Yıl: 2020 Cilt: 17 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 173 - 185 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.24010/soid.674868 İndeks Tarihi: 07-04-2021

Tatil Öncesi ve Sonrası Destinasyon İmajı Karşılaştırması: Alanya Örneği

Öz:
Yabancı turistlerin turistik destinasyon olarak Alanya ile ilgili seyahat öncesi ve sonrası algılarını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini Alanya’yı ziyaret eden yabancı turistler oluşturmaktadır. Alanya merkez ve beldelerinde bulunan otellerde konaklayan ve tesadüfi olarak seçilen 384 turiste anket uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda turistlerin imaj algılarının restoran hizmetleri, plajlar, yerel esnaf, güvenlik ve ulaşım, yerel halk, gece hayatı, doğal ve temiz çevre, tarih ve kültür boyutları altında toplanmış olduğu ortaya koyulmuştur. Tatil öncesi ve sonrası imaj algısı eşleştirilmiş t- testine göre karşılaştırılmıştır. Yapılan analiz sonuçlarına göre turistlerin destinasyonu ziyaret sonrası edindikleri imaj algısı ziyaret öncesine göre daha yüksektir. Boyutlar arasında en yüksek olumlu farklılaşma destinasyondaki gece hayatı ile ilgili imaj olurken, en düşük olumlu farklılaşma yerel esnaflar ile ilgili edinilen imaj olmaktadır.
Anahtar Kelime:

Comparison of the Destination Image Before and After the Holiday: Case of Alanya

Öz:
It was carried out to determine the perceptions of foreign tourists about Alanya as a tourist destination before and after travel. Foreign tourists visiting Alanya constitute the universe of the research. A questionnaire was applied to 384 tourists who were accommodated in the hotels in Alanya center and its resorts and were chosen randomly. As a result of the research, it has been revealed that the image perceptions of the tourists are gathered under the dimensions of restaurant services, beaches, local artisans, security and transportation, local people, night life, natural and clean environment, history and culture. The image perception before and after the holidays were compared according to the paired sample t test. According to the results of the analysis, the perception of the image of the tourists after the visit is higher than before the visit. While the highest positive differentiation among dimensions is the image related to nightlife in the destination, the lowest positive differentiation is the image acquired about local craftsmen.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
  • Akhoondnejad, A. (2015). Analyzing The Pre-Travel, On-Travel, And Post-Travel Behaviors Of Iran’s First-Time Visitors. Journal of Travel And Tourism Marketing, 32(8), 1023-1033.
  • Alanya Ticaret ve Sanayi Odası.www.altso.org.tr (erişim tarihi; 01.03.2015)
  • Baloğlu, S., ve Brinberg, D. (1997). Affective Images Of Tourism Destinations. Journal of Travel Research, 35, 11-15.
  • Baloğlu, Ş., ve McCleary, K. W. (1999). A model of destination image formation. Annals of Tourism Research, 26(4), 868–897.
  • Beerli, A., ve Martin, J. D. (2004). Factors Influencing Destination Image. Annals Of Tourism Research, 31(3), 657-681.
  • Chen, C. F., ve Tsai, D. (2007). How Destination Image And Evaluative Factors Affect Behavioral Intentions?. Tourism Management, 28(4), 1115-1122.
  • Chon, K. S. (1989). Understanding Recreational Travelers’ Motivation, Attitude And Satisfaction. The Tourist Review, 44(1), 3–7.
  • Coşkun, R., Altunışık, R., Bayraktaroğlu, S., ve Yıldırım, E. (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Sakarya Yayıncılık, Sakarya, 226.
  • Crompton, J. (1979). Motivations Of Pleasure Vacations. Annals Of Tourism Research, 6(4): 408-424.
  • Echtner C. M. (1991). The Measurement Of Tourısm Destınatıon Image. Faculty Of Management, Yayınlanmamış Tez. The University Of Calgary. Calgary
  • Fakeye, P. C. ve Crompton, J.L. (1991) Image Differences Between Prospective, First- Time Ve Repeat Visitors To The Lower Rio Grvee Valley, Journal of Travel Research, 30 (2), 10-16.
  • Fodness, D., ve Murray, B. (1997). Tourist Information Search. Annals Of Tourism Research, 24(3), 503-523.
  • Gartner, W. C., ve Hunt, J. D. (1987). An Analysis Of State Image Change Over A Twelve-Year Period (1971—1983). Journal of Travel Research, 26(2), 15-19.
  • Gartner, W. C. (1993). Image Formation Process. In: Uysal, M. Ve Fesenmaier, D.E(Ditors), 1993. Communication And Channel Systems In Tourism Marketing, Haworth Press, New York: 191–215.
  • Gunn, C. (1972). Vacationscape: Designing Tourist Regions. Austin: Bureau Of Business Research: University Of Texas.
  • Gürsoy D. ve McCleary K. W. (2004). An Integrative Model Of Tourists’ Information Search Behavior. Annals of Tourism Research 31(2): 353-373.
  • Hunt, J. D. (1975). Image As A Factor In Tourism Development. Journal of Travel Research, 13(3), 1-7.
  • Jani, D. ve Nguni, W. (2014). Variation Of Destination Image With Visitation Status: A Case Of Inbound Tourists To Tanzania. 12th Apacchrıe Conference. Tanzania
  • Jani, D. ve Hwang, Y. H. (2011). User-Generated Destination Image Through Weblogs: A Comparison Of Pre- And Post-visit Images. Asia Pacific Journal Of Tourism Research, 16(3), 339-356.
  • Jenkins, O. H. ve Mcarthur, S. (1996). Marketing Protected Areas. Australian Parks And Recreation, 32(4), 10–15.
  • Keaveney, S. M. ve Hunt K. A. (1992). Conceptualization and operationalization of retail store image: A case of rival middle-level theories, Journal of the Academy of Marketing Science, 20(2):165-76
  • Khudyakova, E. (2015). The Image Of The Arkhangelsk Region As A Tourism Destination, Master's Thesis, Uit The Arctic University Of Norway
  • Kotler, P. (2000). Marketing Management. The Millennium Edition. Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall, Inc.
  • Lim, C., Chew, S. L., Lim, Z. Y. ve Liu, W. (2014). Pre-And Post-Visit Perceptions Of Youth Tourists To China. Journal of China. Tourism Research, 10(2), 236-255.
  • Lin, M. J., Hsueh, Y. H., Liu J. Q., Huang, W. H. ve Min, X. (2013). “Comparing Tourist Destination Images Between Pre-Trip And Post-Trip”. The Asian Conference On Arts and Humanities Official Conference Proceedings Osaka, Japan
  • Luo, M., Feng, R. ve Cai, L. A. (2005). Information Search Behavior And Tourist Characteristics: The İnternet Vis-À-Vis Other Information Sources. Journal of Travel and Tourism Marketing, 17(2-3), 15-25.
  • Michaelidou, N., Siamagka, N. T., Moraes, C., ve Micevski, M. (2013). Do Marketers Use Visual Representations Of Destinations That Tourists Value? Comparing Visitors’ Image Of A Destination With Marketer-Controlled Images Online. Journal of Travel Research, 52(6), 789-804.
  • Milman, A. ve Pizam, A. (1995). The Role Of Aweraness And Familiarity With A Destination: The Central Florida Case. Journal of Travel Research, 33(3), 21–27
  • Moutinho, L. (1987). Consumer Behaviour In Tourism. European Journal of Marketing, Vol. 21 Iss: 10,.5 – 44
  • Nunnally, J. C. (1978). Psychometric Theory, McGraw- Hill, New York, NY,
  • Pearce, P. L. (1982a), The Social Psychology Of Tourist Behaviour, Oxford: Pergamon Press.
  • Pearce, P. L. (1982b), Perceived Changes In Holiday Destinations, Annals Of Tourism Research, 8, 145–164.
  • Phelps, A. (1986). Holiday Destination Image-The Problem Of Assessment: An Example Developed İn Menorca. Tourism Management, 168–180. [50]
  • Pike, S. ve Ryan, C. (2004). Desination Positioning Analysis Through A Comparison of Cognitive, Affective, and Conative Perceptions. Journal of Travel Research, 42(4), 333–342. [52]
  • Santos, R. M. C., González-Fernández, A. M., ve Cervantes-Blanco, M. (2013). Weak Cognitive Image Of Cultural Tourism Destinations. Quality and Quantity, 47(2), 881-895.
  • Um, S., ve Crompton, J. L. (1990). Attitude Determinants In Tourism Destination Choice. Annals Of Tourism Research, 17(3), 432-448.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed.), Boston: Allyn and Bacon.
  • Tikveş, Ö. (2003). Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Üngüren, E, Arslan, S, Kaçmaz, Y. (2015). Bir Turist Taciz Türü Olarak Hanutçuluğun Turistler Üzerindeki Etkisi. Akdeniz Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15 (32), 129-174.
  • Wang, Y., ve Davidson, M. C. (2010). Pre-And Post-Trip Perceptions: An Insight Into Chinese Package Holiday Market To Australia. Journal of Vacation Marketing, 16(2), 111-123.
  • Woodside, A. G., ve Lysonski, S. (1989). A General Model Of Traveler Destination Choice. Journal of Travel Research, 27(4), 8-14.
  • Yaraşlı, G. Y., (2007). Destinasyon İmajı Ve Trabzon Yöresine Dönük Bir Çalışma. Başkent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ve Otelcilik ABD
  • Yazıcıoğlu, Y., Ve Erdoğan, S. (2004). SPSS Uygulamali Bilimsel Arastirma Yöntemleri. Ankara: Detay Yayincilik, 49-50.
  • Yılmaz, Y., Yılmaz, Y., İçigen, E. T., Ekin, Y. ve Utku, B. D. (2009). Destination Image: A Comparative Study On Pre And Post Trip Image Variations. Journal of Hospitality Marketing And Management, 18(5), 461-479.
APA güçlü c, YILMAZ Y (2020). Tatil Öncesi ve Sonrası Destinasyon İmajı Karşılaştırması: Alanya Örneği. , 173 - 185. 10.24010/soid.674868
Chicago güçlü caner,YILMAZ YILDIRIM Tatil Öncesi ve Sonrası Destinasyon İmajı Karşılaştırması: Alanya Örneği. (2020): 173 - 185. 10.24010/soid.674868
MLA güçlü caner,YILMAZ YILDIRIM Tatil Öncesi ve Sonrası Destinasyon İmajı Karşılaştırması: Alanya Örneği. , 2020, ss.173 - 185. 10.24010/soid.674868
AMA güçlü c,YILMAZ Y Tatil Öncesi ve Sonrası Destinasyon İmajı Karşılaştırması: Alanya Örneği. . 2020; 173 - 185. 10.24010/soid.674868
Vancouver güçlü c,YILMAZ Y Tatil Öncesi ve Sonrası Destinasyon İmajı Karşılaştırması: Alanya Örneği. . 2020; 173 - 185. 10.24010/soid.674868
IEEE güçlü c,YILMAZ Y "Tatil Öncesi ve Sonrası Destinasyon İmajı Karşılaştırması: Alanya Örneği." , ss.173 - 185, 2020. 10.24010/soid.674868
ISNAD güçlü, caner - YILMAZ, YILDIRIM. "Tatil Öncesi ve Sonrası Destinasyon İmajı Karşılaştırması: Alanya Örneği". (2020), 173-185. https://doi.org/10.24010/soid.674868
APA güçlü c, YILMAZ Y (2020). Tatil Öncesi ve Sonrası Destinasyon İmajı Karşılaştırması: Alanya Örneği. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 17(2), 173 - 185. 10.24010/soid.674868
Chicago güçlü caner,YILMAZ YILDIRIM Tatil Öncesi ve Sonrası Destinasyon İmajı Karşılaştırması: Alanya Örneği. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi 17, no.2 (2020): 173 - 185. 10.24010/soid.674868
MLA güçlü caner,YILMAZ YILDIRIM Tatil Öncesi ve Sonrası Destinasyon İmajı Karşılaştırması: Alanya Örneği. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, vol.17, no.2, 2020, ss.173 - 185. 10.24010/soid.674868
AMA güçlü c,YILMAZ Y Tatil Öncesi ve Sonrası Destinasyon İmajı Karşılaştırması: Alanya Örneği. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi. 2020; 17(2): 173 - 185. 10.24010/soid.674868
Vancouver güçlü c,YILMAZ Y Tatil Öncesi ve Sonrası Destinasyon İmajı Karşılaştırması: Alanya Örneği. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi. 2020; 17(2): 173 - 185. 10.24010/soid.674868
IEEE güçlü c,YILMAZ Y "Tatil Öncesi ve Sonrası Destinasyon İmajı Karşılaştırması: Alanya Örneği." Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 17, ss.173 - 185, 2020. 10.24010/soid.674868
ISNAD güçlü, caner - YILMAZ, YILDIRIM. "Tatil Öncesi ve Sonrası Destinasyon İmajı Karşılaştırması: Alanya Örneği". Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi 17/2 (2020), 173-185. https://doi.org/10.24010/soid.674868