Yıl: 2020 Cilt: 7 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 62 - 70 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.21666/muefd.517529 İndeks Tarihi: 26-03-2021

Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Meslek Dersleri ve Öğretim Elemanlarına İlişkin Görüşleri

Öz:
Öğretmenlik meslek dersleri, öğretmen adaylarını mesleğe hazırlayan derslerdir. Budersler, eğitim fakültelerinin farklı bölümlerinde mesleğe hazırlık amacıylaokutulmaktadırlar. Buna ilişkin yapılan araştırmanın amacı, güzel sanatlar bölümüöğrencilerinin meslek derslerine ve öğretim elemanlarına yönelik görüşlerini ortayaçıkarmaktır. Araştırma nitel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, OndokuzMayıs Üniversitesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümünde okuyan resim-iş ve müziköğretmenliğinde öğrenim gören 67 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma bulgularınınçözümlenmesinde nitel analiz yöntemlerinden betimsel ve içerik analizi yöntemlerikullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, katılımcıların çoğunluğunun (34) meslekderslerine ilişkin olumlu bir tutum içinde olmadıkları, buna karşın bir kısımkatılımcının (28) olumlu görüş içinde oldukları görülmüştür. Diğer bulguda,öğretmen adaylarının büyük bir kısmı (37) öğretim elemanlarını uygulamalarıyönünden olumsuz olarak değerlendirirken, az bir kısmı da (8) olumlu olarakdeğerlendirmişlerdir. Bu sonuçlara göre, meslek derslerinin, öğretmen adaylarınınilgi ve ihtiyaçlarına göre düzenlenmesi ve meslek derslerini veren öğretimelemanlarının daha duyarlı ve olumlu davranmaları gerekmektedir. Farklıfakültelerde benzer çalışmalar yapılarak sonuçları karşılaştırılmalıdır.
Anahtar Kelime:

Views of Fine Arts Education Department Students with Teacher Professional Courses and Instructors

Öz:
Pedagogical courses prepare candidates teacher for their profession. These courses are taught in different sections of the faculties of education to prepare them for their profession. The aim of this research is to investigate the opinions of the students of the arts department towards the professional courses and instructors. The research is a qualitative study. The study group consisted of 67 students studying at Ondokuz Mayıs University, Fine Arts Education Department. Descriptive and content analysis methods are used in the analysis of research data. According to the findings of the study, it was found that most of the participants (34) do not have a positive attitude toward the pedagogical courses, whereas some of the participants (28) were in a positive opinion., a large number of teacher candidates (37) evaluated the their instructors as negative in terms of their practices, and a small percentage (8) considered them in a positive perspective. According to these results, the vocational courses should be arranged according to the interests and needs of the prospective teachers and the instructors who give the vocational courses should be more sensitive and positive toward them. Similar studies should be done in different faculties and their results should be compared.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Gül İ, Gündüz Y (2020). Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Meslek Dersleri ve Öğretim Elemanlarına İlişkin Görüşleri. , 62 - 70. 10.21666/muefd.517529
Chicago Gül İbrahim,Gündüz Yüksel Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Meslek Dersleri ve Öğretim Elemanlarına İlişkin Görüşleri. (2020): 62 - 70. 10.21666/muefd.517529
MLA Gül İbrahim,Gündüz Yüksel Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Meslek Dersleri ve Öğretim Elemanlarına İlişkin Görüşleri. , 2020, ss.62 - 70. 10.21666/muefd.517529
AMA Gül İ,Gündüz Y Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Meslek Dersleri ve Öğretim Elemanlarına İlişkin Görüşleri. . 2020; 62 - 70. 10.21666/muefd.517529
Vancouver Gül İ,Gündüz Y Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Meslek Dersleri ve Öğretim Elemanlarına İlişkin Görüşleri. . 2020; 62 - 70. 10.21666/muefd.517529
IEEE Gül İ,Gündüz Y "Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Meslek Dersleri ve Öğretim Elemanlarına İlişkin Görüşleri." , ss.62 - 70, 2020. 10.21666/muefd.517529
ISNAD Gül, İbrahim - Gündüz, Yüksel. "Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Meslek Dersleri ve Öğretim Elemanlarına İlişkin Görüşleri". (2020), 62-70. https://doi.org/10.21666/muefd.517529
APA Gül İ, Gündüz Y (2020). Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Meslek Dersleri ve Öğretim Elemanlarına İlişkin Görüşleri. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 62 - 70. 10.21666/muefd.517529
Chicago Gül İbrahim,Gündüz Yüksel Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Meslek Dersleri ve Öğretim Elemanlarına İlişkin Görüşleri. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7, no.1 (2020): 62 - 70. 10.21666/muefd.517529
MLA Gül İbrahim,Gündüz Yüksel Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Meslek Dersleri ve Öğretim Elemanlarına İlişkin Görüşleri. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.7, no.1, 2020, ss.62 - 70. 10.21666/muefd.517529
AMA Gül İ,Gündüz Y Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Meslek Dersleri ve Öğretim Elemanlarına İlişkin Görüşleri. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 7(1): 62 - 70. 10.21666/muefd.517529
Vancouver Gül İ,Gündüz Y Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Meslek Dersleri ve Öğretim Elemanlarına İlişkin Görüşleri. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 7(1): 62 - 70. 10.21666/muefd.517529
IEEE Gül İ,Gündüz Y "Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Meslek Dersleri ve Öğretim Elemanlarına İlişkin Görüşleri." Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, ss.62 - 70, 2020. 10.21666/muefd.517529
ISNAD Gül, İbrahim - Gündüz, Yüksel. "Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Meslek Dersleri ve Öğretim Elemanlarına İlişkin Görüşleri". Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7/1 (2020), 62-70. https://doi.org/10.21666/muefd.517529