Yıl: 2021 Cilt: 27 Sayı: 46 Sayfa Aralığı: 92 - 100 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.32547/ataunigsed.835720 İndeks Tarihi: 27-05-2021

Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitime İlişkin Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğrencilerinin Görüşleri

Öz:
Bu araştırma müzik öğretmeni adaylarının pandemi sürecindeuzaktan eğitime yönelik görüşlerini ortaya koymayıamaçlamaktadır. Tarama modelinde tasarlanan araştırmanınçalışma grubunu Atatürk Üniversitesi müzik eğitimi anabilimdalında öğrenim gören toplam 86 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada kullanılan ölçek ve sorulardan elde edilen verilerSPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırmanınsonuçlarına göre, müzik öğretmeni adaylarının pandemisürecinde uygulanan uzaktan eğitime ilgileri geleneksel eğitimeoranla daha düşük düzeydedir. Öğrenciler büyük orandauygulamalı müzik derslerinin yüz yüze yapılması gerektiği veteorik derslerin uzaktan eğitim ile verilebileceği görüşünübelirtmektedir. Öğrenciler uzaktan eğitim sürecinde hocaları ileiletişim sorunları yaşadıklarını, internet ve bilgisayar gibiteknolojik araçlara erişimde yeterli imkanları bulamadıklarınıifade etmektedir.
Anahtar Kelime:

The Opinions of The Students of Music Education Department on Distance Education during The Pandemic

Öz:
This research aims to reveal the opinions of music teacher candidates on distance education during the pandemic. The study group of the research, which is designed in the scanning model, consists of 86 students studying at the Music Education Department of Atatürk University. The data obtained from the scale and questions used in the study were analyzed with the SPSS package program. According to the results of the study, the interest of music teacher candidates in distance education during the pandemic is lower than that of traditional education. Students mostly state that the applied music lessons should be done face to face and theoretical lessons can be given by distance education. Students also state that they have communication problems with their professors during distance education and they cannot find sufficient opportunities to access technological tools such as the internet and computers.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Adileh, M. (2012). Teaching music as a university elective course through e learning. Australian Journal of Music Education, 1, 71-79. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1000246.pdf
  • Albert, D. J. (2014). Online versus traditional master of music in music education degree programs. Journal of Music Teacher Education, 25(1), 52-64. http://dx.doi.org/10.1177/1057083714548588
  • Barry, N. H. (2003). Integrating web based learning and instruction into a graduate music education research course: An exploratory study. Journal of Technology in Music Learning, 2(1), 2-8. http://www.atmimusic.com/wp-content/uploads/2013/05/JTML.2.1b_Barry_Integrating-web-based-learningand-instruction-into-a-graduate-music-education-research-course.pdf
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/403827
  • Fox, J. (1998). Distance education: Is it good enough? The University Concourse, 3(4), 3-5.
  • Groulx, T. J., & Hernly, P. (2010). Online master’s degrees in music education: The growing pains of a tool to reach a larger community. Update: Applications of Research in Music Education, 28(2), 60-70. https://doi.org/10.1177/8755123310361765
  • Hebert, D. G. (2007). Five challenges and solutions in online music teacher education. Research and Issues in Music Education, 5(1), 1-12. http://ir.stthomas.edu/rime/vol5/iss1/2
  • Johnson, C. (2017). Teaching music online: Changing pedagogical approach when moving to the online environment. London Review of Education, 15(3), 439-456. https://doi.org/10.18546/lre.15.3.08
  • Karahan, A. S. (2016). Eş zamanlı uzaktan piyano öğretiminin geleneksel piyano öğretimiyle karşılaştırılarak değerlendirilmesi. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, Turkish Studies, 11(21), 211-228. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.11244
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Pegem A Yayıncılık.
  • Keast, D. A. (2009). A constructivist application for online learning in music. Research and Issues in Music Education, 7(1), 1-8. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ894765.pdf
  • Kentnor, H. (2015). Distance education and the evolution of online learning in the United States. In Curriculum and teaching dialogue, 17(1-2), (s. 21-34). https://digitalcommons.du.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1026 &context=law_facpub
  • Kos, R. P., & Goodrich, A. (2012). Music teachers' professional growth: Experiences of graduates from an online graduate degree program. Visions of Research in Music Education, 22, 1-26. http://www.rider.edu/~vrme
  • Koutsoupidou, T. (2014). Online distance learning and music training: Benefits, drawbacks and challenges. Open Learning, 29(3), 243-255. http://dx.doi.org/10.1080/02680513.2015.1011112
  • Mark, M. L., & Gary, C. L. (1992). A history of American music education. Schirmer Books. https://nasm.artsaccredit.org/directory-lists/accredited-institutions/
  • Pittman, V. V. (2003). Correspondence study in the American university: A second historiographic perspective. M. G. Moore & W. G. Anderson (Eds.), In Handbook of Distance Education. Lawrence Erlbaum Associates, Inc.
  • Sağer, T., Eden, A. ve Şallıel, O. (2014). Müzik eğitiminde uzaktan eğitim ve orkestra uygulamaları. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 4(9), 69-79. http://abakus.inonu.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/handle/ 11616/4934/Makale.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Sherry, L. (1996). Issues in distance learning. International Journal of Educational Telecommunications, 1(4), 337-365. https://lcsherry.org/publications/issues.html
  • Walls, K. C. (2008). Distance learning in graduate music teacher education: Promoting professional development and satisfaction of music teachers. Journal of Music Teacher Education, 18(1), 55-66. http://dx.doi.org/10.1177/1057083708323137
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, S., Yıldırım, G., Çelik, E., & Karaman, S. (2014). Uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik görüşleri: Bir ölçek geliştirme çalışması. Journal of Research in Education and Teaching, 3(3), 365- 370. http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/34.yildirim.pdf
APA SARIKAYA M (2021). Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitime İlişkin Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğrencilerinin Görüşleri. , 92 - 100. 10.32547/ataunigsed.835720
Chicago SARIKAYA MUHSİN Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitime İlişkin Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğrencilerinin Görüşleri. (2021): 92 - 100. 10.32547/ataunigsed.835720
MLA SARIKAYA MUHSİN Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitime İlişkin Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğrencilerinin Görüşleri. , 2021, ss.92 - 100. 10.32547/ataunigsed.835720
AMA SARIKAYA M Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitime İlişkin Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğrencilerinin Görüşleri. . 2021; 92 - 100. 10.32547/ataunigsed.835720
Vancouver SARIKAYA M Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitime İlişkin Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğrencilerinin Görüşleri. . 2021; 92 - 100. 10.32547/ataunigsed.835720
IEEE SARIKAYA M "Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitime İlişkin Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğrencilerinin Görüşleri." , ss.92 - 100, 2021. 10.32547/ataunigsed.835720
ISNAD SARIKAYA, MUHSİN. "Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitime İlişkin Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğrencilerinin Görüşleri". (2021), 92-100. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.835720
APA SARIKAYA M (2021). Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitime İlişkin Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğrencilerinin Görüşleri. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 27(46), 92 - 100. 10.32547/ataunigsed.835720
Chicago SARIKAYA MUHSİN Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitime İlişkin Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğrencilerinin Görüşleri. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi 27, no.46 (2021): 92 - 100. 10.32547/ataunigsed.835720
MLA SARIKAYA MUHSİN Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitime İlişkin Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğrencilerinin Görüşleri. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, vol.27, no.46, 2021, ss.92 - 100. 10.32547/ataunigsed.835720
AMA SARIKAYA M Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitime İlişkin Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğrencilerinin Görüşleri. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi. 2021; 27(46): 92 - 100. 10.32547/ataunigsed.835720
Vancouver SARIKAYA M Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitime İlişkin Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğrencilerinin Görüşleri. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi. 2021; 27(46): 92 - 100. 10.32547/ataunigsed.835720
IEEE SARIKAYA M "Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitime İlişkin Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğrencilerinin Görüşleri." Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 27, ss.92 - 100, 2021. 10.32547/ataunigsed.835720
ISNAD SARIKAYA, MUHSİN. "Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitime İlişkin Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğrencilerinin Görüşleri". Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi 27/46 (2021), 92-100. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.835720