Yıl: 2020 Cilt: 15 Sayı: 23 Sayfa Aralığı: 1765 - 1789 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.26466/opus.622867 İndeks Tarihi: 06-04-2021

Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerileri, Problem Çözme Becerileri Ve Bağlanma Stilleri İlişkisi

Öz:
Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin iletişim becerilerinin, problem çözme becerileri ve bağlanmastillerinin incelenmesi amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma Giresun (bir devlet) Üniversitesi'ndeöğrenim görmekte olan basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle belirlenmiş 300 lisans öğrencisininkatılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu, İletişimBecerilerini Değerlendirme Ölçeği (İBDÖ), Problem Çözme Envanteri, İlişki Ölçekleri Anketikullanılmıştır. Araştırma sonucunda iletişim becerileri ile problem çözme becerileri arasında anlamlıbir ilişki bulunmuştur. İletişim becerileri ile bağlanma stillerinin alt boyutunda yer alan korkulu vesaplantılı bağlanma stilleri ile aralarında negatif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Problem çözmebecerileri ile bağlanma stillerinin alt boyutunda yer alan güvenli veya kayıtsız bağlanma stili arasındaanlamlı bir ilişki bulunmuştur. Cinsiyet ile bağlanma stilleri arasında bağlanma stilinin alt boyutlarında yer alan güvenli ve korkulu bağlanma stilleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Güvenlibağlanma stili erkek öğrencilerde daha yüksek iken korkulu bağlanma stili kadın öğrencilerde dahayüksek bulunmuştur. Üniversite öğrencilerinin yaşlarıyla iletişim becerileri arasında anlamlı bir ilişkibulunmuştur. 18-20 yaş grubuna göre 26 yaş ve üzeri yaş grubunun iletişim becerileri puanlarınındaha yüksek olduğu saptanmıştır. Yaş ile bağlanma stilleri arasındaki ilişkiye bakıldığında yaş ilebağlanma stillerinin alt boyutunda yer alan kayıtsız bağlanma stiliyle arasında anlamlı bir ilişkibulunmuştur. Öğrencilerin yaşları arttıkça kayıtsız bağlanma stilleri de artmıştır.
Anahtar Kelime:

Study Of Communication Skills, Problem Solving Skills And Involvement Styles On University Student

Öz:
This study was prepared to investigate communication skills, problem solving skills and involvement styles on university students. The research was actualized with participation of sampling was defined with simple random 300 undergraduate students who have been studying at Giresun University. On the research, personal information form as data collection tool, Communication Skills Assessment Scales, Problem Solving Inventory, Correlation Scales Survey. As a result of research, a significant correlation has obtained between communication skills and problem solving skills. A negative significant correlation has obtained with apprehensive and obsessive involvement styles which exist on lower dimension of communication skills and involvement styles. A significant correlation has obtained with safe and apathetic involvement style which exist on lower dimension of problem solving skills and involvement styles. A significant correlation has obtained between safe and apprehensive involvement styles which exist on lower dimensions between involvement styles with gender. Apprehensive involvement style has detected in higher levels for female students whereas safe involvement style has detected in higher level for male students. When the correlation between communication skills with ages has observed, a significant correlation has obtained between ages and communication skills. It has determined that communication skills points of aged 26 years older are higher than aged group of 18- 20 years. When the correlation between ages and involvement styles has observed, a significant correlation has obtained with apathetic involvement style which exists on lower dimension of involvement styles. Apathetic involvement styles of students have also increased while their ages were increasing.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KOSER İ, BARUT Y (2020). Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerileri, Problem Çözme Becerileri Ve Bağlanma Stilleri İlişkisi. , 1765 - 1789. 10.26466/opus.622867
Chicago KOSER İlknur Ezgi,BARUT YAŞAR Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerileri, Problem Çözme Becerileri Ve Bağlanma Stilleri İlişkisi. (2020): 1765 - 1789. 10.26466/opus.622867
MLA KOSER İlknur Ezgi,BARUT YAŞAR Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerileri, Problem Çözme Becerileri Ve Bağlanma Stilleri İlişkisi. , 2020, ss.1765 - 1789. 10.26466/opus.622867
AMA KOSER İ,BARUT Y Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerileri, Problem Çözme Becerileri Ve Bağlanma Stilleri İlişkisi. . 2020; 1765 - 1789. 10.26466/opus.622867
Vancouver KOSER İ,BARUT Y Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerileri, Problem Çözme Becerileri Ve Bağlanma Stilleri İlişkisi. . 2020; 1765 - 1789. 10.26466/opus.622867
IEEE KOSER İ,BARUT Y "Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerileri, Problem Çözme Becerileri Ve Bağlanma Stilleri İlişkisi." , ss.1765 - 1789, 2020. 10.26466/opus.622867
ISNAD KOSER, İlknur Ezgi - BARUT, YAŞAR. "Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerileri, Problem Çözme Becerileri Ve Bağlanma Stilleri İlişkisi". (2020), 1765-1789. https://doi.org/10.26466/opus.622867
APA KOSER İ, BARUT Y (2020). Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerileri, Problem Çözme Becerileri Ve Bağlanma Stilleri İlişkisi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 15(23), 1765 - 1789. 10.26466/opus.622867
Chicago KOSER İlknur Ezgi,BARUT YAŞAR Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerileri, Problem Çözme Becerileri Ve Bağlanma Stilleri İlişkisi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi 15, no.23 (2020): 1765 - 1789. 10.26466/opus.622867
MLA KOSER İlknur Ezgi,BARUT YAŞAR Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerileri, Problem Çözme Becerileri Ve Bağlanma Stilleri İlişkisi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, vol.15, no.23, 2020, ss.1765 - 1789. 10.26466/opus.622867
AMA KOSER İ,BARUT Y Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerileri, Problem Çözme Becerileri Ve Bağlanma Stilleri İlişkisi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi. 2020; 15(23): 1765 - 1789. 10.26466/opus.622867
Vancouver KOSER İ,BARUT Y Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerileri, Problem Çözme Becerileri Ve Bağlanma Stilleri İlişkisi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi. 2020; 15(23): 1765 - 1789. 10.26466/opus.622867
IEEE KOSER İ,BARUT Y "Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerileri, Problem Çözme Becerileri Ve Bağlanma Stilleri İlişkisi." OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 15, ss.1765 - 1789, 2020. 10.26466/opus.622867
ISNAD KOSER, İlknur Ezgi - BARUT, YAŞAR. "Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerileri, Problem Çözme Becerileri Ve Bağlanma Stilleri İlişkisi". OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi 15/23 (2020), 1765-1789. https://doi.org/10.26466/opus.622867