ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİNİNÖĞRETME MOTİVASYONLARINI YORDAMA GÜCÜ

Yıl: 2020 Cilt: 22 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 885 - 898 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.26468/trakyasobed.659062 İndeks Tarihi: 27-05-2021

ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİNİNÖĞRETME MOTİVASYONLARINI YORDAMA GÜCÜ

Öz:
Bu çalışmanın amacı pedagojik formasyon eğitimi sertifika programına ve eğitim fakültesine devam eden öğretmen adaylarının çocuk sevme düzeylerinin öğretme motivasyonlarını yordama gücünü incelemektir. Çalışma Akdeniz bölgesinde bir kamu üniversitesine devam eden 206 eğitim fakültesi ve aynı fakültenin pedagojik formasyon eğitimi sertifika programına devam eden 207 formasyon öğrencisi ile yapılmıştır. Araştırmada genel tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veriler “Çocuk Sevme Ölçeği” ve “Öğretme Motivasyonu Ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda içsel öğretme motivasyonunu çocuk sevme ve öğrenim görülen program türünün, dışsal öğretme motivasyonunu ise öğrenim görülen program türünün anlamlı düzeyde yordadığı bulunmuştur. Araştırmada pedagojik formasyon eğitimi sertifika programına devam eden öğretmen adaylarının çocuk sevme, içsel ve dışsal motivasyon düzeylerinin eğitim fakültesine devam eden öğretmen adaylarından anlamlı ve pozitif yönde daha yüksek olduğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

HOW TEACHER CANDIDATES’ FONDNESS FOR CHILDREN PREDICTS THEIR TEACHING MOTIVATION

Öz:
This study aimed to investigate the predictive power of fondness for childrenon teaching motivation of teacher candidates who take pedagogical formation courses orattend faculty of education. The study was conducted with 206 students who attended thefaculty of education at a public university in the Mediterranean region and 207 studentsattending the formation program of the same faculty. Data were collected with “Fondness forChildren Scale” and “Teaching Motivation Scale”. As a result of the study, it was found thattype of program enrolled and fondness for children significantly predicted intrinsic teachingmotivation while type of program enrolled significantly predicted ex̄trinsic teachingmotivation. It was concluded that levels fondness for children and the intrinsic and ex̄trinsicmotivation of teacher candidates who attended the formation program at the faculty ofeducation were significantly higher than those of teacher candidates who attended the facultyof education.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ÖZKAL N (2020). ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİNİNÖĞRETME MOTİVASYONLARINI YORDAMA GÜCÜ. , 885 - 898. 10.26468/trakyasobed.659062
Chicago ÖZKAL NEŞE ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİNİNÖĞRETME MOTİVASYONLARINI YORDAMA GÜCÜ. (2020): 885 - 898. 10.26468/trakyasobed.659062
MLA ÖZKAL NEŞE ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİNİNÖĞRETME MOTİVASYONLARINI YORDAMA GÜCÜ. , 2020, ss.885 - 898. 10.26468/trakyasobed.659062
AMA ÖZKAL N ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİNİNÖĞRETME MOTİVASYONLARINI YORDAMA GÜCÜ. . 2020; 885 - 898. 10.26468/trakyasobed.659062
Vancouver ÖZKAL N ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİNİNÖĞRETME MOTİVASYONLARINI YORDAMA GÜCÜ. . 2020; 885 - 898. 10.26468/trakyasobed.659062
IEEE ÖZKAL N "ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİNİNÖĞRETME MOTİVASYONLARINI YORDAMA GÜCÜ." , ss.885 - 898, 2020. 10.26468/trakyasobed.659062
ISNAD ÖZKAL, NEŞE. "ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİNİNÖĞRETME MOTİVASYONLARINI YORDAMA GÜCÜ". (2020), 885-898. https://doi.org/10.26468/trakyasobed.659062
APA ÖZKAL N (2020). ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİNİNÖĞRETME MOTİVASYONLARINI YORDAMA GÜCÜ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(2), 885 - 898. 10.26468/trakyasobed.659062
Chicago ÖZKAL NEŞE ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİNİNÖĞRETME MOTİVASYONLARINI YORDAMA GÜCÜ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 22, no.2 (2020): 885 - 898. 10.26468/trakyasobed.659062
MLA ÖZKAL NEŞE ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİNİNÖĞRETME MOTİVASYONLARINI YORDAMA GÜCÜ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.22, no.2, 2020, ss.885 - 898. 10.26468/trakyasobed.659062
AMA ÖZKAL N ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİNİNÖĞRETME MOTİVASYONLARINI YORDAMA GÜCÜ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2020; 22(2): 885 - 898. 10.26468/trakyasobed.659062
Vancouver ÖZKAL N ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİNİNÖĞRETME MOTİVASYONLARINI YORDAMA GÜCÜ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2020; 22(2): 885 - 898. 10.26468/trakyasobed.659062
IEEE ÖZKAL N "ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİNİNÖĞRETME MOTİVASYONLARINI YORDAMA GÜCÜ." Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22, ss.885 - 898, 2020. 10.26468/trakyasobed.659062
ISNAD ÖZKAL, NEŞE. "ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOCUK SEVME DÜZEYLERİNİNÖĞRETME MOTİVASYONLARINI YORDAMA GÜCÜ". Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 22/2 (2020), 885-898. https://doi.org/10.26468/trakyasobed.659062