Yıl: 2020 Cilt: 10 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 238 - 262 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.24315/tred.580427 İndeks Tarihi: 22-05-2021

Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı Analizi ve Değerlendirilmesi (2009-2017-2019)

Öz:
Bu araştırmada 2009, 2017 ve 2019 Türkçe Dersi ÖğretimProgramlarının analiz edilmesi ve değerlendirilmesi amaçlanmıştır.Bu amaç doğrultusunda söz konusu programlar; genel yapıları,kazanımlar, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve ölçmedeğerlendirme boyutları açısından analiz edilerekdeğerlendirilmiştir. Araştırmanın modeli betimseldir ve nitelaraştırma yöntemi özellikleri taşımaktadır. Araştırmanın verikaynağını 2009-2017-2019 yıllarında MEB Talim Terbiye KuruluBaşkanlığı tarafından yayınlanan Türkçe Dersi ÖğretimProgramları oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri dokümaninceleme yönteminin ilkeleri temele alınarak analiz edilmiştir.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; programların genel yapısıincelendiğinde 2009 programından 2019 programına doğru sayfasayısında büyük oranda azalmanın olduğu, Türk Milli Eğitimininamaçları, temel yaklaşım gibi bölümlerin 2017-2019programlarında bulunmadığı saptanmıştır. Kazanım boyutuincelendiğinde 2009 programı ile 2017-2019 programları arasında1-4.sınıf düzeylerinde 529-530 kazanım farkı olduğubelirlenmiştir. İçerik boyutunda ise 2009 programında bulunmayanyetkinlik alanlarının 2017 ve 2019 programlarında yer aldığı, 2009programında açıkça belirtilen temel becerilerin 2017 ve 2019programlarında belirtilmediği saptanmıştır. Öğrenme-öğretmesüreci incelendiğinde 2009 programında öğretim yöntem vetekniklerine, her bir kazanımla ilgili etkinlik örneklerine yerverilirken; 2017 ve 2019 programlarında bunlara yer verilmediğibelirlenmiştir. Ölçme-değerlendirme boyutu incelendiğinde 2009programında bulunan ölçme araçlarının ayrıntılı bir biçimdeaçıklandığı ve örneklere yer verildiği, 2017 ve 2019programlarında ise alternatif ölçme araçlarına yer verildiği; ancakbu ölçme araçları ile ilgili herhangi bir açıklama ve örneğe yerverilmediği saptanmıştır. MEB tarafından geliştirilenprogramlarda, bir programda olması gereken boyutlar göz önündebulundurulmalı ve her bir boyuta örnekler sunulmalıdır.Araştırmada izlenen yöntem kullanılarak 5-8. sınıf düzeyi için debir çalışma yapılabilir.
Anahtar Kelime:

Comparative Analysis and Evaluation of Turkish Course Curricula (2009-2017-2019)

Öz:
In this study, it was aimed to compare by analyzing the 2009, 2017 and 2019 Turkish Course Curricula. In accordance with this purpose, the mentioned curricula were analyzed and compared with regard to the dimensions of general structures, acquisitions, content, learning-teaching process and assessment-evaluation. The research is structured with a descriptive model and features a qualitative research method. The data source of the research is the Turkish Course Curricula which was published” by Ministry of National Education Board in the years of 2009-2017-2019.The data of the study were analyzed by based on the principles of document analyze technique. According to the findings of the study; when the general structure of the curricula were examined, it was found that there was a significant decrease in the number of pages from the 2009 curriculum towards the 2019 curriculum, the chapters such as the Aims of the Turkish National Education and the basic approach were not included in the 2017-2019 curricula. When the dimension of acquisition is examined, it was determined that there is 529-530 acquisitions difference in the 1-4. grade curricular levels between 2009 and 2017-2019 curricula. In the content dimension, it was determined that the competency areas not included in the 2009 curriculum were included in the 2017 and 2019 curricula, the basic skills clearly stated in the 2009 curriculum were not stated in the 2017 and 2019. When the learning-teaching process was examined, it was determined that while it was included the examples of activities related to each acquisition for teaching methods and techniques in the 2009 curriculum, it was not included these in the 2017 and 2019 curricula. When the assessment-evaluation dimension was examined, it was determined that the assessment tools in the 2009 curriculum were explained in detail and included the examples, but in the 2017 and 2019 curricula were included the alternative assessment tools without no explanation. In the curricula developed by Ministry of Education, the dimensions that should be taken into consideration and examples should be presented for each dimension. Such studies may also be done for the 5-8 grades by using the method followed in this study.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Kalaycı N, Yıldırım N (2020). Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı Analizi ve Değerlendirilmesi (2009-2017-2019). , 238 - 262. 10.24315/tred.580427
Chicago Kalaycı Nurdan,Yıldırım Nilay Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı Analizi ve Değerlendirilmesi (2009-2017-2019). (2020): 238 - 262. 10.24315/tred.580427
MLA Kalaycı Nurdan,Yıldırım Nilay Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı Analizi ve Değerlendirilmesi (2009-2017-2019). , 2020, ss.238 - 262. 10.24315/tred.580427
AMA Kalaycı N,Yıldırım N Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı Analizi ve Değerlendirilmesi (2009-2017-2019). . 2020; 238 - 262. 10.24315/tred.580427
Vancouver Kalaycı N,Yıldırım N Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı Analizi ve Değerlendirilmesi (2009-2017-2019). . 2020; 238 - 262. 10.24315/tred.580427
IEEE Kalaycı N,Yıldırım N "Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı Analizi ve Değerlendirilmesi (2009-2017-2019)." , ss.238 - 262, 2020. 10.24315/tred.580427
ISNAD Kalaycı, Nurdan - Yıldırım, Nilay. "Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı Analizi ve Değerlendirilmesi (2009-2017-2019)". (2020), 238-262. https://doi.org/10.24315/tred.580427
APA Kalaycı N, Yıldırım N (2020). Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı Analizi ve Değerlendirilmesi (2009-2017-2019). Trakya Eğitim Dergisi, 10(1), 238 - 262. 10.24315/tred.580427
Chicago Kalaycı Nurdan,Yıldırım Nilay Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı Analizi ve Değerlendirilmesi (2009-2017-2019). Trakya Eğitim Dergisi 10, no.1 (2020): 238 - 262. 10.24315/tred.580427
MLA Kalaycı Nurdan,Yıldırım Nilay Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı Analizi ve Değerlendirilmesi (2009-2017-2019). Trakya Eğitim Dergisi, vol.10, no.1, 2020, ss.238 - 262. 10.24315/tred.580427
AMA Kalaycı N,Yıldırım N Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı Analizi ve Değerlendirilmesi (2009-2017-2019). Trakya Eğitim Dergisi. 2020; 10(1): 238 - 262. 10.24315/tred.580427
Vancouver Kalaycı N,Yıldırım N Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı Analizi ve Değerlendirilmesi (2009-2017-2019). Trakya Eğitim Dergisi. 2020; 10(1): 238 - 262. 10.24315/tred.580427
IEEE Kalaycı N,Yıldırım N "Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı Analizi ve Değerlendirilmesi (2009-2017-2019)." Trakya Eğitim Dergisi, 10, ss.238 - 262, 2020. 10.24315/tred.580427
ISNAD Kalaycı, Nurdan - Yıldırım, Nilay. "Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı Analizi ve Değerlendirilmesi (2009-2017-2019)". Trakya Eğitim Dergisi 10/1 (2020), 238-262. https://doi.org/10.24315/tred.580427