İki Gemi Baş Tasarımı İçin Dalga Eğilme Moment Analizi Üzerine BirÇalışma

Yıl: 2020 Cilt: 26 Sayı: 217 Sayfa Aralığı: 33 - 43 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 28-05-2021

İki Gemi Baş Tasarımı İçin Dalga Eğilme Moment Analizi Üzerine BirÇalışma

Öz:
Bir geminin yapısı, servis ömrü boyunca geminin deneyimleyeceği statik ve dinamik yüklere dayanacak şekilde tasarlanmıştır. Dalgaların hareketi ve ortaya çıkan gemi hareketlerinin etkileri ile geminin tekne yapısına dinamik yükler uygulanır. Bu çalışmanın amacı, iki farklı gemi baş tasarımı ile teknenin düşey dalga eğilme momentinin değerlerini analiz etmektir. Hidrodinamik yükler WASIM bilgisayar programı kullanarak hesaplanıyor ve bu kapsamda geminin NAPA dataları, tekne ofset tablosu ve yükleme koşulları dikkate alınıyor. Yükleme koşulu özet tablolarından, analiz için bir tam yük koşulu seçilir. WASIM hesaplamaları, seaworthy başlı ve balb başlı ile dalga dikey bükülme momentinin ortasında gerçekleştirilmiştir. Dikkate alınan yükleme koşulu, homojen bir tam yük koşuludur. MLER dalgalarındaki teknenin doğrusal olmayan WASIM hesaplamaları, tam yük koşulu için, seaworthy başlı teknenin en yüksek dalga dikey eğilme momenti gemilerinin, balb başlı teknenin muadil değerinden % 2.6 daha yüksek olduğunu göstermektedir
Anahtar Kelime:

A Study on Wave Bending Moment Analysis for Two Bow Designs

Öz:
A ship’s structure is designed to withstand the static and dynamic loads to be experienced by the shipthroughout its service life. Dynamics loads are exerted on the ship’s hull structure through the action ofthe waves and the effects of the resultant ship motions. The objective of the study is to analyse thevertical wave bending moment amidships of the vessel with the two different bow designs. Thehydrodynamic loads are calculated with the computer program WASIM based on loading conditionsummary tables, ship hull offset tables and NAPA database of the vessel. From the loading conditionsummary tables, one full load condition is selected for the analysis. WASIM calculations have beencarried out of the wave vertical bending moment amidships with a bulbous bow and a seaworthy bow.The considered loading condition is a homogenous full load condition. The nonlinear WASIMcalculations of the vessel in the MLER (Most Likely Extreme Response) waves show that for full loadcondition, the highest wave vertical bending moment amidships of the vessel with the seaworthy bow is2.6% higher than the counterpart value of the vessel with the bulbous bow.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • DNV GL SESAM User Manual - WASIM. (2009). Wave Loads on Vessels with forward Speed, DNV GL Software Report.
  • DNV GL SESAM User Manual - WAVESHIP. (2009). Wave Loads on Vessels with forward Speed, DNV GL Software Report.
  • Pastoor, LW (2002). On the Assessment of Nonlinear Ship Motions and Loads, PhD Thesis, Technische Universiteit Delft, 2002.
  • Fonseca, N, Pascoal R, Soares, CG, Clauss G, and Schmittner C. (2010). Numerical and experimental analysis of extreme wave induced vertical bending moments on a FPSO. Applied Ocean Research, 32(4), 374-390.
  • Parunov, J, Senjanovi I, Paviaeeviae M. (2004). Use of Vertical Wave Bending Moments From Hydrodynamic Analysis In Design of Oil Tankers, Vol. 146, International Journal of Maritime Engineering.
  • Rajendran, S, Vásquez, G., and Soares, CG. (2016). Effect of bow flare on the vertical ship responses in abnormal waves and extreme seas. Ocean Engineering, 124, 419-436.
  • Temarel, P, Bai, W, Bruns, A, Derbanne, Q, Dessi, D, Dhavalikar, S, and Papanikolaou A. (2016). Prediction of wave-induced loads on ships: Progress and challenges. Ocean Engineering, 119, 274-308.
  • Clauss, GF, and Klein, M. (2016). Experimental investigation on the vertical bending moment in extreme sea states for different hulls. Ocean Engineering, 119, 181-192.
  • Shama, M. (2013). Hull Girder Loading. In: Buckling of Ship Structures. pp 117-140. Springer, Berlin, Heidelberg.
APA OZGÜÇ O (2020). İki Gemi Baş Tasarımı İçin Dalga Eğilme Moment Analizi Üzerine BirÇalışma. , 33 - 43.
Chicago OZGÜÇ OZGÜR İki Gemi Baş Tasarımı İçin Dalga Eğilme Moment Analizi Üzerine BirÇalışma. (2020): 33 - 43.
MLA OZGÜÇ OZGÜR İki Gemi Baş Tasarımı İçin Dalga Eğilme Moment Analizi Üzerine BirÇalışma. , 2020, ss.33 - 43.
AMA OZGÜÇ O İki Gemi Baş Tasarımı İçin Dalga Eğilme Moment Analizi Üzerine BirÇalışma. . 2020; 33 - 43.
Vancouver OZGÜÇ O İki Gemi Baş Tasarımı İçin Dalga Eğilme Moment Analizi Üzerine BirÇalışma. . 2020; 33 - 43.
IEEE OZGÜÇ O "İki Gemi Baş Tasarımı İçin Dalga Eğilme Moment Analizi Üzerine BirÇalışma." , ss.33 - 43, 2020.
ISNAD OZGÜÇ, OZGÜR. "İki Gemi Baş Tasarımı İçin Dalga Eğilme Moment Analizi Üzerine BirÇalışma". (2020), 33-43.
APA OZGÜÇ O (2020). İki Gemi Baş Tasarımı İçin Dalga Eğilme Moment Analizi Üzerine BirÇalışma. Gemi ve Deniz Teknolojisi, 26(217), 33 - 43.
Chicago OZGÜÇ OZGÜR İki Gemi Baş Tasarımı İçin Dalga Eğilme Moment Analizi Üzerine BirÇalışma. Gemi ve Deniz Teknolojisi 26, no.217 (2020): 33 - 43.
MLA OZGÜÇ OZGÜR İki Gemi Baş Tasarımı İçin Dalga Eğilme Moment Analizi Üzerine BirÇalışma. Gemi ve Deniz Teknolojisi, vol.26, no.217, 2020, ss.33 - 43.
AMA OZGÜÇ O İki Gemi Baş Tasarımı İçin Dalga Eğilme Moment Analizi Üzerine BirÇalışma. Gemi ve Deniz Teknolojisi. 2020; 26(217): 33 - 43.
Vancouver OZGÜÇ O İki Gemi Baş Tasarımı İçin Dalga Eğilme Moment Analizi Üzerine BirÇalışma. Gemi ve Deniz Teknolojisi. 2020; 26(217): 33 - 43.
IEEE OZGÜÇ O "İki Gemi Baş Tasarımı İçin Dalga Eğilme Moment Analizi Üzerine BirÇalışma." Gemi ve Deniz Teknolojisi, 26, ss.33 - 43, 2020.
ISNAD OZGÜÇ, OZGÜR. "İki Gemi Baş Tasarımı İçin Dalga Eğilme Moment Analizi Üzerine BirÇalışma". Gemi ve Deniz Teknolojisi 26/217 (2020), 33-43.