Farklı Müfredat Programlarıyla İngilizce Öğrenen Lisans Turizm Öğrencilerinin İngilizce Öz Yeterlilik İnançlarının Karşılaştırılması

Yıl: 2018 Cilt: 15 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 620 - 638 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 09-04-2021

Farklı Müfredat Programlarıyla İngilizce Öğrenen Lisans Turizm Öğrencilerinin İngilizce Öz Yeterlilik İnançlarının Karşılaştırılması

Öz:
Türk turizmi ağırlıklı olarak aktif dış turizme bağımlı olduğu için turizm sektöründe çalışanların önemli bir bölümünün yabancı dil bilme zorunluluğu bulunmaktadır. Bu nedenle Turizm eğitimi veren kurumlar verdikleri akademik ve uygulamalı eğitimin yanı sıra öğrencilerine en az bir yabancı dil öğretmeyi de hedeflemektedir. Bu çalışmanın amacı farklı müfredat programlarıyla yabancı dil (İngilizce) öğrenen öğrencilerin İngilizce öz yeterlilik algılarını belirlemektir. Bu amaçla dört farklı fakülte ve yüksekokulda turizm işletmeciliği bölümünde okuyan 751 öğrenciden anket yoluyla veri toplanmıştır. Araştırma bulguları zorunlu hazırlık eğitimi alan, staj yapan ve yurt dışında bulunan öğrencilerin İngilizce öz yeterlilik algılarının daha yüksek olduğunu göstermektedir. Bu nedenle de turizm eğitim kurumlarında yabancı dil hazırlık eğitiminin zorunlu olması önerilmektedir.
Anahtar Kelime:

Comparing English Self-Efficacy Beliefs of Undergraduates Tourism Students with Different Curriculum Programs

Öz:
Since Turkish tourism is mostly dependent on international tourism, a significant number of employees in the tourism sector have a foreign language requirement. For this reason, tourism schools aim at teaching at least one foreign language to their students as well as academic and practical education. The purpose of this study is to determine English self-efficacy beliefs of students learning foreign language through different curriculum programs. Data collected through questionnaire from 751 students at department of tourism management in four different faculties. The findings of the study show that students who have attended compulsory foreign language preparation class, worked as interns and been abroad have higher self-efficacy beliefs of English language. For this reason it is recommended that tourism management department of tourism faculties should have compulsory foreign language preparation class education.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
  • Adnan Menderes Üniversitesi, (2018), http://akademik.adu.edu.tr/fakulte/turizm/default.asp?idx=343236 (Erişim tarihi: 03.09.2018)
  • Akgöz, E. Ve Gürsoy, Y. (2014).Turizm Eğitiminde Yabancı Dil Öğrenme İstek ve Kararlılıkları: Selçuk Üniversitesi Beyşehir Örneği, Journal of Gastronomy Studies, 2(1), ss 21-29.
  • Akkaş, İ ve öztürk M., (2016). Türkiye‟de İhracat, İthalat ve Ekonomik Büyüme Arasındaki Nedensellik İlişkilerinin Analizi, Uluslar arası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(42), ss 1329-1337.
  • Aydın, B., Kızıltan, N., Öztürk, G., İpek, Ö.F., Yükselir, C. ve Beceren, S., (2017). YÖK 2016 Yönetmeliği Sonrası İsteğe Bağlı İngilizce Hazırlık Programları: Mevcut Durum ve Sorunlar Üzerine Yönetici Görüşleri, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), ss 1-14.
  • Balcı, U., (2016). Turizm Lisans Öğrencilerinin Dil Eğitimi İle İlgili Sorunları ve Çözüm Önerileri, The Journal of Academic Social Science, 50 (2), ss 93-100.
  • Balıkesir üniversitesi (2018), http://www.balikesir.edu.tr/baun/birim/turizm_fakultesi/tarihce/1 (Erişim tarihi: 3.9.2018)
  • Başarısıralamaları.com, (2018). 2018 Üniversite taban puanları Başarı Sıralamaları ve Bölümleri ÖSYM, https://www.basarisiralamalari.com/universite-taban-puanlari- basari-siralamalari-ve-bolumleri-osym/ Erişim:03-09-2018
  • Çelebi, M.D., (2006). Türkiye‟de Anadil Eğitimi ve Yabancı Dil Öğretimi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), ss.285-307.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş., (2012). “Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli SPSS ve LİSREL Uygulamaları, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Gazetevatan, (2018), “Turizmde istihdam 1 milyonu aştı”, http://www.gazetevatan.com/turizmde-istihdam-1-milyonu-asti-1185325- ekonomi/ (Erişim tarihi: 03.09.2018)
  • Gazi üniversitesi (2018), http://ttef.gazi.edu.tr/posts/view/title/tarihce- 146755?siteUri=ttef (Erişim tarihi: 03.09.2018)
  • Gönenç, G. (2004) Türkiye‟nin Eğitim Dili Türkçe mi, İngilizce mi? Dil ve Dilimiz Sempozyum Bildirileri (13-14 Kasım 2003), ss 95-103 TÖMER yayınları Ankara www.emo.org.tr/ekler/ff0bbc7c4dde77b_ek.doc?tipi=46&turu=X (Erişim tarihi: 08.09.2018)
  • Güçlü, A. (2014). Yabancı dille eğitim bir kandırmaca mı?, http://www.milliyet.com.tr/yazarlar/abbas-guclu/yabanci-dille-egitim-bir- kandirmaca-mi--1953207/ (Erişim Tarihi:09-09-2018)
  • İşcan, E. (2010). Petrol Fiyatının Hisse Senedi Piyasası Üzerindeki Etkisi, Maliye Dergisi, 158 ss. 607-617.
  • İzgi, A.R., (2007). Kıbrıs barış Harekatı sonrasında Türkiye‟ye Uygulanan Silah Ambargosu ve Sonuçları, yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi Tarih Anabilim Dalı Cumhuriyet Tarihi Bilim Dalı, Denizli
  • Kalaycı, Ş., (2014). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ankara: Asil Yayınevi.
  • Köksal, A. (2003). Yabancı Dili İyi Öğretebilmek, Orta ve Yükseköğretimi Nitelikli Kılmak İçin Yabancı Dille Öğretimden Vazgeçmek Zorundayız, http://www.dildernegi.org.tr/Eklenti/68,akoksalyabancidilleogretimpdf.pdf?0 (Erişim Tarihi: 09-08-2018).
  • Mersin Üniversitesi (2018), http://www.mersin.edu.tr/akademik/turizm-fakultesi (Erişim tarihi:03.09.2018).
  • Şit, M., (2016). Türkiye‟de Turizm Sektörünün İstihdama Katkısı, Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 7(1), ss 101-117.
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, (2018). http://yigm.kulturturizm.gov.tr/TR,201116/turizm-gelirleri-ve-giderleri.html (Erişim tarihi:03.09.2018).
  • Toker, B. (2007). Türkiye‟de Turizm Teşviklerinin Değerlendirilmesi, Yönetim ve ve Ekonomi, 14(2), ss.81-92.
  • Turizm gazetesi (2015), “turizmde istihdam yavaşladı”, http://turizmgazetesi.com/news.aspx?id=78125 (Erişim: 29.8.2018)
  • TURSAB, (2018). https://www.tursab.org.tr/tr/turizm-verileri/istatistikler/turizmin- ekonomideki-yeri/dis-ticaret-aciklarini-kapatmada-payi_916.html: (Erişim tarihi: 28/08/2018)
  • Ural, A.ve Kılıç, İ., (2013). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Uslu, Z. (2005). Edimbilim ve Yabancı Dil Öğretimine Etkileri, Dil Dergisi, http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/27/750/9584.pdf (Erişim tarihi: 28-08-2018)
  • Yağcı, E., (2016). 2017 Türkiye‟de Turizmin Büyüme Yılı Olmalı, http://www.turizmgazetesi.com/news.aspx?id=82213 (Erişim tarihi: 28.08.2018).
  • Yamak, N., Tanrıöver, B. ve Güneysu, f., (2012). Turizm_Ekonomik Büyüme İlişkisi: Sektör Bazında İnceleme, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 26 (2), ss 205-220.
  • Yanar, B.H. ve Bümen N. T., (2012). İngilizce İle İlgili Özyeterlilik Ölçeğinin Geliştirilmesi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(1), ss. 97-110.
  • Youtube, (2018).Mutlu Bir Hollandalı TRT‟nin turizm Şarkısı, https://www.youtube.com/watch?v=kgJ2kUyZMkM (Erişim: 28.08.2018)
  • Yükseköğretim Kurumlarında Yabancı Dil Öğretimi ve Yabancı Dille Öğretim Yapılmasında Uyulacak Esaslara İlişkin Yönetmelik , (2016, 23 Mart) Resmi Gazete (Sayı: 29662) http://www.resmigazete.gov.tr/main.aspx?home=http://www.resmigazete.gov.tr/e skiler/2016/03/20160323.htm&main=http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2016/ 03/20160323.htm (Erişim tarihi: 03.09.2018).
APA UNUR K (2018). Farklı Müfredat Programlarıyla İngilizce Öğrenen Lisans Turizm Öğrencilerinin İngilizce Öz Yeterlilik İnançlarının Karşılaştırılması. , 620 - 638.
Chicago UNUR Kamil Farklı Müfredat Programlarıyla İngilizce Öğrenen Lisans Turizm Öğrencilerinin İngilizce Öz Yeterlilik İnançlarının Karşılaştırılması. (2018): 620 - 638.
MLA UNUR Kamil Farklı Müfredat Programlarıyla İngilizce Öğrenen Lisans Turizm Öğrencilerinin İngilizce Öz Yeterlilik İnançlarının Karşılaştırılması. , 2018, ss.620 - 638.
AMA UNUR K Farklı Müfredat Programlarıyla İngilizce Öğrenen Lisans Turizm Öğrencilerinin İngilizce Öz Yeterlilik İnançlarının Karşılaştırılması. . 2018; 620 - 638.
Vancouver UNUR K Farklı Müfredat Programlarıyla İngilizce Öğrenen Lisans Turizm Öğrencilerinin İngilizce Öz Yeterlilik İnançlarının Karşılaştırılması. . 2018; 620 - 638.
IEEE UNUR K "Farklı Müfredat Programlarıyla İngilizce Öğrenen Lisans Turizm Öğrencilerinin İngilizce Öz Yeterlilik İnançlarının Karşılaştırılması." , ss.620 - 638, 2018.
ISNAD UNUR, Kamil. "Farklı Müfredat Programlarıyla İngilizce Öğrenen Lisans Turizm Öğrencilerinin İngilizce Öz Yeterlilik İnançlarının Karşılaştırılması". (2018), 620-638.
APA UNUR K (2018). Farklı Müfredat Programlarıyla İngilizce Öğrenen Lisans Turizm Öğrencilerinin İngilizce Öz Yeterlilik İnançlarının Karşılaştırılması. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 15(3), 620 - 638.
Chicago UNUR Kamil Farklı Müfredat Programlarıyla İngilizce Öğrenen Lisans Turizm Öğrencilerinin İngilizce Öz Yeterlilik İnançlarının Karşılaştırılması. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi 15, no.3 (2018): 620 - 638.
MLA UNUR Kamil Farklı Müfredat Programlarıyla İngilizce Öğrenen Lisans Turizm Öğrencilerinin İngilizce Öz Yeterlilik İnançlarının Karşılaştırılması. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, vol.15, no.3, 2018, ss.620 - 638.
AMA UNUR K Farklı Müfredat Programlarıyla İngilizce Öğrenen Lisans Turizm Öğrencilerinin İngilizce Öz Yeterlilik İnançlarının Karşılaştırılması. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi. 2018; 15(3): 620 - 638.
Vancouver UNUR K Farklı Müfredat Programlarıyla İngilizce Öğrenen Lisans Turizm Öğrencilerinin İngilizce Öz Yeterlilik İnançlarının Karşılaştırılması. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi. 2018; 15(3): 620 - 638.
IEEE UNUR K "Farklı Müfredat Programlarıyla İngilizce Öğrenen Lisans Turizm Öğrencilerinin İngilizce Öz Yeterlilik İnançlarının Karşılaştırılması." Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 15, ss.620 - 638, 2018.
ISNAD UNUR, Kamil. "Farklı Müfredat Programlarıyla İngilizce Öğrenen Lisans Turizm Öğrencilerinin İngilizce Öz Yeterlilik İnançlarının Karşılaştırılması". Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi 15/3 (2018), 620-638.