İŞLETMELERDEKİ BECERİ EĞİTİMİ UYGULAMASININ MUHASEBE EĞİTİMİNE ETKİSİ
Ülkemiz örgün eğitim sistemi içerisinde muhasebe eğitiminin ilk adımı Mesleki TeknikEğitim Genel Müdürlüğü’ne bağlı orta öğretim kurumlarında atılmaktadır. Muhasebeeğitimi veren ortaöğretim kurumlarının 12. Sınıf öğrencilerine haftada 24 kredilik zorunluders olarak okutulan işletmelerde beceri eğitimi uygulaması ile öğrenciler haftanın iki günüokulda teorik dersler alırken kalan üç günde ise işletmelerde usta öğreticiler nezaretindesektörde çalışmaktadır. Bu uygulama ile okullarda aktarılan teorik bilgilerin pratik bilgiyedönüşmesi amaçlanmış ve böylece sektörün ihtiyaç duyduğu donanıma sahip araelamanlarının yetiştirilmesi amaçlanmıştır. Bu uygulama öğrencilerin teorik bilgilerinipratik bilgiye dönüştürmesinin yanında aynı zamanda öğrencilere iş tecrübesi ve özgüvenkazandırmaktadır. Çalışmada işletmelerde beceri eğitimi uygulamasının sektörün ihtiyaçduyduğu muhasebe elemanlarının yetişmesine katkısının incelenmesi amaçlanmıştır. Buamaç doğrultusunda öncelikle Mesleki Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü’ne bağlıortaöğretim kurumlarında verilen muhasebe eğitimi hakkında genel bilgilere yer verilmiş veİşletmelerde Beceri Eğitimi Uygulamasına değinilmiştir. Çalışmanın son kısmında iseTokat il genelindeki Mesleki Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü’ne bağlı liselerin Muhasebeve Finansman Alanı Bilgisayarlı Muhasebe Dalı öğrencilerine anket uygulanmıştır. Eldeedilen verilere SPSS 25 yardımıyla frekans analizi, faktör analizi ve t-testi uygulanmıştır.Yapılan anket çalışması sonucunda öğrencilerin işletmelere okul idaresi tarafındanyerleştirilmesinin öğrencinin öz kazanımına daha faydalı olduğu sonucuna varılmıştır.