Yıl: 2021 Cilt: 27 Sayı: 46 Sayfa Aralığı: 138 - 152 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.32547/ataunigsed.844115 İndeks Tarihi: 27-05-2021

Grafik Tasarımı Bölümü Öğrenme Çıktılarının 21. Yüzyıl Becerileri Temelinde İncelenmesi

Öz:
Bu araştırmada, Türkiye’de grafik tasarımı bölümlerindeyürürlükte olan öğretim programları öğrenme çıktılarının 21.yüzyıl becerileri temelinde incelenmesi amaçlanmaktadır.Araştırmada 2020 yılı itibariyle Yükseköğretim Kurulu websayasında yer alan üniversiteler arasından, aktif durumda olupresmi internet sayfalarından öğretim programı çıktılarına ulaşılan20 üniversitenin toplam 292 öğrenme çıktısı incelenmiştir.Araştırmanın veri analizi sürecinde tekrara dayalı okuma, açıkkodlama ve sürekli karşılaştırma adımlarının uygulandığı ayrıntılıbir analiz süreci takip edilmiştir. Araştırma bulguları incelenen292 öğrenme çıktısının 339 beceri kodu temelinde kodlandığınıgöstermektedir. Öğrenme çıktılarının en fazla %51.7 ile öğrenmeve inovasyon becerilerini geliştirmeyi amaçladığı görülmektedir.Araştırma kapsamında incelenen grafik tasarım öğretimprogramları öğrenme çıktılarının ikinci olarak en fazlageliştirmeyi amaçladığı beceri alanının %21.6’lık bir oranlayaşam ve kariyer becerileri olduğu görülmektedir. Araştırmakapsamında üçüncü sırada %15.1’lik bir oranla bilgi ve medyateknolojileri becerilerinin yer aldığı görülmektedir. Araştırmadagrafik tasarım öğretim programlarında genel kültür bilgisi vemesleki bilgiye odaklı olduğu belirlenen öğrenme çıktıları diğeröğrenme çıktıları başlığı altında incelenmiştir. Bu başlık altındayer alan öğrenme çıktılarının büyük bir bölümünün meslek bilgisi(%10.3) ile ilgili olduğu görülürken genel kültür becerilerinin%1.2 oranında yere sahip olduğu görülmektedir.
Anahtar Kelime:

An Analysis on Learning Outcomes of Graphic Design Department through The 21st Century Skills

Öz:
This research aims to analyze the curriculum learning outcomes of the graphic design departments in Turkey through 21st-century skills. In the research, a total of 292 learning outcomes of 20 universities, which are active among the universities on the website of the Council of Higher Education as of 2020, and whose academic learning outcomes have been accessed from the official websites, were examined. During the data analysis process of the research, a detailed analysis process in which repetitive reading, open coding, and continuous comparison steps were followed. The research findings show that the 292 learning outcomes examined were encoded basing on 339 skill codes. It is seen that the learning outcomes aim to improve learning and innovation skills at most with 51.7%. It is seen that the second most developed skill area of graphic design learning outcomes examined within the scope of the research is life and career skills with a rate of 21.6%. Within the scope of the research, it is seen that information and media technologies skills take the third place with a rate of 15.1%. In the research, the learning outcomes determined to be focused on general cultural knowledge and professional knowledge in graphic design curricula were examined under the heading of other learning outcomes. While most of the learning outcomes under this heading are related to professional knowledge (10.3%), general culture skills are at a very low rate (1.2%).
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ÖZMUTLU A, Bayrak Özmutlu E (2021). Grafik Tasarımı Bölümü Öğrenme Çıktılarının 21. Yüzyıl Becerileri Temelinde İncelenmesi. , 138 - 152. 10.32547/ataunigsed.844115
Chicago ÖZMUTLU Aytaç,Bayrak Özmutlu Emel Grafik Tasarımı Bölümü Öğrenme Çıktılarının 21. Yüzyıl Becerileri Temelinde İncelenmesi. (2021): 138 - 152. 10.32547/ataunigsed.844115
MLA ÖZMUTLU Aytaç,Bayrak Özmutlu Emel Grafik Tasarımı Bölümü Öğrenme Çıktılarının 21. Yüzyıl Becerileri Temelinde İncelenmesi. , 2021, ss.138 - 152. 10.32547/ataunigsed.844115
AMA ÖZMUTLU A,Bayrak Özmutlu E Grafik Tasarımı Bölümü Öğrenme Çıktılarının 21. Yüzyıl Becerileri Temelinde İncelenmesi. . 2021; 138 - 152. 10.32547/ataunigsed.844115
Vancouver ÖZMUTLU A,Bayrak Özmutlu E Grafik Tasarımı Bölümü Öğrenme Çıktılarının 21. Yüzyıl Becerileri Temelinde İncelenmesi. . 2021; 138 - 152. 10.32547/ataunigsed.844115
IEEE ÖZMUTLU A,Bayrak Özmutlu E "Grafik Tasarımı Bölümü Öğrenme Çıktılarının 21. Yüzyıl Becerileri Temelinde İncelenmesi." , ss.138 - 152, 2021. 10.32547/ataunigsed.844115
ISNAD ÖZMUTLU, Aytaç - Bayrak Özmutlu, Emel. "Grafik Tasarımı Bölümü Öğrenme Çıktılarının 21. Yüzyıl Becerileri Temelinde İncelenmesi". (2021), 138-152. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.844115
APA ÖZMUTLU A, Bayrak Özmutlu E (2021). Grafik Tasarımı Bölümü Öğrenme Çıktılarının 21. Yüzyıl Becerileri Temelinde İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 27(46), 138 - 152. 10.32547/ataunigsed.844115
Chicago ÖZMUTLU Aytaç,Bayrak Özmutlu Emel Grafik Tasarımı Bölümü Öğrenme Çıktılarının 21. Yüzyıl Becerileri Temelinde İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi 27, no.46 (2021): 138 - 152. 10.32547/ataunigsed.844115
MLA ÖZMUTLU Aytaç,Bayrak Özmutlu Emel Grafik Tasarımı Bölümü Öğrenme Çıktılarının 21. Yüzyıl Becerileri Temelinde İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, vol.27, no.46, 2021, ss.138 - 152. 10.32547/ataunigsed.844115
AMA ÖZMUTLU A,Bayrak Özmutlu E Grafik Tasarımı Bölümü Öğrenme Çıktılarının 21. Yüzyıl Becerileri Temelinde İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi. 2021; 27(46): 138 - 152. 10.32547/ataunigsed.844115
Vancouver ÖZMUTLU A,Bayrak Özmutlu E Grafik Tasarımı Bölümü Öğrenme Çıktılarının 21. Yüzyıl Becerileri Temelinde İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi. 2021; 27(46): 138 - 152. 10.32547/ataunigsed.844115
IEEE ÖZMUTLU A,Bayrak Özmutlu E "Grafik Tasarımı Bölümü Öğrenme Çıktılarının 21. Yüzyıl Becerileri Temelinde İncelenmesi." Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 27, ss.138 - 152, 2021. 10.32547/ataunigsed.844115
ISNAD ÖZMUTLU, Aytaç - Bayrak Özmutlu, Emel. "Grafik Tasarımı Bölümü Öğrenme Çıktılarının 21. Yüzyıl Becerileri Temelinde İncelenmesi". Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi 27/46 (2021), 138-152. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.844115