Yıl: 2020 Cilt: 10 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 621 - 650 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.23863/kalem.2020.169 İndeks Tarihi: 24-05-2021

Üniversite Öğrencilerinin Çevrimiçi İşbirlikli Öğrenme, İnternet ve Dijital Teknolojilere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi

Öz:
Araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin “Çevrimiçi İşbirlikli Öğrenme”, internet ve dijital teknolojilere dönük tutumlarını ve görüşlerini belirlemektir. Araştırmadeseni olarak karma yöntem kullanılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 güz döneminde Amasya Üniversitesinde farklı bölümlerde eğitim gören 358 öğrenci oluşturur. Araştırmanın verileri İnternete Yönelik Tutum Ölçeği, Dijital Teknolojilere Yönelik Tutum Ölçeği, Çevrimiçi İşbirlikli Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmanın sonucundaüniversite öğrencilerinin “Çevrimiçi İşbirlikli Öğrenme” ve dijital teknolojilere dönüktutumlarının yüksek, internete dönük tutumlarının orta düzeyde olduğu görülür. Üniversite öğrencilerinin “Çevrimiçi İşbirlikli Öğrenme”, internet ve dijital teknolojilereyönelik tutumlarının sınıf düzeyi açısından farklılaşmadığı, bölüm açısından ise internete ve dijital teknolojiye dönük tutumlarının farklılaştığı ama “Çevrimiçi İşbirlikliÖğrenme”ye dönük tutumlarının farklılaşmadığı görülmektedir. Cinsiyet açısından“Çevrimiçi İşbirlikli Öğrenme” ve internete dönük tutumlarının farklılaşmadığı, dijital teknolojilere dönük tutumlarının farklılaştığı görülür.
Anahtar Kelime:

Investigation of University Students’ Online Cooperative Learning, Internet and Digital Technology Attitudes

Öz:
This study aimed to determine the attitudes and views of university students towards online cooperative learning, internet, and digital technologies. The mixed method was used as the research design. The study group of this study consisted of a total of 358 students studying in different departments of Amasya University in the fall semester of 2018- 2019. The data of the study were collected with the Attitude Scale towards the Internet, the Attitude Scale for Digital Technologies, the Attitude Scale for Online Cooperative Learning, and the semi-structured interview form. The findings of this research showed that university students’ attitudes towards Online Cooperative Learning and Digital Technologies were high and their attitudes towards the internet were at medium level. Also, university students’ attitudes towards Online Cooperative Learning, Internet and Digital Technologies did not differ in terms of class level, their attitudes towards Internet and Digital Technology differed in terms of the department, but their attitudes towards Online Cooperative Learning did not differ. In terms of gender, it was found that their attitudes towards Online Cooperative Learning and the Internet did not differ but their attitudes towards Digital Technologies differed.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Karadaş E, Korkmaz O, Çakır R, UGUR ERDOGMUS F (2020). Üniversite Öğrencilerinin Çevrimiçi İşbirlikli Öğrenme, İnternet ve Dijital Teknolojilere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. , 621 - 650. 10.23863/kalem.2020.169
Chicago Karadaş Emel,Korkmaz Ozgen,Çakır Recep,UGUR ERDOGMUS FERAY Üniversite Öğrencilerinin Çevrimiçi İşbirlikli Öğrenme, İnternet ve Dijital Teknolojilere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. (2020): 621 - 650. 10.23863/kalem.2020.169
MLA Karadaş Emel,Korkmaz Ozgen,Çakır Recep,UGUR ERDOGMUS FERAY Üniversite Öğrencilerinin Çevrimiçi İşbirlikli Öğrenme, İnternet ve Dijital Teknolojilere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. , 2020, ss.621 - 650. 10.23863/kalem.2020.169
AMA Karadaş E,Korkmaz O,Çakır R,UGUR ERDOGMUS F Üniversite Öğrencilerinin Çevrimiçi İşbirlikli Öğrenme, İnternet ve Dijital Teknolojilere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. . 2020; 621 - 650. 10.23863/kalem.2020.169
Vancouver Karadaş E,Korkmaz O,Çakır R,UGUR ERDOGMUS F Üniversite Öğrencilerinin Çevrimiçi İşbirlikli Öğrenme, İnternet ve Dijital Teknolojilere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. . 2020; 621 - 650. 10.23863/kalem.2020.169
IEEE Karadaş E,Korkmaz O,Çakır R,UGUR ERDOGMUS F "Üniversite Öğrencilerinin Çevrimiçi İşbirlikli Öğrenme, İnternet ve Dijital Teknolojilere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi." , ss.621 - 650, 2020. 10.23863/kalem.2020.169
ISNAD Karadaş, Emel vd. "Üniversite Öğrencilerinin Çevrimiçi İşbirlikli Öğrenme, İnternet ve Dijital Teknolojilere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi". (2020), 621-650. https://doi.org/10.23863/kalem.2020.169
APA Karadaş E, Korkmaz O, Çakır R, UGUR ERDOGMUS F (2020). Üniversite Öğrencilerinin Çevrimiçi İşbirlikli Öğrenme, İnternet ve Dijital Teknolojilere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 10(2), 621 - 650. 10.23863/kalem.2020.169
Chicago Karadaş Emel,Korkmaz Ozgen,Çakır Recep,UGUR ERDOGMUS FERAY Üniversite Öğrencilerinin Çevrimiçi İşbirlikli Öğrenme, İnternet ve Dijital Teknolojilere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi 10, no.2 (2020): 621 - 650. 10.23863/kalem.2020.169
MLA Karadaş Emel,Korkmaz Ozgen,Çakır Recep,UGUR ERDOGMUS FERAY Üniversite Öğrencilerinin Çevrimiçi İşbirlikli Öğrenme, İnternet ve Dijital Teknolojilere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, vol.10, no.2, 2020, ss.621 - 650. 10.23863/kalem.2020.169
AMA Karadaş E,Korkmaz O,Çakır R,UGUR ERDOGMUS F Üniversite Öğrencilerinin Çevrimiçi İşbirlikli Öğrenme, İnternet ve Dijital Teknolojilere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi. 2020; 10(2): 621 - 650. 10.23863/kalem.2020.169
Vancouver Karadaş E,Korkmaz O,Çakır R,UGUR ERDOGMUS F Üniversite Öğrencilerinin Çevrimiçi İşbirlikli Öğrenme, İnternet ve Dijital Teknolojilere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi. 2020; 10(2): 621 - 650. 10.23863/kalem.2020.169
IEEE Karadaş E,Korkmaz O,Çakır R,UGUR ERDOGMUS F "Üniversite Öğrencilerinin Çevrimiçi İşbirlikli Öğrenme, İnternet ve Dijital Teknolojilere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi." Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 10, ss.621 - 650, 2020. 10.23863/kalem.2020.169
ISNAD Karadaş, Emel vd. "Üniversite Öğrencilerinin Çevrimiçi İşbirlikli Öğrenme, İnternet ve Dijital Teknolojilere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi". Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi 10/2 (2020), 621-650. https://doi.org/10.23863/kalem.2020.169