Yıl: 2004 Cilt: 5 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 75 - 83 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Ortaöğretim Coğrafya Öğretmenlerinin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kullanabilme Yeterlilikleri

Öz:
Bu araştırma, ortaöğretim coğrafya öğretmenlerinin yöntem ve teknikleri kullanabilme yeterlilikleri konusunda öğretmen ve öğrenci görüşlerinin neler olduğunu tespit etmeyi amaçlamıştır. Araştırmanın evrenini Kırşehir ilinde görevli ortaöğretim coğrafya öğretmenleri ile bu coğrafya öğretmenlerinin ortaöğretim boyunca coğrafya derslerine devam eden 11. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından hazırlanan ve güvenilirliğinin kontrol edildiği öğretmen ve öğrenci anket formu bire bir görüşme yolu ile uygulanarak toplanmıştır. Veriler amaçlara uygun olarak; frekans (f). yüzde (%), aritmetik ortalama $bar{X}$, standart sapma (SS) ve t-testi uygulanarak analiz edilmiştir. Elde edilen verilerin çözümlenmesi sonucunda hem öğretmen hem de öğrenci görüşlerinde cinsiyete bağlı anlamlı bir fark bulunmamıştır. Öğrencilerin okul türlerine bağlı olarak görüşlerinde anlamlı fark bulunmaktadır. Uygulamaya katılan öğretmenlerin meslek, kıdeme bağlı görüşlerinde ise anlamlı bir fark yoktur.
Anahtar Kelime: ilk öğretim ikinci kademe okulları öğretmen yeterliliği ilk öğretim ikinci kademe coğrafya öğretmenleri coğrafya öğretimi

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Büyükkaragöz, S. Savaş ve C. Çivi: (1999). Genel Öğretim Metodları. İstanbul: Beta Basım Yayın Dağıtım A.Ş.
  • Çileni, Kamuran. (1988). Eğitim Teknolojisi ve Öğretim. Ankara: Yargıcı Matbaası.
  • Dereköy, Rahmi. (1992). Öğretmen Mesleği ve Nitelik. Çağdaş Eğitim Dergisi, 17 (177), 41-47.
  • Demirel, Özcan. (1999). Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Doğanay, Hayati. (1993). Coğrafyada Metodoloji. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Doğanay, Hayati ve diğerleri. (2001). Ortaöğretim Coğrafya Öğretiminde Klasik Ders Materyali ve Coğrafya Öğretmenlerinin Bunlardan Yararlanma Sıklığı. Doğu Coğrafya Dergisi, Konya: Çizgi Kitabevi. 7 (6),.33-44.
  • Erden, Münire. (1996). Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Alkım Kitabevi.
  • .....(1998).Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • .....(1998).Öğretmenlik Mesleğine Giriş. İstanbul: Alkım Yayınevi.
  • Ergun, Mustafa ve başk.(1999), Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Ocak Yayınları.
  • Ergun, Mustafa. (1987). Türkiye' de Öğretmen Yetiştirme Çalışmalarının Gelişmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2,10-18.
  • Güngördü, Ersin. (1999). Coğrafya' da Öğretim Yöntemleri İlkeler ve Uygulamalar. Ankara: Özcan Ofset.
  • .....(2002). Coğrafya' da İstatistik Metodları. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karabağ, Servet. (2002). Coğrafya Öğretmenlerinin Mesleki Nitelikleri. Ankara: Türk Coğrafya Kurumu II. Coğrafya Kurultayı.
  • Öğretmen Yeterlilikleri. (2002). M.E.B. Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Şahin, Cemalettin. (1998). Coğrafya'ya Giriş. Ankara: Gündüz Eğitim Yayıncılık.
  • ..... (2001). Türkiye' de Coğrafya Öğretimi (Sorunlar -Çözüm Önerileri). Ankara: Gündüz Eğitim Yayıncılık.
APA ÖZTÜRK Ç (2004). Ortaöğretim Coğrafya Öğretmenlerinin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kullanabilme Yeterlilikleri. , 75 - 83.
Chicago ÖZTÜRK Çağrı Ortaöğretim Coğrafya Öğretmenlerinin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kullanabilme Yeterlilikleri. (2004): 75 - 83.
MLA ÖZTÜRK Çağrı Ortaöğretim Coğrafya Öğretmenlerinin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kullanabilme Yeterlilikleri. , 2004, ss.75 - 83.
AMA ÖZTÜRK Ç Ortaöğretim Coğrafya Öğretmenlerinin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kullanabilme Yeterlilikleri. . 2004; 75 - 83.
Vancouver ÖZTÜRK Ç Ortaöğretim Coğrafya Öğretmenlerinin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kullanabilme Yeterlilikleri. . 2004; 75 - 83.
IEEE ÖZTÜRK Ç "Ortaöğretim Coğrafya Öğretmenlerinin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kullanabilme Yeterlilikleri." , ss.75 - 83, 2004.
ISNAD ÖZTÜRK, Çağrı. "Ortaöğretim Coğrafya Öğretmenlerinin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kullanabilme Yeterlilikleri". (2004), 75-83.
APA ÖZTÜRK Ç (2004). Ortaöğretim Coğrafya Öğretmenlerinin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kullanabilme Yeterlilikleri. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (. Ahi Evran Üniv. Kırşehir Eğt. Fak. Derg.), 5(2), 75 - 83.
Chicago ÖZTÜRK Çağrı Ortaöğretim Coğrafya Öğretmenlerinin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kullanabilme Yeterlilikleri. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (. Ahi Evran Üniv. Kırşehir Eğt. Fak. Derg.) 5, no.2 (2004): 75 - 83.
MLA ÖZTÜRK Çağrı Ortaöğretim Coğrafya Öğretmenlerinin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kullanabilme Yeterlilikleri. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (. Ahi Evran Üniv. Kırşehir Eğt. Fak. Derg.), vol.5, no.2, 2004, ss.75 - 83.
AMA ÖZTÜRK Ç Ortaöğretim Coğrafya Öğretmenlerinin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kullanabilme Yeterlilikleri. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (. Ahi Evran Üniv. Kırşehir Eğt. Fak. Derg.). 2004; 5(2): 75 - 83.
Vancouver ÖZTÜRK Ç Ortaöğretim Coğrafya Öğretmenlerinin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kullanabilme Yeterlilikleri. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (. Ahi Evran Üniv. Kırşehir Eğt. Fak. Derg.). 2004; 5(2): 75 - 83.
IEEE ÖZTÜRK Ç "Ortaöğretim Coğrafya Öğretmenlerinin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kullanabilme Yeterlilikleri." Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (. Ahi Evran Üniv. Kırşehir Eğt. Fak. Derg.), 5, ss.75 - 83, 2004.
ISNAD ÖZTÜRK, Çağrı. "Ortaöğretim Coğrafya Öğretmenlerinin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kullanabilme Yeterlilikleri". Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (. Ahi Evran Üniv. Kırşehir Eğt. Fak. Derg.) 5/2 (2004), 75-83.