Yıl: 2019 Cilt: Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 8 - 18 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 02-04-2021

Dijital Dönüşüm Bağlamında Türkiye’de Dizi Sektörü ve Geleceği

Öz:
Son yıllarda dijital teknolojilerde yaşanan gelişmeler insanların izlemealışkanlıklarını da değiştirmiş bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı sonzamanlarda artan internet dizilerinin televizyon dizileri karşısındakidurumunu tartışmaktır. Çalışma için en az 100 bölüm dizi çekmişyönetmenlerle görüşülmüştür. Görüşülen yönetmenler AmaçlıÖrneklem Yöntemleri içerisinde Uzman Örneklem Yöntemine göreseçilmiştir. Bu Yöntem ile Kudret Sabancı, Sadullah Şentürk, SadullahCelen, Cem Karcı, Murat Düzgünoğlu, Kerem Çakıroğlu, Ömer Uğur,Mehmet Bahadır Er, Bora Tekay, Kartal Çidamlı ile görüşülmüştür.Görüşme sonucunda dijital ortamlarda yayınlanan dizilerintelevizyonda yayınlanan dizilerden teknik olarak daha kaliteli olduğuve izleme alışkanlıklarının bu yöne evrildiği sonucuna ulaşılmıştır. Buçalışma günümüz Türkiye’sinde internette yayınlanan dizilerin mevcutdurumunu ve televizyon dizilerinin geleceğine dair durumunutartışması bakımından önem arz etmektedir.
Anahtar Kelime:

The Industry of TV Series and Its future in the Context of the Digital Transformation

Öz:
In recent years, developments in digital technologies have also changed people's viewing habits. The aim of this study is to discuss the situation of the increasing internet series in contrast to television series. Therefore, directors who have recorded at least 100 episodes were chosen according to the Specialist Sampling Method and interviewed for this study. Just to name a few the author has talked to Kudret Sabancı, Sadullah Şentürk, Sadullah Celen, Cem Karcı, Murat Düzgünoğlu, Kerem Çakıroğlu, Ömer Uğur, Mehmet Bahadır Er, Bora Tekay and Kartal Çidamlı. A first conclusion of the conducted interviews shows that series published on digital platforms are technically far better than TV series and thus viewing habit are evolving in this direction. This study is of outstanding importance in terms of analyzing the current status of series published on digital platforms and the future TV series in contemporary Turkey.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aydoğan, F. ve Kırık, A. M., (2012). Alternatif Medya Olarak Yeni Medya. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 18, 58-69.
  • BBC Türkçe. (2018, 5 Ekim). Netflix internetin 'yüzde 15'ini tüketiyor'. https://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-45750544. Erişim Tarihi: 4 Nisan 2019
  • Çöteli, S., (2016). İnternetten İzlenen Dizi ve Seriyallerin “Araç İletidir” ve “Kullanımlar Doyumlar” Bağlamında İncelenmesi. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 119-134.
  • Deloitte. (2018). Türkiye’de Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları Reklamcılar Derneği Raporu 2017. https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/tr/Documents /technology-media-telecommunications/RD%20Medya%20ve%20Reklam%20Yatirimlari %202017%20Raporu.pdf. Erişim Tarihi: 3 Şubat 2019 digitalage.com. (2019, 3 Ocak). 2018’de Dünyanın Dijital Görünümü. https://digitalage.com.tr/2018de-dunyanin-dijital-gorunumu/. Erişim Tarihi: 15 Şubat 2019
  • Koloğlu, S. (2017, 15 Haziran). İnternet Dizilerimiz Daha Özgür. Milliyet. http://www.milliyet.com.tr/internet-dizilerimiz-daha-ozgur/cadde/ydetay/2468504/ default.htm. Erişim Tarihi: 15 Mart 2015
  • Muradoğlu, C. (2017, Temmuz). Yeni Ekran. Forbes [E-format]. ss. 88-90
  • ntv.com.tr. (2018, 22 Ocak). Sadece evde ve yolda değil tuvaletlerde de film ve dizi izliyoruz (Netflix Araştırması). https://www.ntv.com.tr/galeri/sanat/sadece-evde-veyolda-degil-tuvaletlerde-de-film-ve-dizi-izliyoruz-netflix-arasti,TVQZ1TmPQUe2rUUDtXWbig. Erişim Tarihi: 16 Ocak 2019
  • RTÜK. (2018, Haziran). Vatandaş Bildirimleri Yıllık Raporu 2017. https://www.rtuk.gov.tr/assets/Icerik/AltSiteler/2017yilivatandasbildirimleriraporu.pdf. Erişim Tarihi: 15 Şubat 2019
  • TÜİK. (2018). Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Alışkanlıkları Araştırması. tuik.gov.tr. Erişim Tarihi: 19 Şubat 2019
APA Çağıl F, MASDAR KARA F (2019). Dijital Dönüşüm Bağlamında Türkiye’de Dizi Sektörü ve Geleceği. , 8 - 18.
Chicago Çağıl Ferit,MASDAR KARA Funda Dijital Dönüşüm Bağlamında Türkiye’de Dizi Sektörü ve Geleceği. (2019): 8 - 18.
MLA Çağıl Ferit,MASDAR KARA Funda Dijital Dönüşüm Bağlamında Türkiye’de Dizi Sektörü ve Geleceği. , 2019, ss.8 - 18.
AMA Çağıl F,MASDAR KARA F Dijital Dönüşüm Bağlamında Türkiye’de Dizi Sektörü ve Geleceği. . 2019; 8 - 18.
Vancouver Çağıl F,MASDAR KARA F Dijital Dönüşüm Bağlamında Türkiye’de Dizi Sektörü ve Geleceği. . 2019; 8 - 18.
IEEE Çağıl F,MASDAR KARA F "Dijital Dönüşüm Bağlamında Türkiye’de Dizi Sektörü ve Geleceği." , ss.8 - 18, 2019.
ISNAD Çağıl, Ferit - MASDAR KARA, Funda. "Dijital Dönüşüm Bağlamında Türkiye’de Dizi Sektörü ve Geleceği". (2019), 8-18.
APA Çağıl F, MASDAR KARA F (2019). Dijital Dönüşüm Bağlamında Türkiye’de Dizi Sektörü ve Geleceği. ARTS: Artuklu sanat ve beşeri bilimler dergisi (Online), (1), 8 - 18.
Chicago Çağıl Ferit,MASDAR KARA Funda Dijital Dönüşüm Bağlamında Türkiye’de Dizi Sektörü ve Geleceği. ARTS: Artuklu sanat ve beşeri bilimler dergisi (Online) , no.1 (2019): 8 - 18.
MLA Çağıl Ferit,MASDAR KARA Funda Dijital Dönüşüm Bağlamında Türkiye’de Dizi Sektörü ve Geleceği. ARTS: Artuklu sanat ve beşeri bilimler dergisi (Online), vol., no.1, 2019, ss.8 - 18.
AMA Çağıl F,MASDAR KARA F Dijital Dönüşüm Bağlamında Türkiye’de Dizi Sektörü ve Geleceği. ARTS: Artuklu sanat ve beşeri bilimler dergisi (Online). 2019; (1): 8 - 18.
Vancouver Çağıl F,MASDAR KARA F Dijital Dönüşüm Bağlamında Türkiye’de Dizi Sektörü ve Geleceği. ARTS: Artuklu sanat ve beşeri bilimler dergisi (Online). 2019; (1): 8 - 18.
IEEE Çağıl F,MASDAR KARA F "Dijital Dönüşüm Bağlamında Türkiye’de Dizi Sektörü ve Geleceği." ARTS: Artuklu sanat ve beşeri bilimler dergisi (Online), , ss.8 - 18, 2019.
ISNAD Çağıl, Ferit - MASDAR KARA, Funda. "Dijital Dönüşüm Bağlamında Türkiye’de Dizi Sektörü ve Geleceği". ARTS: Artuklu sanat ve beşeri bilimler dergisi (Online) 1 (2019), 8-18.