EBA İçerikleriyle Harmanlanmış Öğretim Uygulamasının Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersindeki Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi

Yıl: 2020 Cilt: 10 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 64 - 75 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.24315/tred.529721 İndeks Tarihi: 22-05-2021

EBA İçerikleriyle Harmanlanmış Öğretim Uygulamasının Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersindeki Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi

Öz:
Bu araştırmanın amacı, EBA kullanılarak harmanlanan FenBilimleri eğitiminin öğrencilerin akademik başarılarına vetutumlarına etkisini belirlemektir. Araştırmada ön test-son testkontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanınçalışma grubu bir ortaokulun 6. Sınıfında öğrenim gören 75öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma verileri araştırmacılartarafından geliştirilen Fen Bilimleri Dersi Başarı Testi (KR-20=0,80) ve Şener ve Taş tarafından geliştirilen Fen Bilimleri DersineYönelik Tutum Ölçeği (Cronbach Alpha = 0.87’dir) kullanılaraktoplanmıştır. Deney grubunda EBA içerikleri kullanılaraktasarlanan harmanlanmış öğrenme uygulamasıgerçekleştirilirken, kontrol grubunda geleneksel öğretimuygulaması gerçekleştirilmiştir. Toplanan veriler için aritmetikortalama ve standart sapma hesaplanmış ve veriler t testi ile analizedilmiştir. Araştırmada deneysel uygulama öncesinde hem deneyhem de kontrol grubundaki öğrencilerin fen bilgisi dersineyönelik tutumlarının oldukça yüksek olduğu ve EBA içerikleriyleharmanlanmış Fen Bilimleri Dersi öğrencilerin fen bilgisi dersineyönelik akademik başarılarına ve tutumlarına katkı sağladığı şusonuçlarına ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime:

The Effects of Learning Blended with EBA Content on Students' Academic Achievement and Attitudes Toward Science Course

Öz:
The aim of this study is to determine the impact of science education blended with EBA content on students' academic achievements and attitudes. In the study, a quasi-experimental research design with pretest- posttest control group was used. The study group consists of 7 5 students who study in the sixth grade of a secondary school. The research data were collected using the achievement test developed by the researchers, and the attitude scale for the science course (Cronbach Alpha = 0.87) designed by Şener ve Taş. In the experimental group, the blended learning application was designed using EBA content and the traditional teaching application was implemented in the control group. The data collected were analyzed using arithmetic mean, standard deviation and t test. As a result; prior to experimental implementation, the students in both groups have high attitudes toward science course. Blended science course contributes to students' academic achievement and attitudes toward science course.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Kadirhan M, Korkmaz O (2020). EBA İçerikleriyle Harmanlanmış Öğretim Uygulamasının Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersindeki Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi. , 64 - 75. 10.24315/tred.529721
Chicago Kadirhan Merve,Korkmaz Ozgen EBA İçerikleriyle Harmanlanmış Öğretim Uygulamasının Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersindeki Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi. (2020): 64 - 75. 10.24315/tred.529721
MLA Kadirhan Merve,Korkmaz Ozgen EBA İçerikleriyle Harmanlanmış Öğretim Uygulamasının Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersindeki Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi. , 2020, ss.64 - 75. 10.24315/tred.529721
AMA Kadirhan M,Korkmaz O EBA İçerikleriyle Harmanlanmış Öğretim Uygulamasının Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersindeki Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi. . 2020; 64 - 75. 10.24315/tred.529721
Vancouver Kadirhan M,Korkmaz O EBA İçerikleriyle Harmanlanmış Öğretim Uygulamasının Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersindeki Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi. . 2020; 64 - 75. 10.24315/tred.529721
IEEE Kadirhan M,Korkmaz O "EBA İçerikleriyle Harmanlanmış Öğretim Uygulamasının Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersindeki Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi." , ss.64 - 75, 2020. 10.24315/tred.529721
ISNAD Kadirhan, Merve - Korkmaz, Ozgen. "EBA İçerikleriyle Harmanlanmış Öğretim Uygulamasının Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersindeki Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi". (2020), 64-75. https://doi.org/10.24315/tred.529721
APA Kadirhan M, Korkmaz O (2020). EBA İçerikleriyle Harmanlanmış Öğretim Uygulamasının Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersindeki Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi. Trakya Eğitim Dergisi, 10(1), 64 - 75. 10.24315/tred.529721
Chicago Kadirhan Merve,Korkmaz Ozgen EBA İçerikleriyle Harmanlanmış Öğretim Uygulamasının Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersindeki Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi. Trakya Eğitim Dergisi 10, no.1 (2020): 64 - 75. 10.24315/tred.529721
MLA Kadirhan Merve,Korkmaz Ozgen EBA İçerikleriyle Harmanlanmış Öğretim Uygulamasının Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersindeki Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi. Trakya Eğitim Dergisi, vol.10, no.1, 2020, ss.64 - 75. 10.24315/tred.529721
AMA Kadirhan M,Korkmaz O EBA İçerikleriyle Harmanlanmış Öğretim Uygulamasının Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersindeki Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi. Trakya Eğitim Dergisi. 2020; 10(1): 64 - 75. 10.24315/tred.529721
Vancouver Kadirhan M,Korkmaz O EBA İçerikleriyle Harmanlanmış Öğretim Uygulamasının Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersindeki Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi. Trakya Eğitim Dergisi. 2020; 10(1): 64 - 75. 10.24315/tred.529721
IEEE Kadirhan M,Korkmaz O "EBA İçerikleriyle Harmanlanmış Öğretim Uygulamasının Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersindeki Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi." Trakya Eğitim Dergisi, 10, ss.64 - 75, 2020. 10.24315/tred.529721
ISNAD Kadirhan, Merve - Korkmaz, Ozgen. "EBA İçerikleriyle Harmanlanmış Öğretim Uygulamasının Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersindeki Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi". Trakya Eğitim Dergisi 10/1 (2020), 64-75. https://doi.org/10.24315/tred.529721