Yıl: 2020 Cilt: 11 Sayı: 22 Sayfa Aralığı: 646 - 668 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.36543/kauiibfd.2020.028 İndeks Tarihi: 11-05-2021

HEPİNİZİ YENİ BİR ÜRÜN GİBİ GÖRÜYORUM! TEKRAR KULLANILABİLİR AMBALAJLARA YÖNELİK TÜKETİCİ TUTUMLARI

Öz:
Bu araştırmanın amacı, gıda ürünlerinde kullanılabilir ambalaj uygulamalarına yönelik tüketici tutumlarını ve tüketicilerin bu ambalajların kullanıldığı ürünlere ilişkin ödeme istekliliklerini belirlemektir. Bu amaçla Giresun ilinde 385 tüketiciye yüz yüze anket uygulanmış ve elde edilen verilere SPSS paket programı aracılığıyla tanımlayıcı istatistikleri belirlemeye yönelik frekans analizi, açıklayıcı faktör analizi, bağımsız iki örneklem t-testi ve tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır. Araştırma sonuçları tüketicilerin özellikle bildikleri markalarda, ambalajların tekrar kullanılabilirliği için %10-%15 arasında fazladan bir bedeli ödemeye istekli olacaklarını göstermektedir. Ancak satın alma esnasında tekrar kullanma faydasının hatırlanmaması bu durumdan sapmalara neden olabilmektedir. Tüketicilerin kullanılabilir ambalaj tercih etmelerinde en önemli etken tasarruf sağlama isteğidir.
Anahtar Kelime:

SEE ALL OF YOU AS A NEW PRODUCT! CONSUMER ATTITUDES FOR REUSABLE PACKAGES

Öz:
The purpose of this research is to determine the consumer attitudes towards reusable packaging applications that can be used in food products and the willingness of consumers to pay for products that use these packaging. For this purpose, face-to-face questionnaires were applied to 385 consumers in Giresun province and frequency analysis, explanatory factor analysis, independent samples t-test and One-Way ANOVA were applied to the data obtained through SPSS package program. The results of the research show that consumers will be willing to pay an extra price between 10-15% for the reusable packages, especially in well-known brands. However, not remembering the benefit of reusage during the purchase may cause deviations from this situation. The most important factor for consumers to choose reusable packaging is their willingness to save.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Kuru Ö, Boyraz E (2020). HEPİNİZİ YENİ BİR ÜRÜN GİBİ GÖRÜYORUM! TEKRAR KULLANILABİLİR AMBALAJLARA YÖNELİK TÜKETİCİ TUTUMLARI. , 646 - 668. 10.36543/kauiibfd.2020.028
Chicago Kuru Özgür,Boyraz Elif HEPİNİZİ YENİ BİR ÜRÜN GİBİ GÖRÜYORUM! TEKRAR KULLANILABİLİR AMBALAJLARA YÖNELİK TÜKETİCİ TUTUMLARI. (2020): 646 - 668. 10.36543/kauiibfd.2020.028
MLA Kuru Özgür,Boyraz Elif HEPİNİZİ YENİ BİR ÜRÜN GİBİ GÖRÜYORUM! TEKRAR KULLANILABİLİR AMBALAJLARA YÖNELİK TÜKETİCİ TUTUMLARI. , 2020, ss.646 - 668. 10.36543/kauiibfd.2020.028
AMA Kuru Ö,Boyraz E HEPİNİZİ YENİ BİR ÜRÜN GİBİ GÖRÜYORUM! TEKRAR KULLANILABİLİR AMBALAJLARA YÖNELİK TÜKETİCİ TUTUMLARI. . 2020; 646 - 668. 10.36543/kauiibfd.2020.028
Vancouver Kuru Ö,Boyraz E HEPİNİZİ YENİ BİR ÜRÜN GİBİ GÖRÜYORUM! TEKRAR KULLANILABİLİR AMBALAJLARA YÖNELİK TÜKETİCİ TUTUMLARI. . 2020; 646 - 668. 10.36543/kauiibfd.2020.028
IEEE Kuru Ö,Boyraz E "HEPİNİZİ YENİ BİR ÜRÜN GİBİ GÖRÜYORUM! TEKRAR KULLANILABİLİR AMBALAJLARA YÖNELİK TÜKETİCİ TUTUMLARI." , ss.646 - 668, 2020. 10.36543/kauiibfd.2020.028
ISNAD Kuru, Özgür - Boyraz, Elif. "HEPİNİZİ YENİ BİR ÜRÜN GİBİ GÖRÜYORUM! TEKRAR KULLANILABİLİR AMBALAJLARA YÖNELİK TÜKETİCİ TUTUMLARI". (2020), 646-668. https://doi.org/10.36543/kauiibfd.2020.028
APA Kuru Ö, Boyraz E (2020). HEPİNİZİ YENİ BİR ÜRÜN GİBİ GÖRÜYORUM! TEKRAR KULLANILABİLİR AMBALAJLARA YÖNELİK TÜKETİCİ TUTUMLARI. KAFKAS ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ DERGİSİ , 11(22), 646 - 668. 10.36543/kauiibfd.2020.028
Chicago Kuru Özgür,Boyraz Elif HEPİNİZİ YENİ BİR ÜRÜN GİBİ GÖRÜYORUM! TEKRAR KULLANILABİLİR AMBALAJLARA YÖNELİK TÜKETİCİ TUTUMLARI. KAFKAS ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ DERGİSİ 11, no.22 (2020): 646 - 668. 10.36543/kauiibfd.2020.028
MLA Kuru Özgür,Boyraz Elif HEPİNİZİ YENİ BİR ÜRÜN GİBİ GÖRÜYORUM! TEKRAR KULLANILABİLİR AMBALAJLARA YÖNELİK TÜKETİCİ TUTUMLARI. KAFKAS ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ DERGİSİ , vol.11, no.22, 2020, ss.646 - 668. 10.36543/kauiibfd.2020.028
AMA Kuru Ö,Boyraz E HEPİNİZİ YENİ BİR ÜRÜN GİBİ GÖRÜYORUM! TEKRAR KULLANILABİLİR AMBALAJLARA YÖNELİK TÜKETİCİ TUTUMLARI. KAFKAS ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ DERGİSİ . 2020; 11(22): 646 - 668. 10.36543/kauiibfd.2020.028
Vancouver Kuru Ö,Boyraz E HEPİNİZİ YENİ BİR ÜRÜN GİBİ GÖRÜYORUM! TEKRAR KULLANILABİLİR AMBALAJLARA YÖNELİK TÜKETİCİ TUTUMLARI. KAFKAS ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ DERGİSİ . 2020; 11(22): 646 - 668. 10.36543/kauiibfd.2020.028
IEEE Kuru Ö,Boyraz E "HEPİNİZİ YENİ BİR ÜRÜN GİBİ GÖRÜYORUM! TEKRAR KULLANILABİLİR AMBALAJLARA YÖNELİK TÜKETİCİ TUTUMLARI." KAFKAS ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ DERGİSİ , 11, ss.646 - 668, 2020. 10.36543/kauiibfd.2020.028
ISNAD Kuru, Özgür - Boyraz, Elif. "HEPİNİZİ YENİ BİR ÜRÜN GİBİ GÖRÜYORUM! TEKRAR KULLANILABİLİR AMBALAJLARA YÖNELİK TÜKETİCİ TUTUMLARI". KAFKAS ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ DERGİSİ 11/22 (2020), 646-668. https://doi.org/10.36543/kauiibfd.2020.028