Yıl: 2020 Cilt: 16 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 484 - 499 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17860/mersinefd.734376 İndeks Tarihi: 23-05-2021

Sözleşmeli Okul Modelinin Türkiye’deki Eğitim Sorunlarının Çözüme Kavuşturulmasında Uygulanabilirliği

Öz:
Bu çalışmada; eğitimcilerin görüşlerine göre, Türkiye’deki bazı eğitim sorunlarına ilişkin konuların,sözleşmeli okul modelinin başarı bileşenleriyle nasıl bir ilişki içerisinde olduğunun ortaya çıkarılmasıamaçlanmıştır. Çalışma karma araştırma modeline uygun şekilde desenlenmiştir. Devlet okullarında çalışanöğretmenler, okul müdürleri ile maarif müfettişleri, Türkiye’deki devlet ya da vakıf üniversitelerinin eğitimfakültelerinde görev yapan akademisyenlerden oluşan ve yüz yüze görüşmelerde 30, anket uygulamasında 583olmak üzere toplam 613 katılımcıdan veri toplanmıştır. Nitel veri; araştırmacılar tarafından hazırlanmış olan yarıyapılandırılmış görüşme formu yardımıyla elde edilmiş ve veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Analizsonucunda, Türkiye’deki eğitim sistemine ilişkin problemlerin bir bölümünün sözleşmeli okul yapısına işlerlikkazandırılarak çözümlenebileceği düşüncesi öne çıkmıştır. Bu araştırmada elde edilen sonuçlar tartışılarakönerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelime:

Applicability of Charter School Model to the Resolution of Educational Issues in Turkey

Öz:
Purpose of this study is to reveal how problems of educational system in Turkey might be solved with success components of charter school models according to the educators’ perceptions. Mixed research method design was used in this study. Data was gathered from 613 participants that consists of teachers and school principals that were employed in public schools, supervisors and academics that were employed in state and foundation universities in Turkey. Semi-structured interview form was prepared by the researchers was deviced from 30 participants and qualitative data was analysed; quantitative data was gathered from 583 participants via survey that was created by the researchers and analysed by using computer program. As a result of the analysis, it was emerged that some of the problems that were related to educational system of Turkey, might be solved by using charter school’s some of the components. Under the light of the findings, some suggestions were made. Keywords: Alternative school model, education policies, charter school, Turkish education system
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KARAEVLİ Ö, BAKİOĞLU A (2020). Sözleşmeli Okul Modelinin Türkiye’deki Eğitim Sorunlarının Çözüme Kavuşturulmasında Uygulanabilirliği. , 484 - 499. 10.17860/mersinefd.734376
Chicago KARAEVLİ Özge,BAKİOĞLU AYŞEN Sözleşmeli Okul Modelinin Türkiye’deki Eğitim Sorunlarının Çözüme Kavuşturulmasında Uygulanabilirliği. (2020): 484 - 499. 10.17860/mersinefd.734376
MLA KARAEVLİ Özge,BAKİOĞLU AYŞEN Sözleşmeli Okul Modelinin Türkiye’deki Eğitim Sorunlarının Çözüme Kavuşturulmasında Uygulanabilirliği. , 2020, ss.484 - 499. 10.17860/mersinefd.734376
AMA KARAEVLİ Ö,BAKİOĞLU A Sözleşmeli Okul Modelinin Türkiye’deki Eğitim Sorunlarının Çözüme Kavuşturulmasında Uygulanabilirliği. . 2020; 484 - 499. 10.17860/mersinefd.734376
Vancouver KARAEVLİ Ö,BAKİOĞLU A Sözleşmeli Okul Modelinin Türkiye’deki Eğitim Sorunlarının Çözüme Kavuşturulmasında Uygulanabilirliği. . 2020; 484 - 499. 10.17860/mersinefd.734376
IEEE KARAEVLİ Ö,BAKİOĞLU A "Sözleşmeli Okul Modelinin Türkiye’deki Eğitim Sorunlarının Çözüme Kavuşturulmasında Uygulanabilirliği." , ss.484 - 499, 2020. 10.17860/mersinefd.734376
ISNAD KARAEVLİ, Özge - BAKİOĞLU, AYŞEN. "Sözleşmeli Okul Modelinin Türkiye’deki Eğitim Sorunlarının Çözüme Kavuşturulmasında Uygulanabilirliği". (2020), 484-499. https://doi.org/10.17860/mersinefd.734376
APA KARAEVLİ Ö, BAKİOĞLU A (2020). Sözleşmeli Okul Modelinin Türkiye’deki Eğitim Sorunlarının Çözüme Kavuşturulmasında Uygulanabilirliği. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(3), 484 - 499. 10.17860/mersinefd.734376
Chicago KARAEVLİ Özge,BAKİOĞLU AYŞEN Sözleşmeli Okul Modelinin Türkiye’deki Eğitim Sorunlarının Çözüme Kavuşturulmasında Uygulanabilirliği. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 16, no.3 (2020): 484 - 499. 10.17860/mersinefd.734376
MLA KARAEVLİ Özge,BAKİOĞLU AYŞEN Sözleşmeli Okul Modelinin Türkiye’deki Eğitim Sorunlarının Çözüme Kavuşturulmasında Uygulanabilirliği. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.16, no.3, 2020, ss.484 - 499. 10.17860/mersinefd.734376
AMA KARAEVLİ Ö,BAKİOĞLU A Sözleşmeli Okul Modelinin Türkiye’deki Eğitim Sorunlarının Çözüme Kavuşturulmasında Uygulanabilirliği. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 16(3): 484 - 499. 10.17860/mersinefd.734376
Vancouver KARAEVLİ Ö,BAKİOĞLU A Sözleşmeli Okul Modelinin Türkiye’deki Eğitim Sorunlarının Çözüme Kavuşturulmasında Uygulanabilirliği. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 16(3): 484 - 499. 10.17860/mersinefd.734376
IEEE KARAEVLİ Ö,BAKİOĞLU A "Sözleşmeli Okul Modelinin Türkiye’deki Eğitim Sorunlarının Çözüme Kavuşturulmasında Uygulanabilirliği." Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, ss.484 - 499, 2020. 10.17860/mersinefd.734376
ISNAD KARAEVLİ, Özge - BAKİOĞLU, AYŞEN. "Sözleşmeli Okul Modelinin Türkiye’deki Eğitim Sorunlarının Çözüme Kavuşturulmasında Uygulanabilirliği". Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 16/3 (2020), 484-499. https://doi.org/10.17860/mersinefd.734376