer faruk Muhasebe Eğitimi İle İlgili Lisansüstü Tezlerin Analizi (1991-2019). Muhasebe ve Finansman Dergisi 0, no.89 (2021): 75 - 100. 10.25095/mufad.852083
MLA Cavlak Hakan,cebeci yasin,Gunes Necati,tan ömer faruk Muhasebe Eğitimi İle İlgili Lisansüstü Tezlerin Analizi (1991-2019). Muhasebe ve Finansman Dergisi, vol.0, no.89, 2021, ss.75 - 100. 10.25095/mufad.852083
AMA Cavlak H,cebeci y,Gunes N,tan ö Muhasebe Eğitimi İle İlgili Lisansüstü Tezlerin Analizi (1991-2019). Muhasebe ve Finansman Dergisi. 2021; 0(89): 75 - 100. 10.25095/mufad.852083
Vancouver Cavlak H,cebeci y,Gunes N,tan ö Muhasebe Eğitimi İle İlgili Lisansüstü Tezlerin Analizi (1991-2019). Muhasebe ve Finansman Dergisi. 2021; 0(89): 75 - 100. 10.25095/mufad.852083
IEEE Cavlak H,cebeci y,Gunes N,tan ö "Muhasebe Eğitimi İle İlgili Lisansüstü Tezlerin Analizi (1991-2019)." Muhasebe ve Finansman Dergisi, 0, ss.75 - 100, 2021. 10.25095/mufad.852083
ISNAD Cavlak, Hakan vd. "Muhasebe Eğitimi İle İlgili Lisansüstü Tezlerin Analizi (1991-2019)". Muhasebe ve Finansman Dergisi 89 (2021), 75-100. https://doi.org/10.25095/mufad.852083