Yıl: 2021 Cilt: 17 Sayı: 33 Sayfa Aralığı: 447 - 476 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.26466/opus.773534 İndeks Tarihi: 19-04-2021

Hangi Öğrenciler Daha Uyumlu? Üniversiteye Uyumun Bazı Demografik Faktörlere Göre İncelenmesi

Öz:
Bu araştırmada cinsiyet, öğrenim görülen fakülte ve sınıf düzeyi değişkenlerinin, üniversiteye farklıdüzeylerdeki uyumda farklılaşmaya sebep olup olmadığı ele alınmıştır. Araştırma, değişkenler arası ilişkileri belirlemek amacıyla ilişkisel desende tasarlanmıştır. Katılımcılar altı farklı fakültede öğrenim gören 992 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Katılımcıların 377’si erkek (%38), 615’i kadındır(%62). Sonuçlar kız öğrencilerin erkek öğrencilere oranla daha iyi uyum sağladığını göstermektedir.Fakülte değişkenine yönelik analizler arkadaş ilişkilerinde uyum açısından eğitim, iktisat ve işletme,ilahiyat, mimarlık-mühendislik ile fen-edebiyat; akademik uyum açısından ilahiyat, eğitim ve tıp; üniversiteye genel uyum sağlama açısından ilahiyat ve tıp fakültesi öğrencilerinin avantajlı olduğunu göstermektedir. Sınıf düzeyleri açısından yapılan analizler ikinci sınıf öğrencilerinin arkadaş ilişkilerindeuyum bağlamında risk grubunda olduğunu, ikinci sınıf öğrencilerinin uyum sorunu yaşama potansiyellerinin diğer sınıf düzeylerinden daha fazla olduğunu göstermektedir. Ulaşılan sonuçlar literatürışığında tartışılmıştır.
Anahtar Kelime:

Which Students Are More Adjusted? Examination Of University Adjustment In Terms Of Some Demographic Factors

Öz:
In this study, it was examined whether the variables of gender, faculty and grade level of education caused differentiation in university adaptation at different levels. The research was designed in a correlational design to determine the relationships between variables. Participants consisted of 992 university students from six different faculties. 377 of the participants were male (38%) and 615 were female (62%). The results show that female students adapt better than male students. The analysis of the faculty variable faculty variable shows that in terms of friendship adjustment, faculties of education, economics and administrative sciences, theology, engineering and architecture and science and letters seem to be advantageous; theology, education and medicine in terms of academic adjustment; in terms of general adjustment to the university, theology and medical faculty students seem to be advantageous. Analyzes in terms of grade levels revealed that second grade students were in the risk group in terms of adjustment in their friendship relationships, and the potential of second grade students to have adjustment problems was higher than other grade levels. The results were discussed in the light of literature.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA erzen e, Özabacı N (2021). Hangi Öğrenciler Daha Uyumlu? Üniversiteye Uyumun Bazı Demografik Faktörlere Göre İncelenmesi. , 447 - 476. 10.26466/opus.773534
Chicago erzen evren,Özabacı Nilüfer Hangi Öğrenciler Daha Uyumlu? Üniversiteye Uyumun Bazı Demografik Faktörlere Göre İncelenmesi. (2021): 447 - 476. 10.26466/opus.773534
MLA erzen evren,Özabacı Nilüfer Hangi Öğrenciler Daha Uyumlu? Üniversiteye Uyumun Bazı Demografik Faktörlere Göre İncelenmesi. , 2021, ss.447 - 476. 10.26466/opus.773534
AMA erzen e,Özabacı N Hangi Öğrenciler Daha Uyumlu? Üniversiteye Uyumun Bazı Demografik Faktörlere Göre İncelenmesi. . 2021; 447 - 476. 10.26466/opus.773534
Vancouver erzen e,Özabacı N Hangi Öğrenciler Daha Uyumlu? Üniversiteye Uyumun Bazı Demografik Faktörlere Göre İncelenmesi. . 2021; 447 - 476. 10.26466/opus.773534
IEEE erzen e,Özabacı N "Hangi Öğrenciler Daha Uyumlu? Üniversiteye Uyumun Bazı Demografik Faktörlere Göre İncelenmesi." , ss.447 - 476, 2021. 10.26466/opus.773534
ISNAD erzen, evren - Özabacı, Nilüfer. "Hangi Öğrenciler Daha Uyumlu? Üniversiteye Uyumun Bazı Demografik Faktörlere Göre İncelenmesi". (2021), 447-476. https://doi.org/10.26466/opus.773534
APA erzen e, Özabacı N (2021). Hangi Öğrenciler Daha Uyumlu? Üniversiteye Uyumun Bazı Demografik Faktörlere Göre İncelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17(33), 447 - 476. 10.26466/opus.773534
Chicago erzen evren,Özabacı Nilüfer Hangi Öğrenciler Daha Uyumlu? Üniversiteye Uyumun Bazı Demografik Faktörlere Göre İncelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi 17, no.33 (2021): 447 - 476. 10.26466/opus.773534
MLA erzen evren,Özabacı Nilüfer Hangi Öğrenciler Daha Uyumlu? Üniversiteye Uyumun Bazı Demografik Faktörlere Göre İncelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, vol.17, no.33, 2021, ss.447 - 476. 10.26466/opus.773534
AMA erzen e,Özabacı N Hangi Öğrenciler Daha Uyumlu? Üniversiteye Uyumun Bazı Demografik Faktörlere Göre İncelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi. 2021; 17(33): 447 - 476. 10.26466/opus.773534
Vancouver erzen e,Özabacı N Hangi Öğrenciler Daha Uyumlu? Üniversiteye Uyumun Bazı Demografik Faktörlere Göre İncelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi. 2021; 17(33): 447 - 476. 10.26466/opus.773534
IEEE erzen e,Özabacı N "Hangi Öğrenciler Daha Uyumlu? Üniversiteye Uyumun Bazı Demografik Faktörlere Göre İncelenmesi." OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17, ss.447 - 476, 2021. 10.26466/opus.773534
ISNAD erzen, evren - Özabacı, Nilüfer. "Hangi Öğrenciler Daha Uyumlu? Üniversiteye Uyumun Bazı Demografik Faktörlere Göre İncelenmesi". OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi 17/33 (2021), 447-476. https://doi.org/10.26466/opus.773534