Yıl: 2021 Cilt: 11 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 184 - 203 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.18039/ajesi.726305 İndeks Tarihi: 04-06-2021

7. Sınıf Öğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesindeki Argümantasyon Seviyelerinin Belirlenmesi

Öz:
Argümantasyon, öğrencilerin ön bilgilerinden yararlanarak ortaya koydukları görüşleri destekleyennedenleri anlaşılır bir şekilde dile getirdikleri, düşüncelerinin doğruluğunu desteklemek için karşıt kanıtlarsundukları ve çürütmeler yaptıkları diyaloglar bütünüdür. Etkili fen öğretimi için sınıflarda öğrencilerin güçlüargümanlar üretmeleri, fikirlerini savunabilecek verileri gerekçe veya karşıt argümanlarla çürütme kullanmalarıgerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, ortaokul 7. sınıf fen bilimleri dersi Kuvvet ve Enerji ünitesinde yer alan işve enerji konusunda yapılan argümantasyona dayalı öğretimin öğrencilerin argümantasyon seviyelerine etkisinibelirlemektir. Çalışmada nicel araştırma yaklaşımlardan tek gruplu zayıf deneysel desen kullanılmıştır. Buaraştırmanın çalışma grubunu Çorum ilinin merkez ilçesine bağlı bir köyde öğrenimlerine devam eden 7.sınıftaki 11 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Belirtilen öğrencilere araştırmacılar tarafından geliştirilen sekizargumantasyon etkinliği ile dört hafta öğretim yapılmıştır. Sonrasında öğrencilere uygulanan çalışmayapraklarının betimsel analizi yapılmıştır. Verilerin analizinde Aktamış ve Hiğde (2017) ve Sadler ve Fowler(2006) tarafından geliştirilen rubriklerden yararlanılarak hazırlanan argumantasyon seviye belirleme rubriğikullanılmıştır. Yapılan değerlendirmeler sonucunda öğrencilerin argümantasyon seviyelerinin bir kısmında artışgörülmüştür. Bir öğrencinin sadece bir etkinlikte çürütme kullandığı, diğerlerinin ise veri, iddia, gerekçe ve akılyürütme ögelerini kullanabildikleri belirlenmiştir. Öğrencilerin çoğunlukla ikinci seviyeye kadar çıkabildiği,sadece bir öğrencinin bir etkinlikte üçüncü seviyeye ulaşabildiği, hiçbir öğrencinin ise tüm etkinlikler boyuncadördüncü seviyeye çıkamadığı tespit edilmiştir. Öğretmenler argümantasyon uygulamalarını sınıflarında nekadar çok uygularsa öğrencilerin argümanlarını yapılandırmaları ve anlamlı öğrenmeleri daha çokdesteklenebilir.
Anahtar Kelime:

Determination of Argumentation Levels of 7th Grade Students in Power and Energy Unit

Öz:
Argumentation is a set of dialogues in which students express their reasons that support their views, and present counter-evidence to support the accuracy of their thoughts, and make refutation. For effective science teaching, students are required to produce strong arguments in classrooms, and to use the data that can defend their opinions by refuting the data with justification or opposite arguments. The aim of this study is to determine the effect of argumentation-based teaching on work and energy in the 7th grade science class Power and Energy unit on students' argumentation levels. The weak single-group experimental design, one of the quantitative research methods, was used in the study. The study group of this research is consist of 11 7th grade secondary school students who continue their education in a village in the central district of Çorum. The mentioned students were taught for four weeks with eight argumentation activities developed by researchers. Later, descriptive analysis of worksheets applied to students was made. In the data analysis, the argumentation leveling rubric prepared by using the rubrics of Aktamış and Hiğde (2017) and Sadler and Fowler (2006) was used. As a result of the evaluations, some of the students' argumentation levels increased. It was determined that one student used refutation only in one activity, while others could use data, claim, justification and reasoning. It was determined that students can mostly go up to the second level, only one student can reach the third level in one activity, and no student can reach the fourth level during all activities. If the awareness of teachers and students about argumentation increases, science lessons can be supported with more argumentation activities in science lessons.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aktamış, H. ve Hiğde, E. (2017). Fen derslerinde argümantasyonu nasıl değerlendiririz?, H.Aktamış (Ed.), Örnek etkinliklerle fen eğitiminde argümantasyon (171-196). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Aydoğdu, M. ve Kesercioğlu, T. (Ed.). (2005). İlköğretimde fen ve teknoloji öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Baldwin, L. (2018). Research concepts for the practitioner of educational leadership, Leiden - Boston, USA: Bril Sense and Hotei Publishing,
  • Bowen, G. A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal, 9 (2), 27-40. DOI: 10.3316/QRJ0902027 adresinden 25.8.2018 tarihinde erişilmiştir.
  • Bricker, L.A. and Bell, P. (2008). Conceptualizations of argumentation from science studies and the learning sciences and their implication for the practices of science education. Science Education, 92(3), 473-498. https://doi.org/10.1002/sce.20278 17. 10.2010 tarihinde erişilmiştir.
  • Cevger, F. (2018). Sosyal bilgiler dersinde argümantasyon tabanlı öğrenme yönteminin kullanılmasının öğrencilerin akademik başarılarına, bilimsel düşünme becerilerine ve bilimsel tartışma düzeylerine etkisi, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 29.9.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Ceylan, K.E. (2012). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerine dünya ve evren öğrenme alanında bilimsel tartışma(argümantasyon) odaklı yöntem ile öğretimi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 29.9.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Chin, C. and Osborne, J. (2010). Students’ questions and discursive interaction: their impact on argumentation during collaborative group discussions in science. Journal of Research in Science Teaching,47(7), 883– 908. https://doi.org/10.1002/tea.20385 adresinden 18.6.2015 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Chinn, C. A. and Clark, D.B. (2013). Learning through collaborative argumentation. In C. E. Hmelo-Silver, C. A. Chinn, C. K. K. Chan, and A.M. O’Donnell (Eds.) International Handbook of Collaborative Learning (pp. 314-332). New York: Taylor and Francis. https://www.researchgate.net/profile/Clark_Chinn/publication/258121896_Learning_through_collabora tive_argumentation/links/54dab1c50cf261ce15cdacd2/Learning-through-collaborativeargumentation.pdf adresinden 27.10.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Clark. D.B. and Sampson, V. (2007). Personally- seedes discussions to scaffold online argumentation. International Journal Of Science Education, 29 (3), 253-277. https://doi.org/10.1080/09500690600560944 adresinden 19. 8. 2010 tarihinde erişilmiştir.
  • Çetin, P.S., Kutluca, A.Y. ve Kaya, E. (2014). Öğrencilerin argümantasyon kalitelerinin incelenmesi, Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 2 (1) 56-66. https://www.researchgate.net/publication/270286856_Ogrencilerin_Argumantasyon_Kalitelerinin_Incel enmesi adresinden 10.10.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Demirci, N. (2008). Toulmin’in bilimsel tartışma modeli odaklı eğitimin kimya öğretmen adaylarının temel kimya konularını anlamaları ve tartışma seviyeleri üzerine etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 25.8.2018 tarihinde erişilmiştir.
  • Demircioğlu, T., ve Uçar, S. (2014). Akkuyu nükleer santrali konusunda üretilen yazılı argümanların incelenmesi. İlköğretim Online, 13 (4), 1373-1386. http://ilkogretimonline.org.tr/index.php/io/article/view/1347/1203 adresinden 25.8.2018 tarihinde erişilmiştir.
  • Duschl, R. A. (2008). Quality argumentation and epistemic criteria. In S. Erduran and M. P. Jiménez-Aleixandre (Eds.), Argumentation in science education: perspectives from classroom-based research (pp. 159– 175). Dordrecht: Springer.
  • Duschl, R. A., Schweingruber, H. A. and Shouse, A. W. (2007). Taking science to school: Learning and teaching in grades K-8. Washington, DC: National Research Concil. https://www.nsf.gov/attachments/117803/public/2c--Taking_Science_to_School.pdf adresinden 18.9.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Gall, M.D., Gall, J.P. and Borg, W.R. (2003). Educational research an ıntroduction, Seventh Edition, Boston, USA: Pearson Education Inc.
  • Gilbert, J.K. and Watts, D.M. (1983). Concepts, misconceptions and alternative conceptions: changing perspective in science education. Studies in Science Education, 10, 61–98. https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/03057268308559905 adresinden 25.9.218 tarihinde erişilmiştir.
  • Goldsworthy, A., Watson, R. and Wood Robinson, V. (2000). Developing understanding in scientific enquiry. Hatfield, UK: Association For Science Education.
  • Gümrah, A. (2013). Bilimsel tartışma yönteminin ortaöğretim öğrencilerinin kimyasal değişimler konusunu anlamaları, bilimin doğası hakkındaki görüşleri, bilimsel süreç, iletişim ve argüman becerileri üzerine etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 29.9.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Hiğde, E. ve Aktamış, H. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının argümantasyon temelli fen derslerinin incelenmesi: durum çalışması, İlköğretim Online, 16 (1), 89-113. http://ilkogretimonline.org.tr/index.php/io/article/view/1118/973 adresinden 3.9.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Jiménez-Aleixandre, M. P., Rodriguez, B. A. and Duschl, R. A. (2000). "Doing the lesson or doing science": Argument in high school genetics. Science Education, 84, 757–792. https://edisciplinas.usp.br/pluginfile.php/14591/mod_resource/content/1/Doing_the_Lesson.pdf 16.10.2004 tarihinde erişilmiştir.
  • Kana, F. (2014). The effect of argumentation-based language teaching approach preservice turkish language teacher attitudes to special teaching methods course 1,2. International Journal of Language Academy, 2(1), 107-125. http://oaji.net/articles/2014/505-1405448425.pdf adresinden 10.9.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Karaer, G., Karademir, E. ve Tezel, Ö. (2019). Sınıf öğretmen adaylarının fen laboratuvarında argümantasyon tabanlı öğretime yönelik görüşlerinin incelenmesi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20 (Özel Sayı),217-241. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ogusbd/issue/44338/548346 16.8.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Kardaş, N. (2013). Fen eğitiminde argümantasyon odaklı öğretimin öğrencilerin karar verme ve problem çözme becerilerine etkisi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 29.9.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Kaya, O.N. ve Kılıç, Z. (2010). Fen sınıflarında meydana gelen diyaloglar ve öğrenme üzerine etkileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18 (1), 115 – 130. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/817892 18.9.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Keogh, B. and Naylor, S. (1999). Concept cartoons, teaching and learning in science: an evaluation. International Journal Of Science Education, 21, 431–446. https://doi.org/10.1080/095006999290642 25.8.2018 tarihinde erişilmiştir.
  • Kırbağ Zengin, F., Keçeci, G. ve Kırılmazkaya, G. (2012). İlköğretim öğrencilerinin nükleer enerji sosyobilimsel konusunu online argümantasyon yöntemi ile öğrenmesi, e-Journal of New World Sciences Academy NWSA-Education Sciences, 7 (2), 647-654. https://dergipark.org.tr/tr/pub/nwsaedu/issue/19816/211957 adresinden 18.8.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Kind, P. M., Kind, V., Hofstein, A., and Wilson, J. (2011). Peer argumentation in the school science laboratory—exploring effects of task features. International Journal of Science Education, 33(18), 2527-2558.
  • Lazarou, D. (2010). Learning to TAP: An effort to scaffold students’ argumentation in science. In G. Çakmakçı ve M. F. Taşar (Eds.), Contemporary science education research: scientific literacy and social aspects of science, a collection of papers presented at ESERA 2009 conference (p. 43-50): Ankara: Pegem Akademi.https://www.researchgate.net/publication/286448889_Learning_to_TAP_An_effort_to_scaffo ld_students'_argumentation_in_Science adresinden 25.8.2018 tarihinde erişilmiştir.
  • McNeill, K. L. (2011). Elementary students’ views of explanation, argumentation and evidence and abilities to construct arguments over the school year. Journal of Research in Science Teaching, 48 (7), 793-823. https://doi.org/10.1002/tea.20430 adresinden 25.8.2018 tarihinde erişilmiştir.
  • McNeill, K. L. and Krajcik, J. (2012). Supporting grade 5-8 students in constructing explanations in science: The claim, evidence and reasoning framework for talk and writing. New York, NY: Pearson Allynve Bacon.
  • MEB (2005). Milli eğitim bakanlığı talim terbiye kurulu başkanlığı, İlköğretim fen ve teknoloji dersi (4 ve 5. Sınıflar) öğretim programı. Ankara. http://ttkb.meb.gov.tr/ adresinden 25.8.2012 tarihinde erişilmiştir.
  • Miles, M.B. and Huberman, A.M. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook (Second Edition). Thousand Oaks: Sage Publications.
  • Muijs, D. and Reynolds, D. (2005). Effective teaching evidence and practice second edition. Sage Publications. London
  • Naylor, S., Keogh, B. and Downing, B. (2007). Argumentation and primary science, Research in Science Education, 37, 17-39. https://link.springer.com/article/10.1007/s11165-005-9002-5 adresinden 18.9.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Ogan Bekiroğlu, F. ve Eskin, H. (2012). Examination of the relationship between engagement in scientific argumentation and conceptual knowledge. International Journal Of Science And Mathematics Education, 10, 1415- 1443. https://link.springer.com/article/10.1007/s10763-012-9346-z adresinden 18.9.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Osborne, J.F., Erduran, S. and Simon, S. (2004). Enhancing the quality of argumentation in school science. Journal of Research in Science Teaching, 41, 994-1020. DOI: 10.1002/tea.20035 27.8.2005 tarihinde erişilmiştir.
  • Öğreten, B. ve Uluçınar Sağır, Ş. (2014). Argümantasyona dayalı fen öğretiminin etkililiğinin incelenmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 11(1), 76-100. DOI: 10.12973/tused.10104a adresinden 9.10.2014 tarihinde erişilmiştir.
  • Özcan, R. (2015). Fen bilimleri öğretmenlerinin argümantasyon sürecini sınıflarda uygulama düzeylerinin belirlenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 29.9.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Özcan, R., Aktamış, H. ve Hiğde, E. (2018) Fen bilimleri derslerinde kullanılan argümantasyon düzeyinin belirlenmesi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43(1),93-106. DOI: 10.9779/PUJE857 18.9.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: Sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11, 323-343. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ogusbd/issue/10997/131612 adresinden 25.8.2018 tarihinde erişilmiştir.
  • Özkara, D. (2011). Basınç konusunun sekizinci sınıf öğrencilerine bilimsel argümantasyona dayalı etkinlikler ile öğretilmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 29.9.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Polat, H. (2014). Atomun Yapısı Konusunda Argümantasyon Yönteminin İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Başarısı Üzerine Etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 29.9.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Riemeier, T., Fleischhauer J., Rogge C. and Aufschnaiter C.V. (2009). The quality of students’ argumentation and their conceptual understanding – an exploration of their interrelationship. M.F. Taşar ve G. Çakmakcı (Ed), Contemporary Science Education Research: International perspectives, A Collection Of Papers Presented At Esera 2009 Conference (109-114). İstanbul. https://www.yumpu.com/en/document/read/38519271/book-3-esera adresinden 10.10.2018 tarihinde erişilmiştir.
  • Robertshaw, B. and Campbell, T. (2013). Constructing arguments: Investigating pre-service science teachers’ argumentation skills in a socio-scientific context. Science Education International 24(2), 195-211. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1015818.pdf adresinden 18.8.2015 tarihinde erişilmiştir.
  • Sadler, T. D. (2006). Promoting discourse and argumentation in science teacher education. Journal of Science Teacher Education, 17 (4), 323-246. https://doi.org/10.1007/s10972-006-9025-4 adresinden 23.4.2008 tarihinde erişilmiştir.
  • Sadler, T. and Fowler, S. (2006). A thershold model of content knowledge transfer for socioscientific argumentation. Science Education, 90(6), 986-1004. https://doi.org/10.1002/sce.20165 adresinden 12.11.2008 tarihinde erişilmiştir.
  • Sampson, V. and Clark, D. B. (2008). Assessment of the ways students generate arguments in science education: Current perspectives and recommendations for future directions. Science Education, 92, 447–472. DOI: 10.1002/sce.20276 adresinden 18.8.2009 tarihinde erişilmiştir.
  • Simon, S., Erduran, S. and Osborne, J. (2006). Learning to teach argumentation: Research and development in the science classroom. International Journal of Science Education, 28(2-3), 235-260. DOI:10.1080/09500690500336957 adresinden 12.11.2008 tarihinde erişilmiştir.
  • Şahin, F. ve Hacıoğlu, Y. (2010). Bilimsel tartışma destekli örnek olayların 8. sınıf öğrencilerinin “kalıtım” konusunda kavram öğrenmelerine ve okuduğunu anlama becerilerine etkisi. (11-13 November) International Conference on New Trends in Education and Their Implications. 269-275. AntalyaTurkey. http://www.iconte.org/FileUpload/ks59689/File/56.pdf adresinden 14.8.2015 tarihinde erişilmiştir.
  • Şekerci, A. R. (2013). Kimya laboratuvarında argümantasyon odaklı öğretim yaklaşımının öğrencilerin argümantasyon becerilerine ve kavramsal anlayışlarına etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi) https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 29.9.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Toulmin, S. (1958). The uses of argument. New York: Cambridge University Press. http://johnnywalters.weebly.com/uploads/1/3/3/5/13358288/toulmin-the-uses-of-argument_1.pdf adresinden 16.9.2015 tarihinde erişilmiştir.
  • Uluçınar Sağır, Ş. ve Kılıç, Z. (2013). İlköğretim öğrencilerinin bilimin doğasını anlama düzeylerine bilimsel tartışma odaklı öğretimin etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44, 308–318.
  • Untereiner, B. (2013). Teaching and learning the elements of argumentation (Degree of Master of Arts). Univercity Of Victoria, Department Curriculum and Instruction, Canada. https://dspace.library.uvic.ca/bitstream/handle/1828/4654/Untereiner_Brian_MA_2013.pdf?sequence=1 &isAllowed=y adresinden 25.8.2018 tarihinde erişilmiştir.
  • Üstünkaya, I. ve Savran Gencer, A. (2012). İlköğretim 6. sınıf seviyesinde bilimsel tartışma (argumentation) odaklı etkinliklerle dolaşım sistemi konusunun öğretiminin akademik başarıya etkisi. (27-30 Haziran) X. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde Üniversitesi, Niğde. https://www.pegem.net/Akademi/kongrebildiri_detay.aspx?id=135519 adresinden 18.8.2015 tarihinde erişilmiştir.
  • Von Aufschnaiter, C., Erduran, S., Osborne, J. and Simon, S. (2008). Arguing to learn and learning to argue: Case studies of how students' argumentation relates to their scientific knowledge. Journal of Research in Science Teaching, 45 (1), 101–131. DOI: 10.1002/tea.20213 adresinden 16.9.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Yalçın Çelik, A. ve Kılıç, Z. (2017). Lise öğrencilerinin bireysel ve grup argümanlarının kalitesinin karşılaştırılması, Kastamonu Eğitim Dergisi, 25 (5), 1865-1880. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/31226/342903 adresinden 25.8.2018 tarihinde erişilmiştir.
  • Yalçınkaya, I. (2018). Altıncı sınıf seviyesinde argümantasyon odaklı etkinliklerle dolaşım sistemi konusunun öğretiminin akademik başarıya, kavramsal anlamaya ve argümantasyon seviyelerine etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 29.9.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Yan, X. and Erduran, S. (2008). Arguing online: Case studies of pre-service science teachers’ perceptions of online tools in supporting the learning of arguments. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 5(3), 2-31.
  • Yeşiloğlu, S.N. (2007). Gazlar konusunun lise öğrencilerine bilimsel tartışma (argümantasyon) odaklı öğretimi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 25.8.2018 tarihinde erişilmiştir.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (7. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırır, H. E. ve Nakiboğlu C. (2014). Kimya öğretmen ve öğretmen adaylarının derslerinde kullandıkları argümantasyon süreçlerinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 124-154. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2014.14.2-5000091531 adresinden 9.11.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Zohar, A. and Nemet, F. (2002). Fostering students’ knowledge and argumentation skills through dilemmas in human genetics. Journal of Research in Science Teaching, 39, 35–62. https://doi.org/10.1002/tea.10008 adresinden 12.11.2008 tarihinde erişilmiştir.
APA Uluçınar Ş, Soylu Ü, Bolat A (2021). 7. Sınıf Öğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesindeki Argümantasyon Seviyelerinin Belirlenmesi. , 184 - 203. 10.18039/ajesi.726305
Chicago Uluçınar Şafak,Soylu Ümit İlay,Bolat Ahmet 7. Sınıf Öğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesindeki Argümantasyon Seviyelerinin Belirlenmesi. (2021): 184 - 203. 10.18039/ajesi.726305
MLA Uluçınar Şafak,Soylu Ümit İlay,Bolat Ahmet 7. Sınıf Öğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesindeki Argümantasyon Seviyelerinin Belirlenmesi. , 2021, ss.184 - 203. 10.18039/ajesi.726305
AMA Uluçınar Ş,Soylu Ü,Bolat A 7. Sınıf Öğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesindeki Argümantasyon Seviyelerinin Belirlenmesi. . 2021; 184 - 203. 10.18039/ajesi.726305
Vancouver Uluçınar Ş,Soylu Ü,Bolat A 7. Sınıf Öğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesindeki Argümantasyon Seviyelerinin Belirlenmesi. . 2021; 184 - 203. 10.18039/ajesi.726305
IEEE Uluçınar Ş,Soylu Ü,Bolat A "7. Sınıf Öğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesindeki Argümantasyon Seviyelerinin Belirlenmesi." , ss.184 - 203, 2021. 10.18039/ajesi.726305
ISNAD Uluçınar, Şafak vd. "7. Sınıf Öğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesindeki Argümantasyon Seviyelerinin Belirlenmesi". (2021), 184-203. https://doi.org/10.18039/ajesi.726305
APA Uluçınar Ş, Soylu Ü, Bolat A (2021). 7. Sınıf Öğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesindeki Argümantasyon Seviyelerinin Belirlenmesi. Anadolu Journal of Educational Sciences International , 11(1), 184 - 203. 10.18039/ajesi.726305
Chicago Uluçınar Şafak,Soylu Ümit İlay,Bolat Ahmet 7. Sınıf Öğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesindeki Argümantasyon Seviyelerinin Belirlenmesi. Anadolu Journal of Educational Sciences International 11, no.1 (2021): 184 - 203. 10.18039/ajesi.726305
MLA Uluçınar Şafak,Soylu Ümit İlay,Bolat Ahmet 7. Sınıf Öğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesindeki Argümantasyon Seviyelerinin Belirlenmesi. Anadolu Journal of Educational Sciences International , vol.11, no.1, 2021, ss.184 - 203. 10.18039/ajesi.726305
AMA Uluçınar Ş,Soylu Ü,Bolat A 7. Sınıf Öğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesindeki Argümantasyon Seviyelerinin Belirlenmesi. Anadolu Journal of Educational Sciences International . 2021; 11(1): 184 - 203. 10.18039/ajesi.726305
Vancouver Uluçınar Ş,Soylu Ü,Bolat A 7. Sınıf Öğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesindeki Argümantasyon Seviyelerinin Belirlenmesi. Anadolu Journal of Educational Sciences International . 2021; 11(1): 184 - 203. 10.18039/ajesi.726305
IEEE Uluçınar Ş,Soylu Ü,Bolat A "7. Sınıf Öğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesindeki Argümantasyon Seviyelerinin Belirlenmesi." Anadolu Journal of Educational Sciences International , 11, ss.184 - 203, 2021. 10.18039/ajesi.726305
ISNAD Uluçınar, Şafak vd. "7. Sınıf Öğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesindeki Argümantasyon Seviyelerinin Belirlenmesi". Anadolu Journal of Educational Sciences International 11/1 (2021), 184-203. https://doi.org/10.18039/ajesi.726305