Yıl: 2021 Cilt: 27 Sayı: 46 Sayfa Aralığı: 59 - 66 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.32547/ataunigsed.853927 İndeks Tarihi: 27-05-2021

Duruş Noktası: Fotoğrafta Karar Anı ve Yorum

Öz:
Başarılı fotoğrafın gerekçesi olarak kabul edilen doğru “karar anı”(H. Cartier Bresson), aslında sadece doğru zamanla değil,konumla da ilgilidir. Bir başka deyişle duruş yerinin yanı sırabakış hattı ve açısıyla da bütünleşmediği sürece, “karar anı”belirleyici olmaktan çıkar. Öte yandan kalıcı olmaya aday herfotoğrafa bu koşulları aşan bir başka şey daha eşlik eder: talihetmeni. Talih, fotoğrafın hammaddesi olan ışığın zaman ilegireceği iş birliğinin gizemli konuğudur. Bu çalışma “duruşnoktası” ile kesişen “karar anı” kavramını, farklı zamanlarda veyerlerde çekilmiş iki fotoğrafı yorumlayarak ele almaktadır. Buaraştırma farlı örnekler üzerinden bir karşılaştırma yaparak bakışhattının fotoğrafın anlamını ve dolayısıyla yorumu nasıletkilediğini açıklamaktır.
Anahtar Kelime:

The Standpoint: Decisive Moment and Interpretation in Photography

Öz:
The right “decisive moment” (H. Cartier-Bresson), which is accepted as the justification for successful photography, is not only about the right time but also the location. In other words, as long as it does not integrate with the point of view as well as the point of view, the “decisive moment” ceases to be decisive. On the other hand, another thing that exceeds these conditions accompanies every photograph that is likely to be permanent: the factor of luck. Fortune is the mysterious guest of the collaboration that light, the raw material of photography, will enter with time. This study discusses the concept of “decisive moment” that intersects with “standpoint” by interpreting two photographs taken at different times and places. This research aims to explain how the line of sight affects the meaning of the photograph and therefore the interpretation by making a comparison through different examples.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Bonitzer, P. (2006). Kör alan ve dekadrajlar. İ. Yaşar (Çev.). Metis Yayınları.
  • Capa, R. (1943a). Agrigento harabeleri arasında yaşlı kadın [Fotoğraf]. Collection of the Hungarian National Museum, International Center of Photography, Magnum, Hungary. https://www.arte.it/foto/la-liberazione-dirobert-capa-617/5
  • Capa, R. (1943b). Savaş insanlık dışıdır [Fotoğraf]. Collection of the Hungarian National Museum, International Center of Photography, Magnum, Hungary. https://tr.pinterest.com/pin/257690409914486103/
  • Capa, R. (2020). Hafif flu. A. Altuntaş (Çev.). Espas Kuram Sanat Yayınları.
  • Cartier Bresson, H. (2006). Karar anı. İ. Maga (Çev.). YGS Yayınları.
  • Duane, M. (1976). Real dreams: Photostories, Thames & Hudson.
  • Flusser, V. (2020). Bir fotoğraf felsefesine doğru. A. Yılmaz (Çev.). Espas Yayınları.
  • Kemp, W. (1978). Foto-essays. Schirmer/Mosel.
  • Nietzsche, F. (1966). Seçilmiş düşünceler. S. Tiryakioğlu (Çev.). Varlık Yayınları.
  • Reuters Photographer. (2004). Bağdat’ta patlama [Fotoğraf]. https://www.alamy.com/an-iraqi-man-stands-nearthe-collapsed-ceiling-of-his-house-following-an-overnight-blast-in-western-baghdad-december-29-2004-apowerful-blast-destroyed-a-house-in-western-baghdad-during-an-overnight-police-raid-flattening-severalnearby-buildings-and-killing-at-least-28-people-including-seven-policemen-police-said-on-wednesdayreutersfaleh-kheiber-hhabp-image380920845.html
  • Satkın, M. B. (2020). Köprüden bakış. Mustafa Bilge Satkın kişisel arşivi.
  • Szarkowski, J. (2002). William Eggleston’s guide. The Museum of Modern Art.
APA ERGUVEN A (2021). Duruş Noktası: Fotoğrafta Karar Anı ve Yorum. , 59 - 66. 10.32547/ataunigsed.853927
Chicago ERGUVEN ARDAN Duruş Noktası: Fotoğrafta Karar Anı ve Yorum. (2021): 59 - 66. 10.32547/ataunigsed.853927
MLA ERGUVEN ARDAN Duruş Noktası: Fotoğrafta Karar Anı ve Yorum. , 2021, ss.59 - 66. 10.32547/ataunigsed.853927
AMA ERGUVEN A Duruş Noktası: Fotoğrafta Karar Anı ve Yorum. . 2021; 59 - 66. 10.32547/ataunigsed.853927
Vancouver ERGUVEN A Duruş Noktası: Fotoğrafta Karar Anı ve Yorum. . 2021; 59 - 66. 10.32547/ataunigsed.853927
IEEE ERGUVEN A "Duruş Noktası: Fotoğrafta Karar Anı ve Yorum." , ss.59 - 66, 2021. 10.32547/ataunigsed.853927
ISNAD ERGUVEN, ARDAN. "Duruş Noktası: Fotoğrafta Karar Anı ve Yorum". (2021), 59-66. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.853927
APA ERGUVEN A (2021). Duruş Noktası: Fotoğrafta Karar Anı ve Yorum. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 27(46), 59 - 66. 10.32547/ataunigsed.853927
Chicago ERGUVEN ARDAN Duruş Noktası: Fotoğrafta Karar Anı ve Yorum. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi 27, no.46 (2021): 59 - 66. 10.32547/ataunigsed.853927
MLA ERGUVEN ARDAN Duruş Noktası: Fotoğrafta Karar Anı ve Yorum. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, vol.27, no.46, 2021, ss.59 - 66. 10.32547/ataunigsed.853927
AMA ERGUVEN A Duruş Noktası: Fotoğrafta Karar Anı ve Yorum. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi. 2021; 27(46): 59 - 66. 10.32547/ataunigsed.853927
Vancouver ERGUVEN A Duruş Noktası: Fotoğrafta Karar Anı ve Yorum. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi. 2021; 27(46): 59 - 66. 10.32547/ataunigsed.853927
IEEE ERGUVEN A "Duruş Noktası: Fotoğrafta Karar Anı ve Yorum." Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 27, ss.59 - 66, 2021. 10.32547/ataunigsed.853927
ISNAD ERGUVEN, ARDAN. "Duruş Noktası: Fotoğrafta Karar Anı ve Yorum". Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi 27/46 (2021), 59-66. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.853927