Yıl: 2021 Cilt: 13 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 359 - 374 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.20491/isarder.2021.1139 İndeks Tarihi: 24-05-2021

Yerel Yazındaki “İşe Angaje Olma Makaleleri”nin Sosyal Ağ Analizi İle İncelenmesi

Öz:
Amaç – Bu çalışmanın amacı yerel yazında yönetim ve organizasyon alanında yer alan “işe angaje olma” makalelerinin bibliyometrik yöntemle ele alınmasıdır.Yöntem – Çalışma kapsamında alan yazında yer alan 97 makale değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Bu kapsamda ilgili makalelerin anahtar sözcüklerinden yola çıkılarak sosyal ağ analizi yapılmış ve anahtar sözcüklerin ağ haritası görselleştirilmiştir.Bulgular – Yerel yazındaki bilgi ağında hangi anahtar sözcüklerin merkezileşmiş konumda olduğu ve hangilerinin aracılık rolü üstlendiği belirlenmiştir. Bu şekilde yerel yazındaki yönetim ve organizasyon alanındaki “işe angaje olma” makalelerindeki odak çalışma konuları ortaya çıkarılmıştır. Çoğunlukla makalelerin işten ayrılma niyeti üzerine odaklandığı gözlemlenmektedir.Tartışma – Çalışma kapsamında elde edilen bulgular yorumlanarak yerel yazındaki eğilimlere ilişkin genel bir değerlendirme yapılmıştır. Bu doğrultuda çalışmanın ilgili konuda yapılabilecek gelecek çalışmalara “boşluklar” hakkında bilgi verebileceğine yönelik katkı sunabileceği söylenebilir.
Anahtar Kelime:

Examining “Work/Employee/Job Engagement Articles” in Domestic Literature by Social Network Analysis

Öz:
Purpose – The aim of this study is to deal with domestic "work/job/employee engagement" articles inthe field of management and organization by bibliometric method. Design/methodology/approach – Within the scope of the study, 97 articles in the literature areevaluated. In this context, based on the keywords of the relevant articles, social network analysis ismade and the network map of the keywords is visualized. Findings – It is determined which keywords are centralized and which have bridging roles in theknowledge network in domestic literature. Therefore, the focused research topics of domestic“work/job/employee engagement" articles in the field of management and organization are revealed. Itis observed that the articles mostly focus on turn over intention. Discussion – A general evaluation has been made regarding to the trends in domestic literature byinterpreting the findings obtained within the scope of the study. Hence, it can be said that the study cancontribute to the future studies which are on the relevant subject by providing knowledge about the"gaps".
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Sayğan yağız F (2021). Yerel Yazındaki “İşe Angaje Olma Makaleleri”nin Sosyal Ağ Analizi İle İncelenmesi. , 359 - 374. 10.20491/isarder.2021.1139
Chicago Sayğan yağız Fitnat nazlı Yerel Yazındaki “İşe Angaje Olma Makaleleri”nin Sosyal Ağ Analizi İle İncelenmesi. (2021): 359 - 374. 10.20491/isarder.2021.1139
MLA Sayğan yağız Fitnat nazlı Yerel Yazındaki “İşe Angaje Olma Makaleleri”nin Sosyal Ağ Analizi İle İncelenmesi. , 2021, ss.359 - 374. 10.20491/isarder.2021.1139
AMA Sayğan yağız F Yerel Yazındaki “İşe Angaje Olma Makaleleri”nin Sosyal Ağ Analizi İle İncelenmesi. . 2021; 359 - 374. 10.20491/isarder.2021.1139
Vancouver Sayğan yağız F Yerel Yazındaki “İşe Angaje Olma Makaleleri”nin Sosyal Ağ Analizi İle İncelenmesi. . 2021; 359 - 374. 10.20491/isarder.2021.1139
IEEE Sayğan yağız F "Yerel Yazındaki “İşe Angaje Olma Makaleleri”nin Sosyal Ağ Analizi İle İncelenmesi." , ss.359 - 374, 2021. 10.20491/isarder.2021.1139
ISNAD Sayğan yağız, Fitnat nazlı. "Yerel Yazındaki “İşe Angaje Olma Makaleleri”nin Sosyal Ağ Analizi İle İncelenmesi". (2021), 359-374. https://doi.org/10.20491/isarder.2021.1139
APA Sayğan yağız F (2021). Yerel Yazındaki “İşe Angaje Olma Makaleleri”nin Sosyal Ağ Analizi İle İncelenmesi. İşletme Araştırmaları Dergisi, 13(1), 359 - 374. 10.20491/isarder.2021.1139
Chicago Sayğan yağız Fitnat nazlı Yerel Yazındaki “İşe Angaje Olma Makaleleri”nin Sosyal Ağ Analizi İle İncelenmesi. İşletme Araştırmaları Dergisi 13, no.1 (2021): 359 - 374. 10.20491/isarder.2021.1139
MLA Sayğan yağız Fitnat nazlı Yerel Yazındaki “İşe Angaje Olma Makaleleri”nin Sosyal Ağ Analizi İle İncelenmesi. İşletme Araştırmaları Dergisi, vol.13, no.1, 2021, ss.359 - 374. 10.20491/isarder.2021.1139
AMA Sayğan yağız F Yerel Yazındaki “İşe Angaje Olma Makaleleri”nin Sosyal Ağ Analizi İle İncelenmesi. İşletme Araştırmaları Dergisi. 2021; 13(1): 359 - 374. 10.20491/isarder.2021.1139
Vancouver Sayğan yağız F Yerel Yazındaki “İşe Angaje Olma Makaleleri”nin Sosyal Ağ Analizi İle İncelenmesi. İşletme Araştırmaları Dergisi. 2021; 13(1): 359 - 374. 10.20491/isarder.2021.1139
IEEE Sayğan yağız F "Yerel Yazındaki “İşe Angaje Olma Makaleleri”nin Sosyal Ağ Analizi İle İncelenmesi." İşletme Araştırmaları Dergisi, 13, ss.359 - 374, 2021. 10.20491/isarder.2021.1139
ISNAD Sayğan yağız, Fitnat nazlı. "Yerel Yazındaki “İşe Angaje Olma Makaleleri”nin Sosyal Ağ Analizi İle İncelenmesi". İşletme Araştırmaları Dergisi 13/1 (2021), 359-374. https://doi.org/10.20491/isarder.2021.1139