Yıl: 2021 Cilt: 9 Sayı: 26 Sayfa Aralığı: 237 - 249 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 03-06-2021

PANDEMİ SÜRECİNDE EĞİTİMİN DÖNÜŞÜMÜ: ÇEVRİMİÇİ EĞİTİMİN SOSYOLOJİK YANSIMALAR

Öz:
COVID-19 pandemisi başta toplumsal kurumlar olmak üzere toplumsal yaşamın heralanında değişime neden olmuştur. Küresel salgınla birlikte adeta bir zorunluluk haline kapanmave kısıtlamalar bireylerin gündelik yaşam pratiklerini dönüştürmüştür. Alınan önlemlerin etkileri,özellikle eğitim kurumlarının kapanması ve çevrimiçi eğitime hızlı geçiş ile doruk noktasınaulaşmıştır. Bu çalışma, COVID-19 pandemisinde eğitimde meydana gelen dönüşümleri üçbölümde incelemeyi amaçlamaktadır. İlk bölümde, Pierre Bourdieu, Jean-Claude Passeron veZygmunt Bauman'ın vurguladığı farklı sosyo-ekonomik statüden öğrencilerin karşılaştıklarısorunlar tartışılacak ve bu sorunların pandemi döneminde derinleşip derinleşmediğiincelenecektir. Dezavantajlı gruplardan öğrenciler internete ve çevrimiçi eğitim gereçlerineerişimde sorun yaşayabilmektedir. Bu durum özellikle pandemi döneminde öğrenciler arasındasorunlara olabilmektedir. İkinci bölümde, öncelikle Emile Durkheim ve Anthony Giddenstarafından ortaya atılan eğitimde toplumsallaşma süreci tartışılacak, ikinci olarak datoplumsallaşma sürecinin çevrimiçi eğitimle birlikte dönüşümü ve öğretmen-öğrencietkileşimindeki değişim ortaya konacaktır. Eğitimde toplumsallaşmanın hem öğrenciyi hem deöğretmeni kapsadığı göz önüne alındığında çevrimiçi eğitimin doğası gereği söz konusutoplumsallaşma süreçlerinde değişim de kaçınılmazdır. Son olarak, üçüncü bölümde ise,Foucaultyen bir bakış açısıyla, bilgiye erişim ve bilgiyi tüketme hızının artması nedeniylepandemi döneminde “bilgi”, “iktidar” ve “özne”nin kesişimselliğinin dönüşümü irdelenecektir.Çevrimiçi eğitime geçişle birlikte eğitimde denetim de dönüşmüştür. Öğrencinin bilgiye ulaşımıve tüketimi hızlanmıştır. Bu durum iktidarın üretimi ve yeniden üretiminde köklü bir değişimeneden olmaktadır.
Anahtar Kelime:

TRANSFORMATION OF EDUCATION IN THE PANDEMIC ERA: SOCIOLOGICAL REFLECTIONS OF ONLINE EDUCATION

Öz:
The COVID-19 pandemic has caused changes in all areas of social life, especially in social institutions. With the pandemic, restrictions and curfews which have become a necessity, have also transformed the daily life practices of individuals, The effects of the measures taken reached their peak, especially with the closure of educational institutions and the rapid transition to online education. This study aims to explore the transformations and changes that occurred in education during the COVID-19 pandemic under three parts. In the first part, the problems that students from different socio-economic status can face, emphasized by Pierre Bourdieu, Jean-Claude Passeron and Zygmunt Bauman, will be discussed and then if these problems have deepened during the pandemic period will be examined. Access of students from disadvantaged groups to the internet and educational materials can be problematic. This situation can cause problems among students. In the second part, firstly, the socialization process in education, which is put forward by Emile Durkheim and Anthony Giddens will be discussed, secondly its the transformation with online education and the change in teacherstudent interaction will be set forth. Considering that socialization in education includes both students and teachers, change is inevitable in these socialization processes due to the nature of online education. Lastly, the third part reflects the transformation of the intersectionality of knowledge, power and subject during the pandemic period due to the increasing speed of accessing and consuming knowledge, from a Foucaultian perspective. With the transition to online education, governance in education has also transformed. The student's access to knowledge and consumption of knowledge has accelerated. This situation causes a radical change in the production and reproduction of power.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • AGAMBEN, Giorgio, (2020), “The State of Exception Provoked by an Unmotivated Emergency”, Positions Politics. Erişim adresi: http://positionswebsite.org/giorgioagamben-the-state-of-exception-provoked-by-an-unmotivated-emergency/.
  • AUSTIN, Ann, E, (2002), “Preparing the Next Generation of Faculty: Graduate School as Socialization to the Academic Career”, The Journal of Higher Education, C. LXXIII, S. 1: s. 94-122.
  • BAUMAN, Zygmunt, (1997), “Universities: Old, New, and Different”, The Postmodern University?: Contested Visions of Higher Education in Society, (Ed. A.Smith and F. Webster), London: SRHE, Open University Press, 17-26.
  • BAUMAN, Zygmunt, (2009), “Education in the Liquid-Modern Setting”, Power and Education, C. I, S. 2: s. 157-166, http://dx.doi.org/10.2304/power.2009.1.2.157.
  • BAUMAN, Zygmunt, (2011), Liquid Modern Challenges to Education, Padova: Padova University Press.
  • BAUMAN, Zygmunt, (2020), Eğitim Üzerine, (Çeviren: A. E. Pilgir), İstanbul: Ayrıntı Yayınları. (Orijinal çalışma 2012 yılında yayımlanmıştır).
  • BOURDIEU, Pierre, (1998), State Nobility: Elite Schools in the Field of Power. Palo Alto: Stanford University Press (Orijinal çalışma 1989 yılında yayımlanmıştır).
  • BOURDIEU, P. ve J. C. Passeron, (2014), Varisler: Öğrenciler ve Kültür, (Çeviren: L. Ünsaldı ve A. Sümer). Ankara: Heretik Yayınları. (Orijinal çalışma 1964 yılında yayımlanmıştır).
  • BOURDIEU, P. ve J. C. Passeron, (2015), Yeniden Üretim: Eğitim Sistemine İlişkin Bir Teorinin İlkeleri (Çeviren: A. Sümer, L. Ünsaldı, Ö. Akkaya). Ankara: Heretik Yayınları. (Orijinal çalışma 1970 yılında yayımlanmıştır).
  • DEACON, Roger, (2006a), “Michel Foucault on Education: a Preliminary Theoretical Overview”, South African Journal of Education, C. XXVI, S. 2: 177-187.
  • DEACON, Roger, (2006b), “From Confinement to Attachment: Michel Foucault on the Rise of the School”, The European Legacy: Toward New Paradigms, C. XI, S. 2: s. 121-138, https://doi.org/10.1080/10848770600587896
  • DURKHEIM, Emile, (2016). Eğitim ve Sosyoloji, (Çeviren: P. Ergenekon), İstanbul: Pinhan Yayıncılık (Orijinal çalışma 1922 yılında yayımlanmıştır).
  • FOUCAULT, Michel, (1991), “Governmentality”, The Foucault Effect: Studies in Governmentality, (Ed. G. Burchell, C. Gordon ve P. Miller), Chicago: University of Chicago Press, 87-104.
  • FOUCAULT, Michel, (2007), Cinselliğin Tarihi, (Çeviren: H. U. Tanrıöver), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.(Orijinal çalışma 1976 yılında yayımlanmıştır).
  • FOUCAULT, Michel, (2015), Büyük Kapatılma, (Çeviren: I. Ergüden, F. Keskin), İstanbul: Ayrıntı Yayınları. (Orijinal çalışma 1994 yılında yayımlanmıştır).
  • GIDDENS, Anthony, (2009). Sociology (6th Edition). Polity: Cambridge.
  • HAECK, Catherine, ve P. LEFEBVRE, (2020), “Pandemic School Closures May Increase Inequality in Test Scores”. Canadian Public Policy,s. 82-87. doi:10.3138/cpp.2020-055
  • IRWIN, Christopher., ve Z. BERGE, (2006), “Socialization in Online Classroom”. EJournal of Instructional Science and Technology, C. IX, S. 1: s: 1-7, Erişim adresi: https://eric.ed.gov/?id=EJ846714
  • JOURDAIN, A. ve S. NAULIN, (2016), Pierre Bourdieu’nün Kuramı ve Sosyolojik Kullanımları, (Çeviren: Ö. Elitez). İstanbul: İletişim Yayıncılık.
  • LACEY, Colin, (2012), The Socialization of Teachers, Volume 225, London: Routledge Press.
  • LAI, E., ve Y. XUE, (2012), “On the Influence of Online Education on Teacher-Student Relationship”, Soft Computing in Information Communication Technology, (Ed. J. Luo), Verlag-Berlin-Heidelberg: Springer, 49-55.
  • MERTON, Robert, King, (1957), Social Theory and Social Structure (Rev. ed.). Illinois: Free Press.
  • MURAT, Marina ve L. BONACINI, (2020), Coronavirus pandemic, remote learning and education inequalities GLO Discussion Paper, No. 679, Global Labor Organization (GLO), Essen. Erişim adresi: https://www.econstor.eu/handle/10419/224765
  • PETERS, Michael, (2020), “Philosophy and Pandemic in the Postdigital Era: Foucault, Agamben, Žižek”, Postdigital Science and Education, C. II, S. 3: s. 556-561. https://doi.org/10.1007/s42438-020-00117-4
  • POPKEWITZ, Thomas, S. ve M. BRENNAN (1998). “Restructuring of Social and Political Theory in Education. Focault and a Social Epistemology of School Practices”, Foucault's Challenge Discourse, Knowledge, and Power in Education, (Ed. T. S. Popkewitz ve M. Brennan), London, New York: Teachers College Press, 3-36.
  • SIT, Janet, W. H., J. W. V. CHUNG, M. C. M. CHOW ve T. K. S. WONG, (2005), “Experiences of Online Learning: Students’ Perspective”, Nurse Education Today, C. XXV, S.2: s. 140-147. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2004.11.004
  • SONG, Hayeon, J. KIM ve L. WEN, (2016), “Teacher-Student Relationship in Online Classes: A Role of Teacher Self-Disclosure”, Computers in Human Behavior, S. LIV: s. 436-443.
  • STATON, Ann. Q., (2008), “Teacher Socialization”, The International Encylopedia of Communication, Wiley Online Library, https://doi.org/10.1002/9781405186407.wbiect016
  • UNESCO, (2020), Education: From Distruption to Recovery. Erişim adresi: https://en.unesco.org/covid19/educationresponse
  • VAGO, Steven, (2003), Social Change (Fifth Edition). Pearson Prentice Hall: New Jersey.
  • WAERDAHL, Randi, (2005), “May be I’ll Need a Pair of Levi’s Before Junior High?: Child to Youth Trajectories and Anticipatory Socialization”, Childhood, C. XII, S. 2: s. 201-219. http://dx.doi.org/10.1177/0907568205051904
APA Varışlı B (2021). PANDEMİ SÜRECİNDE EĞİTİMİN DÖNÜŞÜMÜ: ÇEVRİMİÇİ EĞİTİMİN SOSYOLOJİK YANSIMALAR. , 237 - 249.
Chicago Varışlı Berfin PANDEMİ SÜRECİNDE EĞİTİMİN DÖNÜŞÜMÜ: ÇEVRİMİÇİ EĞİTİMİN SOSYOLOJİK YANSIMALAR. (2021): 237 - 249.
MLA Varışlı Berfin PANDEMİ SÜRECİNDE EĞİTİMİN DÖNÜŞÜMÜ: ÇEVRİMİÇİ EĞİTİMİN SOSYOLOJİK YANSIMALAR. , 2021, ss.237 - 249.
AMA Varışlı B PANDEMİ SÜRECİNDE EĞİTİMİN DÖNÜŞÜMÜ: ÇEVRİMİÇİ EĞİTİMİN SOSYOLOJİK YANSIMALAR. . 2021; 237 - 249.
Vancouver Varışlı B PANDEMİ SÜRECİNDE EĞİTİMİN DÖNÜŞÜMÜ: ÇEVRİMİÇİ EĞİTİMİN SOSYOLOJİK YANSIMALAR. . 2021; 237 - 249.
IEEE Varışlı B "PANDEMİ SÜRECİNDE EĞİTİMİN DÖNÜŞÜMÜ: ÇEVRİMİÇİ EĞİTİMİN SOSYOLOJİK YANSIMALAR." , ss.237 - 249, 2021.
ISNAD Varışlı, Berfin. "PANDEMİ SÜRECİNDE EĞİTİMİN DÖNÜŞÜMÜ: ÇEVRİMİÇİ EĞİTİMİN SOSYOLOJİK YANSIMALAR". (2021), 237-249.
APA Varışlı B (2021). PANDEMİ SÜRECİNDE EĞİTİMİN DÖNÜŞÜMÜ: ÇEVRİMİÇİ EĞİTİMİN SOSYOLOJİK YANSIMALAR. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 9(26), 237 - 249.
Chicago Varışlı Berfin PANDEMİ SÜRECİNDE EĞİTİMİN DÖNÜŞÜMÜ: ÇEVRİMİÇİ EĞİTİMİN SOSYOLOJİK YANSIMALAR. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi 9, no.26 (2021): 237 - 249.
MLA Varışlı Berfin PANDEMİ SÜRECİNDE EĞİTİMİN DÖNÜŞÜMÜ: ÇEVRİMİÇİ EĞİTİMİN SOSYOLOJİK YANSIMALAR. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, vol.9, no.26, 2021, ss.237 - 249.
AMA Varışlı B PANDEMİ SÜRECİNDE EĞİTİMİN DÖNÜŞÜMÜ: ÇEVRİMİÇİ EĞİTİMİN SOSYOLOJİK YANSIMALAR. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi. 2021; 9(26): 237 - 249.
Vancouver Varışlı B PANDEMİ SÜRECİNDE EĞİTİMİN DÖNÜŞÜMÜ: ÇEVRİMİÇİ EĞİTİMİN SOSYOLOJİK YANSIMALAR. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi. 2021; 9(26): 237 - 249.
IEEE Varışlı B "PANDEMİ SÜRECİNDE EĞİTİMİN DÖNÜŞÜMÜ: ÇEVRİMİÇİ EĞİTİMİN SOSYOLOJİK YANSIMALAR." Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 9, ss.237 - 249, 2021.
ISNAD Varışlı, Berfin. "PANDEMİ SÜRECİNDE EĞİTİMİN DÖNÜŞÜMÜ: ÇEVRİMİÇİ EĞİTİMİN SOSYOLOJİK YANSIMALAR". Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi 9/26 (2021), 237-249.