Yıl: 2019 Cilt: 23 Sayı: 0 Sayfa Aralığı: 41 - 56 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 08-04-2021

TÜRKİYE’DE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUM İLE İLGİLİ YAPILAN MAKALELERİN İNCELENMESİ

Öz:
Bu araştırma, Türkiye’de öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ile ilgili yapılan makaleleri kategorik olarakincelemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemedeseninde tasarlanmıştır. Araştırma kapsamına giren makaleler, amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olanölçüt örnekleme ile belirlenmiştir. Araştırma kapsamına giren 162 makalenin incelenmesinde “Makaleİnceleme Formu”ndan yararlanılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde içerik analizi kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; makalelerin en çok Atatürk ve Dokuz Eylül Üniversitelerindegörev yapan araştırmacılar tarafından yapıldığı, en çok Eğitim ve Bilim ile Ahi Evran Üniversitesi KırşehirEğitim Fakültesi dergilerinde yayımlandığı tespit edilmiştir. Makalelerin en fazla 2013 ve 2015 yıllarındayapıldığı; makalelerde çoğunlukla kullanılan araştırma yönteminin nicel araştırma olduğu, en fazlakullanılan araştırma desenlerinin ise betimsel ve ilişkisel (korelasyonel) araştırma desenleri olduğubelirlenmiştir. Makalelerde en çok öğretmen adayları (eğitim fakültesinde ve pedagojik formasyonprogramında öğrenim gören) ile çalışıldığı; çoğunda örneklem belirleme yönteminin belirtilmediği vebelirtilenlerin arasında ise en fazla basit tesadüfî örnekleme yönteminden yararlanıldığı; makalelerinçoğunlukla 250 ve üzeri katılımcı ile gerçekleştirildiği saptanmıştır. İncelenen makalelerin çoğunda veritoplama araçları olarak ölçek ve kişisel bilgi formu kullanıldığı; en fazla tercih edilen veri analiztekniklerinin betimsel istatistikler ve karşılaştırma testleri olduğu görülmüştür.
Anahtar Kelime:

INVESTIGATION OF ARTICLES PUBLISHED ABOUT THE ATTITUDES TOWARDS TEACHING PROFESSION IN TURKEY

Öz:
This research is conducted to categorically investigate the articles which are related to attitudes towards the teaching profession in Turkey. For this purpose, the study is designed as document review pattern which is one of the qualitative research methods. The articles in the scope of the research were determined by criterion sampling which is one of the purposeful sampling methods. The "Article Review Form" was used in the analysis of 162 articles that were included in the scope of the research. Content analysis was used to analyze the data obtained from the study. The results of the study showed that the most of the articles were written by the researchers who work at Atatürk and Dokuz Eylül Universities, and published in Education and Science and Ahi Evran University Kırşehir Education Faculty journals. Additionally, it was determined that most of the articles were written in 2013 and 2015 years, the most commonly research method is quantitative research method and the most commonly research designs used in articles were descriptive and relational (correlational) research patterns. It was identified that the most of the articles were written with the teacher candidates (who studied at the pedagogical formation program and the faculty of education), the sampling selection method was not indicated in most of the articles, and mostly the simple random sampling method was used in the articles whose methods were indicated. Furthermore, it was determined that the sample size consisting 250 persons or more at most was preferred in the articles. In most of the articles reviewed, it was seen that preferred data collection tools were scale and personal information form and the most preferred data analysis techniques were descriptive statistics and comparison tests.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ORAL B, DOKUMACI SÜTÇÜ N, YAZAR T (2019). TÜRKİYE’DE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUM İLE İLGİLİ YAPILAN MAKALELERİN İNCELENMESİ. , 41 - 56.
Chicago ORAL Behçet,DOKUMACI SÜTÇÜ Neşe,YAZAR Taha Tekin TÜRKİYE’DE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUM İLE İLGİLİ YAPILAN MAKALELERİN İNCELENMESİ. (2019): 41 - 56.
MLA ORAL Behçet,DOKUMACI SÜTÇÜ Neşe,YAZAR Taha Tekin TÜRKİYE’DE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUM İLE İLGİLİ YAPILAN MAKALELERİN İNCELENMESİ. , 2019, ss.41 - 56.
AMA ORAL B,DOKUMACI SÜTÇÜ N,YAZAR T TÜRKİYE’DE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUM İLE İLGİLİ YAPILAN MAKALELERİN İNCELENMESİ. . 2019; 41 - 56.
Vancouver ORAL B,DOKUMACI SÜTÇÜ N,YAZAR T TÜRKİYE’DE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUM İLE İLGİLİ YAPILAN MAKALELERİN İNCELENMESİ. . 2019; 41 - 56.
IEEE ORAL B,DOKUMACI SÜTÇÜ N,YAZAR T "TÜRKİYE’DE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUM İLE İLGİLİ YAPILAN MAKALELERİN İNCELENMESİ." , ss.41 - 56, 2019.
ISNAD ORAL, Behçet vd. "TÜRKİYE’DE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUM İLE İLGİLİ YAPILAN MAKALELERİN İNCELENMESİ". (2019), 41-56.
APA ORAL B, DOKUMACI SÜTÇÜ N, YAZAR T (2019). TÜRKİYE’DE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUM İLE İLGİLİ YAPILAN MAKALELERİN İNCELENMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 23(0), 41 - 56.
Chicago ORAL Behçet,DOKUMACI SÜTÇÜ Neşe,YAZAR Taha Tekin TÜRKİYE’DE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUM İLE İLGİLİ YAPILAN MAKALELERİN İNCELENMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 23, no.0 (2019): 41 - 56.
MLA ORAL Behçet,DOKUMACI SÜTÇÜ Neşe,YAZAR Taha Tekin TÜRKİYE’DE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUM İLE İLGİLİ YAPILAN MAKALELERİN İNCELENMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol.23, no.0, 2019, ss.41 - 56.
AMA ORAL B,DOKUMACI SÜTÇÜ N,YAZAR T TÜRKİYE’DE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUM İLE İLGİLİ YAPILAN MAKALELERİN İNCELENMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2019; 23(0): 41 - 56.
Vancouver ORAL B,DOKUMACI SÜTÇÜ N,YAZAR T TÜRKİYE’DE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUM İLE İLGİLİ YAPILAN MAKALELERİN İNCELENMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2019; 23(0): 41 - 56.
IEEE ORAL B,DOKUMACI SÜTÇÜ N,YAZAR T "TÜRKİYE’DE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUM İLE İLGİLİ YAPILAN MAKALELERİN İNCELENMESİ." Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 23, ss.41 - 56, 2019.
ISNAD ORAL, Behçet vd. "TÜRKİYE’DE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUM İLE İLGİLİ YAPILAN MAKALELERİN İNCELENMESİ". Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 23/0 (2019), 41-56.