Orta Düzey Yöneticilerin Stratejilerin Uygulanmasındaki Rolü: Bilişsel, Sosyal veDuygusal Öncüller

Yıl: 2021 Cilt: 13 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 1 - 12 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.20491/isarder.2021.1116 İndeks Tarihi: 24-05-2021

Orta Düzey Yöneticilerin Stratejilerin Uygulanmasındaki Rolü: Bilişsel, Sosyal veDuygusal Öncüller

Öz:
Amaç – Bir strateji ne kadar iyi tasarlanmış olursa olsun, etkin bir şekilde uygulanmazsa kurumun performansına olumlu bir katkıda bulunmaz. Orta düzey yöneticilerin kurumsal stratejilerin uygulanmasında aldıkları rol, stratejilerin başarılı bir şekilde hayata geçirilmesi açısından hayati öneme sahiptir. Bu araştırmada, orta düzey yöneticilerin strateji uygulama rolünün bilişsel, sosyal ve duygusal öncülleri incelenmektedir.Yöntem – Küresel alanda faaliyet gösteren uluslararası bir firmanın orta düzey yöneticilerinden bir anket çalışması ile veri toplanmıştır. Firmanın 232 orta düzey yöneticisinin 168’iniden elde edilen veriler, çalışmada geliştirilen teorik modelin ampirik olarak sınanmasında kullanılmıştır. Hipotezler, R-4.0.2 programında hiyerarşik regresyon analizi yöntemi ile test edilmiştir. Değişkenler arasındaki üçlü etkileşim basit eğimler sınaması ile görselleştirilmiştir. Bulgular – Çalışma kapsamında incelenen bilişsel, sosyal ve duygusal etmenler sırasıyla yöneticinin üst yönetim takımıyla stratejik hizalanması (uyumu), sosyal ağındaki stratejik konsensüs ve kurumsal aidiyetidir. Araştırmanın bulguları tüm bu etmenlerin teker teker etkileri ötesinde, birbirleriyle olan üçlü etkileşimlerinin orta düzey yöneticilerin strateji uygulama rolünü açıkladığı göstermektedir.Tartışma – Çalışma, stratejilerin başarılı bir biçimde uygulanabilmesi için bilişsel, duygusal ve sosyal etmenlerin bir arada düşünülmesi gerektiğini ortaya koyarak davranışsal strateji literatürüne katkıda bulunmaktadır.
Anahtar Kelime:

The Role of Middle Managers in Strategy Implementation: Cognitive, Social and Emotional Antecedents

Öz:
Purpose – No matter how smartly formulated; a strategy does not yield higher performance unlessit is successfully implemented. Middle managers’ strategy implementation role is crucial forsuccessful execution of organizational strategy. This research examines the cognitive, social andemotional antecedents of middle managers’ strategy implementation role.Design/methodology/approach – Data from the middle managers of a globally operatinginternational firm is collected via a survey study. Hypotheses are tested by hierarchical regressionanalysis by using R-4.0.2 software. Findings – The strategic alignment between the middle manager and the top management, thestrategic consensus in the middle managers’ social network and middle managers’ organizationalidentification are examined as the cognitive, social and emotional antecedents, respectively.Findings demonstrate that the three-way interaction of these antecedents have a significant effect onmiddle managers’ strategy implementation role, beyond the main effects of each variable.Discussion – This study contributes to the behavioral strategy literature by demonstrating the jointrole of cognitive, emotional and social factors in successful strategy implementation.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Ahearne, M., Lam, S. K. & Kraus, F. (2014). Performance impact of middle managers' adaptive strategy implementation: The role of social capital. Strategic Management Journal, 35(1), 68-87.
  • Aiken, L. S., & West, S. G. (1991). Multiple regression: Testing and interpreting interactions. Newbury Park, London, Sage.
  • Akyüz, M. (2020). The mediating role of individual performance in the effect of workplace friendship on organizational trust. Journal of Business Research-Turk, 12(3), 2193 – 2204.
  • Ashforth, B. E. & Mael, F. (1989). Social identity theory and the organization. Academy of management review, 14(1), 20-39.
  • Ateş, N. Y., Tarakci, M., Porck, J. P., van Knippenberg, D., & Groenen, P. J. (2020). The dark side of visionary leadership in strategy implementation: Strategic alignment, strategic consensus, and commitment. Journal of Management, 46(5), 637-665.
  • Chandler AD. 1977. The visible hand: The managerial revolution in American business. Harvard University Press: Cambridge.
  • Colbert, A. E., Kristof-Brown, A. L., Bradley, B. H. & Barrick, M. R. (2008). CEO transformational leadership: The role of goal importance congruence in top management teams. Academy of Management Journal, 51(1), 81-96.
  • Currie, G. & Procter, S. J. (2005). The antecedents of middle managers’ strategic contribution: The case of a professional bureaucracy. Journal of Management Studies, 42(7), 1325-1356.
  • Dukerich, J. M., Golden, B. R. & Shortell, S. M. (2002). Beauty is in the eye of the beholder: The impact of organizational identification, identity, and image on the cooperative behaviors of physicians. Administrative Science Quarterly,47(3), 507-533.
  • Dutton, J. E. & Ashford, S. J. (1993). Selling issues to top management.Academy of management review, 18(3), 397- 428.
  • Dutton, J. E., Dukerich, J. M. & Harquail, C. V. (1994). Organizational images and member identification. Administrative science quarterly, 39(2).
  • Floyd, S. W. & Wooldridge, B. (1992). Middle management involvement in strategy and its association with strategic type: A research note. Strategic Management Journal, 13(S1), 153-167.
  • Floyd, S. W. & Wooldridge, B. (1994). Dinosaurs or dynamos? Recognizing middle management's strategic role. The Academy of Management Executive,8(4), 47-57.
  • Floyd, S. W. & Wooldridge, B. (1997). Middle management’s strategic influence and organizational performance. Journal of Management Studies, 34(3), 465-485.
  • Floyd, S. W. & Lane, P. J. (2000). Strategizing throughout the organization: Managing role conflict in strategic renewal. Academy of Management Review,25(1), 154-177.
  • Guth, W. D. & MacMillan, I. C. (1986). Strategy implementation versus middle management selfinterest. Strategic Management Journal, 7(4), 313-327.
  • Hambrick, D. C. (2007). Upper echelons theory: An update. Academy of management review, 32(2), 334-343.
  • Hutt, M. D., Reingen, P. H. & Ronchetto Jr, J. R. (1988). Tracing emergent processes in marketing strategy formation. The Journal of Marketing, 4-19.
  • Huy QN. 2001. In praise of middle managers. Harvard business review 79 (8): 72-9, 160.
  • Kellermanns, F. W., Walter, J., Lechner, C. & Floyd, S. W. (2005). The lack of consensus about strategic consensus: advancing theory and research. Journal of Management, 31(5), 719-737.
  • Noble CH. 1999. The eclectic roots of strategy implementation research. Journal of Business Research 45 (2): 119- 134.
  • Mael, F. & Ashforth, B. E. (1992). Alumni and their alma mater: A partial test of the reformulated model of organizational identification. Journal of organizational Behavior, 13(2), 103-123.
  • McClelland, G. H., & Judd, C. M. 1993. Statistical difficulties of detecting interactions and moderator effects. Psychological Bulletin, 114: 376-390.
  • Pappas, J. M. & Wooldridge, B. (2007). Middle managers' divergent strategic activity: an investigation of multiple measures of network centrality. Journal of Management Studies, 44(3), 323-341.
  • Podsakoff, P. M., MacKenzie, S. B., & Podsakoff, N. P. 2012. Sources of method bias in social science research and recommendations on how to control it. Annual Review of Psychology, 63: 539-569.
  • Porck, J. P., van Knippenberg, D., Tarakci, M., Ateş, N. Y., Groenen, P. J. & de Haas, M. (2020). Do group and organizational identification help or hurt intergroup strategic consensus?. Journal of Management, 46(2), 234-260.
  • Powell, T. C., Lovallo, D. & Fox, C. R. (2011). Behavioral strategy. Strategic Management Journal, 32(13), 1369- 1386.
  • Sole, D. & Edmondson, A. (2002). Situated knowledge and learning in dispersed teams. British journal of management, 13(S2), 17-34.
  • Tajfel, H. T. 1978. The achievement of group differentiation. In H. T. Tajfel (Ed.), Differentiation between social groups: Studies in the social psychology of intergroup relations: 77-98. London: Academic Press.
  • Tajfel, H. T. & Turner, J. C. 1986. The social identity theory of intergroup behavior. In S. Worchel & W. G. Austin (Eds.), The Psychology of Intergroup Relations: 7-24. Chicago: Nelson-Hall.
  • Wan‐Huggins, V. N., Riordan, C. M. & Griffeth, R. W. (1998). The development and longitudinal test of a model of organizational identification. Journal of Applied Social Psychology, 28(8), 724-749.
  • Westley, F. R. (1990). Middle managers and strategy: Microdynamics of inclusion. Strategic Management Journal, 11(5), 337-351.
  • Wooldridge, B. & Floyd, S. W. (1989). Research notes and communications strategic process effects on consensus. Strategic Management Journal, 10(3), 295-302.
  • Wooldridge, B. & Floyd, S. W. (1990). The strategy process, middle management involvement, and organizational performance. Strategic Management Journal, 11(3), 231-241.
  • Wooldridge, B., Schmid, T. & Floyd, S. W. (2008). The middle management perspective on strategy process: Contributions, synthesis, and future research. Journal of management, 34(6), 1190-1221.
APA Ateş N (2021). Orta Düzey Yöneticilerin Stratejilerin Uygulanmasındaki Rolü: Bilişsel, Sosyal veDuygusal Öncüller. , 1 - 12. 10.20491/isarder.2021.1116
Chicago Ateş Nüfer Yasin Orta Düzey Yöneticilerin Stratejilerin Uygulanmasındaki Rolü: Bilişsel, Sosyal veDuygusal Öncüller. (2021): 1 - 12. 10.20491/isarder.2021.1116
MLA Ateş Nüfer Yasin Orta Düzey Yöneticilerin Stratejilerin Uygulanmasındaki Rolü: Bilişsel, Sosyal veDuygusal Öncüller. , 2021, ss.1 - 12. 10.20491/isarder.2021.1116
AMA Ateş N Orta Düzey Yöneticilerin Stratejilerin Uygulanmasındaki Rolü: Bilişsel, Sosyal veDuygusal Öncüller. . 2021; 1 - 12. 10.20491/isarder.2021.1116
Vancouver Ateş N Orta Düzey Yöneticilerin Stratejilerin Uygulanmasındaki Rolü: Bilişsel, Sosyal veDuygusal Öncüller. . 2021; 1 - 12. 10.20491/isarder.2021.1116
IEEE Ateş N "Orta Düzey Yöneticilerin Stratejilerin Uygulanmasındaki Rolü: Bilişsel, Sosyal veDuygusal Öncüller." , ss.1 - 12, 2021. 10.20491/isarder.2021.1116
ISNAD Ateş, Nüfer Yasin. "Orta Düzey Yöneticilerin Stratejilerin Uygulanmasındaki Rolü: Bilişsel, Sosyal veDuygusal Öncüller". (2021), 1-12. https://doi.org/10.20491/isarder.2021.1116
APA Ateş N (2021). Orta Düzey Yöneticilerin Stratejilerin Uygulanmasındaki Rolü: Bilişsel, Sosyal veDuygusal Öncüller. İşletme Araştırmaları Dergisi, 13(1), 1 - 12. 10.20491/isarder.2021.1116
Chicago Ateş Nüfer Yasin Orta Düzey Yöneticilerin Stratejilerin Uygulanmasındaki Rolü: Bilişsel, Sosyal veDuygusal Öncüller. İşletme Araştırmaları Dergisi 13, no.1 (2021): 1 - 12. 10.20491/isarder.2021.1116
MLA Ateş Nüfer Yasin Orta Düzey Yöneticilerin Stratejilerin Uygulanmasındaki Rolü: Bilişsel, Sosyal veDuygusal Öncüller. İşletme Araştırmaları Dergisi, vol.13, no.1, 2021, ss.1 - 12. 10.20491/isarder.2021.1116
AMA Ateş N Orta Düzey Yöneticilerin Stratejilerin Uygulanmasındaki Rolü: Bilişsel, Sosyal veDuygusal Öncüller. İşletme Araştırmaları Dergisi. 2021; 13(1): 1 - 12. 10.20491/isarder.2021.1116
Vancouver Ateş N Orta Düzey Yöneticilerin Stratejilerin Uygulanmasındaki Rolü: Bilişsel, Sosyal veDuygusal Öncüller. İşletme Araştırmaları Dergisi. 2021; 13(1): 1 - 12. 10.20491/isarder.2021.1116
IEEE Ateş N "Orta Düzey Yöneticilerin Stratejilerin Uygulanmasındaki Rolü: Bilişsel, Sosyal veDuygusal Öncüller." İşletme Araştırmaları Dergisi, 13, ss.1 - 12, 2021. 10.20491/isarder.2021.1116
ISNAD Ateş, Nüfer Yasin. "Orta Düzey Yöneticilerin Stratejilerin Uygulanmasındaki Rolü: Bilişsel, Sosyal veDuygusal Öncüller". İşletme Araştırmaları Dergisi 13/1 (2021), 1-12. https://doi.org/10.20491/isarder.2021.1116