Yıl: 2020 Cilt: 21 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 317 - 325 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 23-05-2021

Öğrencilerde Akıllı Telefon Bağımlılığının Değerlendirilmesi: Bir Tıp Fakültesi Örneği

Öz:
Amaç: Bu çalışmada amaç akıllı telefon kullanımının, bireylerin sosyodemografik özellikleri, kişiliközellikleri ve akıllı telefon kullanım alışkanlıkları ile ilişkisini değerlendirmektir.Yöntem: Çalışmada bir tıp fakültesinde öğrenim gören tıp fakültesi öğrencilerinin tümüne ulaşılmayaçalışılmıştır. Çalışmamızda sosyodemografik özellikler, akıllı telefon kullanım alışkanlıkları ve kişininyaşamına etkilerini değerlendirmek amacı ile oluşturulan soruların yer aldığı bir anketin yanı sıra AkıllıTelefon Bağımlılık Ölçeği Kısa Formu(ATBÖ-KF) ve ayrıca On Maddelik Kişilik Ölçeği (OMKÖ)uygulanmıştır.Bulgular: Çalışmada 780(%84,7) öğrenciye ulaşılmıştır. Akıllı telefonun en sık kullanım amacınaöğrencilerin %81,3’ü (s:634) sosyal ağlar cevabını vermiştir. Kadınlar 29,85(±10,35) puan ile ATBÖ’denerkeklerden daha yüksek puan almıştır(p=0,035). En çok kullandıkları sosyal medya ağına bakıldığındaen yüksek ATBÖ puanı 31,58(±10,80) ile İnstagram cevabı verenlerde bulunmuştur.Sonuç: Öğrencilerin yaşamının ayrılmaz bir parçası haline gelen akıllı telefon kullanımı günlük hayatınrutin bir davranışı haline gelmiştir. Ancak bu davranış potansiyel bir bağımlılığa dönüşebilmektedir. Bubağımlılığın insanın ruhsal ve bedensel sağlığına olumsuz etkileri olacağı unutulmamalı ve akıllı telefonunbilinçli ve uygun derecede kullanılmasına yönelik farkındalık sağlanmalıdır sağlanmalıdır.
Anahtar Kelime:

Evaluation of Smartphone Addiction in Students: A Medical School Example

Öz:
Objective: The aim of this study is to evaluate the relationship between the use of smartphones and individuals' sociodemographic characteristics, personality characteristics and smart phone usage habits. Method: The students studying in a public medical faculty were tried to be reached. Besides a questionnaire to evaluate sociodemographic characteristics and smartphone usage habits, Smart Phone Addiction Scale Short Version (SAS-SV) and Big-Five personality dimensions instrument(BFI) were applied. Results: We reached 780 (84.7%) students. The social networks is the most common use purpose of the smartphone in 81.3% (n:634) of students. Women’s SAS score is higher than men with a score of 29.85 (± 10.35). According to the most used social media network, SAS score was found 31.58 (±10.80) in those with Instagram response. Conclusion: The use of the smartphone, which has become an integral part of the students' life, has become a routine behavior of daily life. However, this behavior can turn into a potential addiction. It should be remembered that this addiction will have negative effects on the mental and physical health of the person and it should be ensured that awareness about the conscious and appropriate use of the smart phone should be provided.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA İKİIŞIK H, turan g, KORKMAZ S, Aydın H, Solak H, Özmeral K, Bayram S, Bulut M, MARAL I (2020). Öğrencilerde Akıllı Telefon Bağımlılığının Değerlendirilmesi: Bir Tıp Fakültesi Örneği. , 317 - 325.
Chicago İKİIŞIK Hatice,turan güven,KORKMAZ Selin,Aydın Hüseyin Bilal,Solak Hatice Merve,Özmeral Kübra,Bayram Sema Nur,Bulut Mücahit,MARAL IŞIL Öğrencilerde Akıllı Telefon Bağımlılığının Değerlendirilmesi: Bir Tıp Fakültesi Örneği. (2020): 317 - 325.
MLA İKİIŞIK Hatice,turan güven,KORKMAZ Selin,Aydın Hüseyin Bilal,Solak Hatice Merve,Özmeral Kübra,Bayram Sema Nur,Bulut Mücahit,MARAL IŞIL Öğrencilerde Akıllı Telefon Bağımlılığının Değerlendirilmesi: Bir Tıp Fakültesi Örneği. , 2020, ss.317 - 325.
AMA İKİIŞIK H,turan g,KORKMAZ S,Aydın H,Solak H,Özmeral K,Bayram S,Bulut M,MARAL I Öğrencilerde Akıllı Telefon Bağımlılığının Değerlendirilmesi: Bir Tıp Fakültesi Örneği. . 2020; 317 - 325.
Vancouver İKİIŞIK H,turan g,KORKMAZ S,Aydın H,Solak H,Özmeral K,Bayram S,Bulut M,MARAL I Öğrencilerde Akıllı Telefon Bağımlılığının Değerlendirilmesi: Bir Tıp Fakültesi Örneği. . 2020; 317 - 325.
IEEE İKİIŞIK H,turan g,KORKMAZ S,Aydın H,Solak H,Özmeral K,Bayram S,Bulut M,MARAL I "Öğrencilerde Akıllı Telefon Bağımlılığının Değerlendirilmesi: Bir Tıp Fakültesi Örneği." , ss.317 - 325, 2020.
ISNAD İKİIŞIK, Hatice vd. "Öğrencilerde Akıllı Telefon Bağımlılığının Değerlendirilmesi: Bir Tıp Fakültesi Örneği". (2020), 317-325.
APA İKİIŞIK H, turan g, KORKMAZ S, Aydın H, Solak H, Özmeral K, Bayram S, Bulut M, MARAL I (2020). Öğrencilerde Akıllı Telefon Bağımlılığının Değerlendirilmesi: Bir Tıp Fakültesi Örneği. Bağımlılık Dergisi, 21(4), 317 - 325.
Chicago İKİIŞIK Hatice,turan güven,KORKMAZ Selin,Aydın Hüseyin Bilal,Solak Hatice Merve,Özmeral Kübra,Bayram Sema Nur,Bulut Mücahit,MARAL IŞIL Öğrencilerde Akıllı Telefon Bağımlılığının Değerlendirilmesi: Bir Tıp Fakültesi Örneği. Bağımlılık Dergisi 21, no.4 (2020): 317 - 325.
MLA İKİIŞIK Hatice,turan güven,KORKMAZ Selin,Aydın Hüseyin Bilal,Solak Hatice Merve,Özmeral Kübra,Bayram Sema Nur,Bulut Mücahit,MARAL IŞIL Öğrencilerde Akıllı Telefon Bağımlılığının Değerlendirilmesi: Bir Tıp Fakültesi Örneği. Bağımlılık Dergisi, vol.21, no.4, 2020, ss.317 - 325.
AMA İKİIŞIK H,turan g,KORKMAZ S,Aydın H,Solak H,Özmeral K,Bayram S,Bulut M,MARAL I Öğrencilerde Akıllı Telefon Bağımlılığının Değerlendirilmesi: Bir Tıp Fakültesi Örneği. Bağımlılık Dergisi. 2020; 21(4): 317 - 325.
Vancouver İKİIŞIK H,turan g,KORKMAZ S,Aydın H,Solak H,Özmeral K,Bayram S,Bulut M,MARAL I Öğrencilerde Akıllı Telefon Bağımlılığının Değerlendirilmesi: Bir Tıp Fakültesi Örneği. Bağımlılık Dergisi. 2020; 21(4): 317 - 325.
IEEE İKİIŞIK H,turan g,KORKMAZ S,Aydın H,Solak H,Özmeral K,Bayram S,Bulut M,MARAL I "Öğrencilerde Akıllı Telefon Bağımlılığının Değerlendirilmesi: Bir Tıp Fakültesi Örneği." Bağımlılık Dergisi, 21, ss.317 - 325, 2020.
ISNAD İKİIŞIK, Hatice vd. "Öğrencilerde Akıllı Telefon Bağımlılığının Değerlendirilmesi: Bir Tıp Fakültesi Örneği". Bağımlılık Dergisi 21/4 (2020), 317-325.