Yıl: 2020 Cilt: 10 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 1 - 28 Metin Dili: İngilizce DOI: 10.31704/ijocis.2020.001 İndeks Tarihi: 08-05-2021

The effect of contemporary approaches education on prospective teachers' self efficacy towards science teaching and technological pedagogical content knowledge self confidence

Öz:
It was aimed to investigate the effect of teacher candidates' self-efficacytowards science teaching and technological pedagogical content knowledgeon their self-confidence. In this study, pre-experimental design method wasused. Thirty prospective science teachers from different universitiesparticipated. The trainings were given by faculty members and continued foreight days. Two different scales were used as data collection tools. Whilethere was no significant difference in self efficacy towards science teachingscores of prospective science teachers of contemporary approacheseducation, there was a significant difference in TPACK self confidence in favorof post-test. It is considered that more importance should be given to theintegration of technology during university education.
Anahtar Kelime:

Çağdaş yaklaşımlar eğitiminin öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik öz yeterliklerine ve teknolojik pedagojik alan bilgisi öz güvenlerine etkisi

Öz:
Bu çalışmada öğretmen adaylarına çağdaş yaklaşımlar eğitimi verilmiş ve bueğitimin öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik öz yeterliklerine ve teknolojik pedagojik alan bilgileri öz güvenlerine etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Bu çalışmada basit deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmayafarklı üniversitelerde öğrenim gören 30 fen bilgisi öğretmen adayı katılmıştır. Eğitimler öğretim üyeleri tarafından verilmiş ve sekiz gün devam etmiştir. Veritoplama aracı iki farklı ölçek kullanılmıştır. Sonuçta, çağdaş yaklaşımlar eğitiminin fen bilgisi öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik öz yeterlikpuanlarında anlamlı bir farklılık olmazken, TPAB öz güvenlerinde son-test lehine anlamlı bir farklılık olduğu anlaşılmıştır. Üniversite eğitimi boyunca teknoloji entegrasyonuna önem verilmesi gerektiği düşünülmektedir.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA GÜNAY BALIM A, Ormanci U, KACAR S, Özcan E (2020). The effect of contemporary approaches education on prospective teachers' self efficacy towards science teaching and technological pedagogical content knowledge self confidence. , 1 - 28. 10.31704/ijocis.2020.001
Chicago GÜNAY BALIM Ali,Ormanci Ummuhan,KACAR SEVINC,Özcan Erkan The effect of contemporary approaches education on prospective teachers' self efficacy towards science teaching and technological pedagogical content knowledge self confidence. (2020): 1 - 28. 10.31704/ijocis.2020.001
MLA GÜNAY BALIM Ali,Ormanci Ummuhan,KACAR SEVINC,Özcan Erkan The effect of contemporary approaches education on prospective teachers' self efficacy towards science teaching and technological pedagogical content knowledge self confidence. , 2020, ss.1 - 28. 10.31704/ijocis.2020.001
AMA GÜNAY BALIM A,Ormanci U,KACAR S,Özcan E The effect of contemporary approaches education on prospective teachers' self efficacy towards science teaching and technological pedagogical content knowledge self confidence. . 2020; 1 - 28. 10.31704/ijocis.2020.001
Vancouver GÜNAY BALIM A,Ormanci U,KACAR S,Özcan E The effect of contemporary approaches education on prospective teachers' self efficacy towards science teaching and technological pedagogical content knowledge self confidence. . 2020; 1 - 28. 10.31704/ijocis.2020.001
IEEE GÜNAY BALIM A,Ormanci U,KACAR S,Özcan E "The effect of contemporary approaches education on prospective teachers' self efficacy towards science teaching and technological pedagogical content knowledge self confidence." , ss.1 - 28, 2020. 10.31704/ijocis.2020.001
ISNAD GÜNAY BALIM, Ali vd. "The effect of contemporary approaches education on prospective teachers' self efficacy towards science teaching and technological pedagogical content knowledge self confidence". (2020), 1-28. https://doi.org/10.31704/ijocis.2020.001
APA GÜNAY BALIM A, Ormanci U, KACAR S, Özcan E (2020). The effect of contemporary approaches education on prospective teachers' self efficacy towards science teaching and technological pedagogical content knowledge self confidence. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 10(1), 1 - 28. 10.31704/ijocis.2020.001
Chicago GÜNAY BALIM Ali,Ormanci Ummuhan,KACAR SEVINC,Özcan Erkan The effect of contemporary approaches education on prospective teachers' self efficacy towards science teaching and technological pedagogical content knowledge self confidence. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi 10, no.1 (2020): 1 - 28. 10.31704/ijocis.2020.001
MLA GÜNAY BALIM Ali,Ormanci Ummuhan,KACAR SEVINC,Özcan Erkan The effect of contemporary approaches education on prospective teachers' self efficacy towards science teaching and technological pedagogical content knowledge self confidence. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, vol.10, no.1, 2020, ss.1 - 28. 10.31704/ijocis.2020.001
AMA GÜNAY BALIM A,Ormanci U,KACAR S,Özcan E The effect of contemporary approaches education on prospective teachers' self efficacy towards science teaching and technological pedagogical content knowledge self confidence. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi. 2020; 10(1): 1 - 28. 10.31704/ijocis.2020.001
Vancouver GÜNAY BALIM A,Ormanci U,KACAR S,Özcan E The effect of contemporary approaches education on prospective teachers' self efficacy towards science teaching and technological pedagogical content knowledge self confidence. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi. 2020; 10(1): 1 - 28. 10.31704/ijocis.2020.001
IEEE GÜNAY BALIM A,Ormanci U,KACAR S,Özcan E "The effect of contemporary approaches education on prospective teachers' self efficacy towards science teaching and technological pedagogical content knowledge self confidence." Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 10, ss.1 - 28, 2020. 10.31704/ijocis.2020.001
ISNAD GÜNAY BALIM, Ali vd. "The effect of contemporary approaches education on prospective teachers' self efficacy towards science teaching and technological pedagogical content knowledge self confidence". Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi 10/1 (2020), 1-28. https://doi.org/10.31704/ijocis.2020.001