Coğrafya ve Sosyal Bilgiler Derslerinde CBS Uygulamalarının Değerlendirilmesi (Sinop İli Örneği)

Yıl: 2021 Cilt: 25 Sayı: 43 Sayfa Aralığı: 54 - 63 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 07-06-2021

Coğrafya ve Sosyal Bilgiler Derslerinde CBS Uygulamalarının Değerlendirilmesi (Sinop İli Örneği)

Öz:
Bugünlerde, eğitim ve öğretim ortamında birçok yeni teknoloji ve eğilimler ortaya çıkmıştır. Bu yenilikler sonucunda öğrenciye ve öğretmene bakış açısı değişmiştir. Artık araştıran, düşünen ve sorgulayan bireylerin yetiştirilmesi hedeflenmektedir. Öğrencilerin bilişsel süreçlerinin geliştirilmesinde mekânsal teknolojiler etkili araçlara sahiptir ve bu özelliği nedeniyle eğitim öğretim ortamında yaygın olarak kullanılabilmektedir. Mekânsal teknolojiler; Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS), GPS, internet tabanlı haritalar gibi farklı bileşenlere sahiptir. Bu bileşenlerden biri olan CBS, eğitim-öğretim ortamındaki birçok uygulamada bireysel ve grupla öğrenme tekniklerinin gelişimini desteklemekte, aynı zamanda eğitim odaklı kişisel dönütlerin de alınabilmesini sağlamaktadır. Bu çalışma ile Google Earth, açık kaynak kodlu CBS yazılımları, internet tabanlı CBS uygulamalarının Sosyal Bilgiler ve Coğrafya eğitiminde kullanımının test edilmesi amaçlanmıştır. Sinop üniversitesi Çocuk Üniversitesi bünyesinde gerçekleştirilen bilimsel araştırma projesi kapsamında Coğrafya ve Sosyal Bilgiler öğretmenlerine teorik ve uygulamalı olarak eğitim verilip öğretmenlerin Coğrafi Bilgi Sistemleri ve eğitim programına yönelik görüşleri alınmıştır. Araştırma sonuçlarına göre CBS sınıf içi uygulamalarda büyük faydalar sağlamaktadır. Okullarda teknik altyapı yetersizlikleri, okul yönetimlerinin CBS uygulamalarına yeterli destek sağlamaması, yazılım ve teknik doküman yetersizliği gibi nedenler öğretmenler tarafından CBS uygulamalarının önündeki engeller olarak görülmektedir.
Anahtar Kelime:

ASSESSMENT OF GIS APPLICATIONS IN GEOGRAPHY AND SOCIAL STUDIES COURSES (THE SİNOP CASE)

Öz:
Nowadays, many innovations, and trends have emerged in the education and training environment. As a result of these innovations, the views towards students and teachers has changed. Now it is aimed at educating individuals who are thinking, researching and investigating. Spatial technologies have effective tools in the development of students' cognitive processes and due to this feature, they can be widely used in the education and training environment. Spatial technologies have different components such as Geographical Information Systems (GIS), GPS, internet based maps. GIS, one of these components, supports the development of individual and group learning techniques in many applications in the educational environment, also provides training-oriented personal feedback. This study aimed to test the use of Google Earth, open source GIS software and internet-based GIS in the Social Studies and Geography education. With this study, which was carried out at Sinop University Children’s University within a Scientific Research Project (BAP), an on-site theoretical and practical teacher training given to the teachers of Geography and Social Studies as well as their opinions were sought for training programs and about GIS. According to the research results, GIS provides great benefits for in-class applications. Lack of technical infrastructure in schools, the school management’s inadequate support for GIS applications, lack of software and technical documents are seen by teachers as obstacles for the use of GIS applications.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Taştan B (2021). Coğrafya ve Sosyal Bilgiler Derslerinde CBS Uygulamalarının Değerlendirilmesi (Sinop İli Örneği). , 54 - 63.
Chicago Taştan Bekir Coğrafya ve Sosyal Bilgiler Derslerinde CBS Uygulamalarının Değerlendirilmesi (Sinop İli Örneği). (2021): 54 - 63.
MLA Taştan Bekir Coğrafya ve Sosyal Bilgiler Derslerinde CBS Uygulamalarının Değerlendirilmesi (Sinop İli Örneği). , 2021, ss.54 - 63.
AMA Taştan B Coğrafya ve Sosyal Bilgiler Derslerinde CBS Uygulamalarının Değerlendirilmesi (Sinop İli Örneği). . 2021; 54 - 63.
Vancouver Taştan B Coğrafya ve Sosyal Bilgiler Derslerinde CBS Uygulamalarının Değerlendirilmesi (Sinop İli Örneği). . 2021; 54 - 63.
IEEE Taştan B "Coğrafya ve Sosyal Bilgiler Derslerinde CBS Uygulamalarının Değerlendirilmesi (Sinop İli Örneği)." , ss.54 - 63, 2021.
ISNAD Taştan, Bekir. "Coğrafya ve Sosyal Bilgiler Derslerinde CBS Uygulamalarının Değerlendirilmesi (Sinop İli Örneği)". (2021), 54-63.
APA Taştan B (2021). Coğrafya ve Sosyal Bilgiler Derslerinde CBS Uygulamalarının Değerlendirilmesi (Sinop İli Örneği). International journal of geography and geography education (Online), 25(43), 54 - 63.
Chicago Taştan Bekir Coğrafya ve Sosyal Bilgiler Derslerinde CBS Uygulamalarının Değerlendirilmesi (Sinop İli Örneği). International journal of geography and geography education (Online) 25, no.43 (2021): 54 - 63.
MLA Taştan Bekir Coğrafya ve Sosyal Bilgiler Derslerinde CBS Uygulamalarının Değerlendirilmesi (Sinop İli Örneği). International journal of geography and geography education (Online), vol.25, no.43, 2021, ss.54 - 63.
AMA Taştan B Coğrafya ve Sosyal Bilgiler Derslerinde CBS Uygulamalarının Değerlendirilmesi (Sinop İli Örneği). International journal of geography and geography education (Online). 2021; 25(43): 54 - 63.
Vancouver Taştan B Coğrafya ve Sosyal Bilgiler Derslerinde CBS Uygulamalarının Değerlendirilmesi (Sinop İli Örneği). International journal of geography and geography education (Online). 2021; 25(43): 54 - 63.
IEEE Taştan B "Coğrafya ve Sosyal Bilgiler Derslerinde CBS Uygulamalarının Değerlendirilmesi (Sinop İli Örneği)." International journal of geography and geography education (Online), 25, ss.54 - 63, 2021.
ISNAD Taştan, Bekir. "Coğrafya ve Sosyal Bilgiler Derslerinde CBS Uygulamalarının Değerlendirilmesi (Sinop İli Örneği)". International journal of geography and geography education (Online) 25/43 (2021), 54-63.