Yıl: 2021 Cilt: 27 Sayı: 46 Sayfa Aralığı: 67 - 81 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.32547/ataunigsed.836035 İndeks Tarihi: 27-05-2021

Müzik Öğretmeni Adaylarının Aldıkları Eğitimin Öğrenme Çıktılarının Değerlendirilmesi

Öz:
Bu araştırmanın amacı Eğitim Fakülteleri Müzik ÖğretmenliğiAna Bilim Dallarında (MÖABD) öğrenim gören müzik öğretmeniadaylarının aldıkları eğitimin öğrenme çıktılarını araştırmacıtarafından geliştirilen “Öğrenme Çıktıları Ölçeği” (ÖÇÖ) iledeğerlendirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu belirlenenüniversitelerin Müzik Öğretmenliği ABD’ nın son sınıflarındaöğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. “ÖÇÖ” ninfaktör analizi, geçerlik-güvenirlik çalışmaları ve pilotuygulamaları yapılarak ölçek araştırma için hazır halegetirilmiştir. Veri toplanması için hazır olan ölçek 2018-2019eğitim-öğretim yılının güz döneminde toplam 11 üniversiteninMüzik Öğretmenliği ABD’ nın son sınıflarında öğrenim gören309 öğretmen adayına uygulanmıştır. Ölçekten toplanan verilerdoğrultusunda verilerin analizi; tanımlayıcı istatistikler frekans,yüzde, ortalama, standart sapma değerleri ile sunulmuştur. Müziköğretmeni adaylarının öğrenme çıktılarına ilişkin değerlendirmesonuçlarını ortaya koyan istatistiki verilere göre; “bilgi”boyutundaki öğrenme çıktıları düzeyleri orta düzeydedir(X=3.15), “beceri” boyutundaki öğrenme çıktıları orta düzeydedir(X=3.18), “yetkinlik” boyutundaki öğrenme çıktıları ortadüzeydedir (X=3.18). Bu bulgular doğrultusunda araştırma,müzik öğretmeni adaylarının öğrenme çıktılarının mevcutdurumuyla ilgili tespitlerde bulunarak bu çıktıların kazanımdüzeylerinin artırılması bağlamında önerilerde bulunmayıhedeflemektedir.
Anahtar Kelime:

An Evaluation of Learning Outcomes of Education Received by Music Teacher Candidates

Öz:
The aim of this study is to evaluate the learning outcomes of the education of music teacher candidates studying at Education Faculties, Music Education Departments with the "Learning Outcomes Scale" (LOS) developed by the researcher *. The study group of the study consists of teacher candidates studying in the senior year of Music Teaching at the specified universities. The scale was made ready for use by performing factor analysis, validity-reliability studies, and pilot applications of the "LOS". The scale, which was made ready for use, was applied to 309 teacher candidates studying in the final classes of Music Teaching at 11 universities in the fall semester of the 2018-2019 academic year. Analysis of the data in line with the data collected from the scale; Descriptive statistics are presented with frequency, percentage, mean, and standard deviation values. According to the statistical data showing the results of the evaluation of the learning outcomes of the music teacher candidates, the learning outcomes in the "knowledge" dimension are medium level (X = 3.15), the learning outcomes in the "skill" dimension are at the medium level (X = 3.18), in the "competence" dimension the learning outcomes are the medium (X = 3.18). As a result of these findings, the research aims to make suggestions within the context of increasing the learning outcomes of music teacher candidates by making determinations about the current situation.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA GÜNAYDIN M, Dalkıran E (2021). Müzik Öğretmeni Adaylarının Aldıkları Eğitimin Öğrenme Çıktılarının Değerlendirilmesi. , 67 - 81. 10.32547/ataunigsed.836035
Chicago GÜNAYDIN MELIH,Dalkıran Esra Müzik Öğretmeni Adaylarının Aldıkları Eğitimin Öğrenme Çıktılarının Değerlendirilmesi. (2021): 67 - 81. 10.32547/ataunigsed.836035
MLA GÜNAYDIN MELIH,Dalkıran Esra Müzik Öğretmeni Adaylarının Aldıkları Eğitimin Öğrenme Çıktılarının Değerlendirilmesi. , 2021, ss.67 - 81. 10.32547/ataunigsed.836035
AMA GÜNAYDIN M,Dalkıran E Müzik Öğretmeni Adaylarının Aldıkları Eğitimin Öğrenme Çıktılarının Değerlendirilmesi. . 2021; 67 - 81. 10.32547/ataunigsed.836035
Vancouver GÜNAYDIN M,Dalkıran E Müzik Öğretmeni Adaylarının Aldıkları Eğitimin Öğrenme Çıktılarının Değerlendirilmesi. . 2021; 67 - 81. 10.32547/ataunigsed.836035
IEEE GÜNAYDIN M,Dalkıran E "Müzik Öğretmeni Adaylarının Aldıkları Eğitimin Öğrenme Çıktılarının Değerlendirilmesi." , ss.67 - 81, 2021. 10.32547/ataunigsed.836035
ISNAD GÜNAYDIN, MELIH - Dalkıran, Esra. "Müzik Öğretmeni Adaylarının Aldıkları Eğitimin Öğrenme Çıktılarının Değerlendirilmesi". (2021), 67-81. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.836035
APA GÜNAYDIN M, Dalkıran E (2021). Müzik Öğretmeni Adaylarının Aldıkları Eğitimin Öğrenme Çıktılarının Değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 27(46), 67 - 81. 10.32547/ataunigsed.836035
Chicago GÜNAYDIN MELIH,Dalkıran Esra Müzik Öğretmeni Adaylarının Aldıkları Eğitimin Öğrenme Çıktılarının Değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi 27, no.46 (2021): 67 - 81. 10.32547/ataunigsed.836035
MLA GÜNAYDIN MELIH,Dalkıran Esra Müzik Öğretmeni Adaylarının Aldıkları Eğitimin Öğrenme Çıktılarının Değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, vol.27, no.46, 2021, ss.67 - 81. 10.32547/ataunigsed.836035
AMA GÜNAYDIN M,Dalkıran E Müzik Öğretmeni Adaylarının Aldıkları Eğitimin Öğrenme Çıktılarının Değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi. 2021; 27(46): 67 - 81. 10.32547/ataunigsed.836035
Vancouver GÜNAYDIN M,Dalkıran E Müzik Öğretmeni Adaylarının Aldıkları Eğitimin Öğrenme Çıktılarının Değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi. 2021; 27(46): 67 - 81. 10.32547/ataunigsed.836035
IEEE GÜNAYDIN M,Dalkıran E "Müzik Öğretmeni Adaylarının Aldıkları Eğitimin Öğrenme Çıktılarının Değerlendirilmesi." Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 27, ss.67 - 81, 2021. 10.32547/ataunigsed.836035
ISNAD GÜNAYDIN, MELIH - Dalkıran, Esra. "Müzik Öğretmeni Adaylarının Aldıkları Eğitimin Öğrenme Çıktılarının Değerlendirilmesi". Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi 27/46 (2021), 67-81. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.836035