Yıl: 2019 Cilt: 6 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 323 - 338 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 30-03-2021

Marka Aşkının Öncülleri ve Sonuçları: Doğu Karadeniz Bölgesinde Bir Uygulama

Öz:
Önceleri tüketiciler istek ve ihtiyaçlarını sınırlı seçenekler arasından karşılarken günümüzde teknolojiningelişmesinin getirdiği erişim kolaylığı ile seçeneklerin sayısı artmıştır. Bu nedenle, markaya karşı duygusal ve tutkulubağı ifade eden marka aşkı kavramı önem kazanmaya başlamıştır. Bu araştırmanın amacı; marka çağrışımları, markagüveni, marka farkındalığı, marka imajı ve algılanan kalitenin marka aşkı üzerindeki etkilerini; Marka aşkının damarka sadakati ve kulaktan kulağa pazarlama davranışı üzerindeki etkilerinin belirlenmesidir. Araştırmanın anakütlesi Doğu Karadeniz Bölgesinde yaşayan ve Türkiye’de faaliyet gösteren ünlü bir elektronik markasımüşterilerinden oluşmaktadır. Kolayda örnekleme yöntemi ile elde edilen 400 tüketiciye yüz yüze anket yöntemiuygulanmıştır. Verilerin geçerlilik ve güvenilirliklerini test etmek için faktör analizi ve cronbach alfa yöntemiuygulanmıştır. Araştırma hipotezleri yapısal eşitlik modellemesi ile test edilmiştir. Araştırma sonucunda markaçağrışımları, marka güveni, marka farkındalığı, marka imajı ve algılanan kalitenin marka aşkını, marka aşkının damarka sadakati ve kulaktan kulağa pazarlama davranışını pozitif yönlü etkilediği tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

Antecedenets and outcomes of brand love: An application in the Eastern Black Sea Region

Öz:
Previously, consumers have met their request and needs through limited choices, but nowadays the number of options has increased with the ease of access provided by the development of technology. Therefore, the concept of brand love, which expresses the emotional and passionate bond against the brand, has started to gain importance. The purpose of this research is to determine the effects of brand associations, brand trust, brand awareness, brand image and perceived quality on brand love and effects of brand love on brand loyalty and word-of-mouth marketing. The main mass of the research consists of consumers who live in the Eastern Black Sea Region and are the customers of famous electronic brand operating in Turkey. Face-to-face survey was applied to 400 consumers which were obtanined by convenience sampling method. Factor analysis and cronbach's alpha method were used to test the validity and reliability of the data. Research hypotheses were tested by structural equation modeling. As a result of the research, it was determined that brand associations, brand trust, brand awareness, brand image and perceived quality affect brand love and brand love affect brand loyalty and word-of-mouth positively.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA YILDIZ E, Günaydın R (2019). Marka Aşkının Öncülleri ve Sonuçları: Doğu Karadeniz Bölgesinde Bir Uygulama. , 323 - 338.
Chicago YILDIZ Emel,Günaydın Reyhan Marka Aşkının Öncülleri ve Sonuçları: Doğu Karadeniz Bölgesinde Bir Uygulama. (2019): 323 - 338.
MLA YILDIZ Emel,Günaydın Reyhan Marka Aşkının Öncülleri ve Sonuçları: Doğu Karadeniz Bölgesinde Bir Uygulama. , 2019, ss.323 - 338.
AMA YILDIZ E,Günaydın R Marka Aşkının Öncülleri ve Sonuçları: Doğu Karadeniz Bölgesinde Bir Uygulama. . 2019; 323 - 338.
Vancouver YILDIZ E,Günaydın R Marka Aşkının Öncülleri ve Sonuçları: Doğu Karadeniz Bölgesinde Bir Uygulama. . 2019; 323 - 338.
IEEE YILDIZ E,Günaydın R "Marka Aşkının Öncülleri ve Sonuçları: Doğu Karadeniz Bölgesinde Bir Uygulama." , ss.323 - 338, 2019.
ISNAD YILDIZ, Emel - Günaydın, Reyhan. "Marka Aşkının Öncülleri ve Sonuçları: Doğu Karadeniz Bölgesinde Bir Uygulama". (2019), 323-338.
APA YILDIZ E, Günaydın R (2019). Marka Aşkının Öncülleri ve Sonuçları: Doğu Karadeniz Bölgesinde Bir Uygulama. Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 6(2), 323 - 338.
Chicago YILDIZ Emel,Günaydın Reyhan Marka Aşkının Öncülleri ve Sonuçları: Doğu Karadeniz Bölgesinde Bir Uygulama. Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi 6, no.2 (2019): 323 - 338.
MLA YILDIZ Emel,Günaydın Reyhan Marka Aşkının Öncülleri ve Sonuçları: Doğu Karadeniz Bölgesinde Bir Uygulama. Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi, vol.6, no.2, 2019, ss.323 - 338.
AMA YILDIZ E,Günaydın R Marka Aşkının Öncülleri ve Sonuçları: Doğu Karadeniz Bölgesinde Bir Uygulama. Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2019; 6(2): 323 - 338.
Vancouver YILDIZ E,Günaydın R Marka Aşkının Öncülleri ve Sonuçları: Doğu Karadeniz Bölgesinde Bir Uygulama. Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2019; 6(2): 323 - 338.
IEEE YILDIZ E,Günaydın R "Marka Aşkının Öncülleri ve Sonuçları: Doğu Karadeniz Bölgesinde Bir Uygulama." Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 6, ss.323 - 338, 2019.
ISNAD YILDIZ, Emel - Günaydın, Reyhan. "Marka Aşkının Öncülleri ve Sonuçları: Doğu Karadeniz Bölgesinde Bir Uygulama". Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi 6/2 (2019), 323-338.