Yıl: 2020 Cilt: 17 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 311 - 327 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.24010/soid.702953 İndeks Tarihi: 07-04-2021

İstanbul'un Düğün Turizmi Potansiyelinin Değerlendirilmesi

Öz:
Bu çalışma, İstanbul’un düğün turizm pazarındaki mevcut durumunu, düğün turizm olanaklarını, ön plana çıkarılması gereken özelliklerini, rakiplerini, pazarda sahip olduğu fırsatları, potansiyel pazarlarını, bu pazarlardaki payının nasıl arttırılabileceğini ve dünyada bilinen, tanınan ve tercih edilen bir düğün destinasyonu markasına sahip olup olamayacağını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Tarama modeli, keşfedici araştırma yaklaşımı ve nitel yöntem kullanılarak destinasyon paydaşlarının görüşleri doğrultusunda İstanbul’ un düğün turizmi potansiyeli değerlendirilmiştir. Araştırma verileri yapılandırılmış mülakat tekniğiyle toplanmış olup, toplanan verilere içerik analizi uygulanmıştır. İstanbul Boğazı’ nın ve diğer doğal güzellikler ile kültürel miras öğelerinin, Ortadoğu başta olmak üzere tüm dünyaya, özelikle de üst gelir grubuna, romantizm ve farklılık arayışında olan çiftlere pazarlanabileceği ve düğün turizmi gibi yeni bir ürünle turizm sektöründe ek gelir kaynağı yaratılabileceği sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelime:

Evaluation of Istanbul’s Wedding Tourism Potential

Öz:
The aim of the study is to determine the present situation of Istanbul in the wedding tourism market, wedding tourism facilities, which features should be foregrounded, opportunities, competition, potential markets and how their share in these markets can be increased, and whether they will have a known and preferred wedding destination brand in the world. Using the scanning model, exploratory research approach and qualitative method, the potential of Istanbul's wedding tourism was evaluated in line with the views of destination stakeholders. The research content was collected through structured interview technique and content analysis was applied to the collected data. It is concluded that the Bosphorus, other natural beauties and cultural heritage items can be marketed to the world, primarily the Middle East, especially to the upper income group, to couples seeking romance and difference and an additional source of income can be created in the tourism sector with a new product such as wedding tourism.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., ve Yıldırım, E. (2012). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Arcodia, C., ve Robb, A. (2000). “A Future For Event Management: Ataxonomy Of Event Management Terms” İçinde J. Allen, R. Harris, L. Jago ve A. J. Veal (Editörler), Events Beyond 2000: Setting the Agenda, Proceedings of Conference on Event Evaluation, Research and Education ss. 154-160, Sydney: Australian Centre for Event Management.
  • Bertella, G. (2015). “Celebrating The Family Abroad: The Wedding Tourism Experience”, Annals of Leisure Research, 18 (3), ss. 397-413.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • CNN Türk, (2010). “Turizmde Yeni. Trend Evlilik Turizmi” http://www.cnnturk.com/2010/ekonomi/genel/01/29/turizmde.yeni.trend.evlilik.turi zmi/ 561479.0/ (01.01.2018).
  • Crompton, J. L., ve McKay, S. L. (1997). “Motives Of Visitors Attending Festival Events”, Annals of Tourism Research, 24 (2), ss. 425-439.
  • Daniels, M. ve Loveless, C. (2013). Wedding Planning And Management: Consultancy For Diverse Clients. Londra: Routledge.
  • De Witt, L. (2006). Key Success Factors For Managing Special Events: The Case Of Wedding Tourism. Yayımlanmamış Doktora Tezi, North-West University, Vanderbijlpark.
  • Del Chiappa, G. ve Fortezza, F. (2016). Tourist Behaviour. International Perspectives. Oxon: CABI.
  • Demir, M., ve Demir, Ş. Ş. (2004). “Turistik Ürün Çeşitlendirmesi Kapsamında Futbol Turizmi: Antalya Bölgesinde Bir Araştırma”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (1), ss. 94-116.
  • Deng, C. (2013). “Key Factors Of Wedding Tourism In Bangkok”, International Conference on Hospitality & Tourism Management, Kolombo, 1, ss. 478-489.
  • Derrett, R. (2004). “Festivals, Events And The Destination” İçinde, , I. Yeoman, M. Robertson, J. Ali-Knight, S. Drummond ve U. McMahon-Beattie (Editörler), Festival and Events Management, ss. 32-64, Oxon: Routledge.
  • Drrsvcs, (2016). “Nevada Marriage Records” http://drrsvcs.com/nevada-marriage- records/ (01.01. 2018).
  • Durinec, N. (2013). “Destination Weddings In The Mediterranean”, International Conference on Hospitality and Tourism Management, Kolombo, 1, ss. 1-17.
  • Düğün, (2015). “Düğün Sektörünün Pastadaki Payı Büyüyor” https://dugun.com/isortagim/ pazarlama-fikirleri/dugun-sektorunun-pastadaki- payi-buyuyor/18 (01.01.2018)
  • Dünya, (2015). “Türkiye’ de Evlilik Sektörü 30 Milyar TL’ yi Geçti” https://www.dunya. com/gundem/turkiyede-evlilik-sektoru-30-milyar-tlyi-gecti-haberi-282497 (01.01.2018).
  • Getz, D. (1990). Festivals, Special Events, and Tourism. New York: Van Nostrand Reinhold.
  • Getz, D. (1997). Event Management & Event Tourism. New York: Cognizant Communication Corp.
  • Getz, D. (2008). “Event Tourism: Definition, Evolution, And Research”, Tourism Management, 29 (3), ss. 403-428.
  • Haber3, (2011). “Wedding City Antalya Şirketi Genel Müdürü Özdemir Türkiye Evlilik Turizmi Yapılacak” http://www.haber3.com/wedding-city-antalya-sirketi-genel- muduru-ozdemir-turkiye-evlilik-turizmi-yapilacak--779530h.htm (01.01.2018).
  • Hürriyet, (2012). “Diziler Düğün Turizmini Canlandırdı Yabancılar Evlilik İçin Türkiye’ yi Seçti” http://www.hurriyet.com.tr/diziler-dugun-turizmini-canlandirdi-yabancilar- evlilik-icin-turkiye-yi-secti-20634796 (01.01.2018).
  • İpar, M. S. (2011). Turizmde Destinasyon Markalaşması ve İstanbul Üzerine Bir Uygulama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Balıkesir.
  • Jago, L. K., Chalip, L., Brown, G., Mules, T. ve Ali, S. (2002). “The Role Of Events İn Helping To Brand A Destination”, In International Event Research Conference: Events and Place Making, Proceedings, Australian Centre for Event Management, Sydney, ss. 111-143.
  • Kanca, B. (2018), Düğün Turizmi Kapsamında Antalya ve İstanbul Destinasyonlarının Değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Mersin Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Karagöz, D. (2006). Etkinlik Turizmi ve Etkinlik Turizmi Bağlamında Yabancı Ziyaretçi Harcamalarının Ekonomiye Etkisi: Formula 1 2005 Türkiye Grand Prix Örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Kim, S. S. ve Agrusa, J. (2005). “The Positioning Of Overseas Honeymoon Destinations”, Annals of Tourism Research, 32 (4), ss. 887-904.
  • Kim, Y. ve Kim, D. (2013). “An Investigation of Korean Wedding Industry and Suggestions for Its Future Development from the Tourism Perspective”, South Asian Journal of Tourism and Heritage. 6 (1), ss. 11-20.
  • La Ragione, T. (2019). China-Italy Destination Wedding: New Opportunities For The Luxury Tourism Market. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Venedik Ca' Foscari Üniversitesi, Venedik.
  • Lau, C. K. ve Hui, S. H. (2010). “Selection Attributes Of Wedding Banquet Venues: An Exploratory Study Of Hong Kong Prospective Wedding Couples”, International Journal of Hospitality Management, 29 (2), ss. 268-276.
  • Major, B., McLeay, F. ve Waine, D. (2010). “Perfect Weddings Abroad”, Journal Of Vacation Marketing, 16 (3), ss. 249-262.
  • Nguyen, L. T. D. (2011). Marketing Mix Across Cultures: A Case Study: Binh Quoi Tourist Village's Wedding Services To France And Japan. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Lahtı Unıversıty Of Applied Sciences, Lahti.
  • Poon, A. (2009). “Prospects For The British Market 2009”, Tourism Industry Intelligence, 16(1), ss. 1-4.
  • Ritchie, J. R. (1997). “Beacons Of Light In An Expanding Universe: An Assessment Of The State Of The Art In Tourism Marketing/Marketing Research”, Journal of Travel & Tourism Marketing, 5 (4), ss. 49-84.
  • Rogerson, J. M. ve Wolfaardt, Z. (2016). “Wedding Tourism İn South Africa: An Exploratory Analysis”, African Journal of Hospitality, Tourism and Leisure. 4 (2), ss. 1-6.
  • Schumann, F. R. ve Amado, C. (2010). “Japanese Overseas Weddings In Guam: A Case Study Of Guam’s First Hotel Wedding Chapel”, South Asian Journal of Tourism and Heritage, 3 (1), ss. 173-181.
  • Seebaluck, N. V., Munhurrun, P. R., Naidoo, P. ve Rughoonauth, P. (2015). “An Analysis Of The Push And Pull Motives For Choosing Mauritius As The Wedding Destination”, Procedia-Social and Behavioral Sciences, 175, ss. 201-209.
  • Shone, A. ve Parry, B. (2004). Successful event management: a practical handbook. Hampshire: Cengage Learning EMEA.
  • Silvers, J. R. (2012). Professional event coordination, 2. Baskı, New Jersey: John Wiley & Sons.
  • TDK, (2020). “Düğün” http://tdk.gov.tr/ (01.03.2020)
  • TUİK, (2020). “Eğitim, Kültür, Spor ve Turizm” http://www.tuik.gov.tr/UstMenu.do?metod= temelist. (01.03.2020)
  • Unur, K., Kanca, B., ve Ertaş, Ç. Yeni Bir Turistik Ürün Olarak Düğün Turizmi: Alanyazın İncelemesi. Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 3 (1), ss. 149-163.
  • Uysal, Ü. E. (2013). Branding İstanbul: Representations Of Religion In Promoting Tourism. Place Branding and Public Diplomacy, 9 (4), ss. 223-235.
  • Wolf, P., Wolf, J. ve Levine, D. (2005). Event Planning Made Easy. New York: McGraw-Hill. Liite, 1(1), 3.
APA Kanca B, UNUR K (2020). İstanbul'un Düğün Turizmi Potansiyelinin Değerlendirilmesi. , 311 - 327. 10.24010/soid.702953
Chicago Kanca Bayram,UNUR Kamil İstanbul'un Düğün Turizmi Potansiyelinin Değerlendirilmesi. (2020): 311 - 327. 10.24010/soid.702953
MLA Kanca Bayram,UNUR Kamil İstanbul'un Düğün Turizmi Potansiyelinin Değerlendirilmesi. , 2020, ss.311 - 327. 10.24010/soid.702953
AMA Kanca B,UNUR K İstanbul'un Düğün Turizmi Potansiyelinin Değerlendirilmesi. . 2020; 311 - 327. 10.24010/soid.702953
Vancouver Kanca B,UNUR K İstanbul'un Düğün Turizmi Potansiyelinin Değerlendirilmesi. . 2020; 311 - 327. 10.24010/soid.702953
IEEE Kanca B,UNUR K "İstanbul'un Düğün Turizmi Potansiyelinin Değerlendirilmesi." , ss.311 - 327, 2020. 10.24010/soid.702953
ISNAD Kanca, Bayram - UNUR, Kamil. "İstanbul'un Düğün Turizmi Potansiyelinin Değerlendirilmesi". (2020), 311-327. https://doi.org/10.24010/soid.702953
APA Kanca B, UNUR K (2020). İstanbul'un Düğün Turizmi Potansiyelinin Değerlendirilmesi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 17(2), 311 - 327. 10.24010/soid.702953
Chicago Kanca Bayram,UNUR Kamil İstanbul'un Düğün Turizmi Potansiyelinin Değerlendirilmesi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi 17, no.2 (2020): 311 - 327. 10.24010/soid.702953
MLA Kanca Bayram,UNUR Kamil İstanbul'un Düğün Turizmi Potansiyelinin Değerlendirilmesi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, vol.17, no.2, 2020, ss.311 - 327. 10.24010/soid.702953
AMA Kanca B,UNUR K İstanbul'un Düğün Turizmi Potansiyelinin Değerlendirilmesi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi. 2020; 17(2): 311 - 327. 10.24010/soid.702953
Vancouver Kanca B,UNUR K İstanbul'un Düğün Turizmi Potansiyelinin Değerlendirilmesi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi. 2020; 17(2): 311 - 327. 10.24010/soid.702953
IEEE Kanca B,UNUR K "İstanbul'un Düğün Turizmi Potansiyelinin Değerlendirilmesi." Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 17, ss.311 - 327, 2020. 10.24010/soid.702953
ISNAD Kanca, Bayram - UNUR, Kamil. "İstanbul'un Düğün Turizmi Potansiyelinin Değerlendirilmesi". Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi 17/2 (2020), 311-327. https://doi.org/10.24010/soid.702953