Yıl: 2020 Cilt: 8 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 2507 - 2522 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.21325/jotags.2020.724 İndeks Tarihi: 13-05-2021

Coğrafi İşaretli Ürünlerin Gastronomi Turizmi Kapsamında Değerlendirilmesi

Öz:
Yöresel değerler, turistlerin destinasyon tercihlerini etkilemektedir. Bu değerlerin tanıtılması ve tescil edilmesi ise onların korunması için önemlidir. Coğrafi işaretlerin tescil edilmesinin yanı sıra yiyecek içecek işletmelerinde sunulması ise destinasyonun imajını artırarak ekonomik kalkınmasını sağlayacaktır. Akdeniz Bölgesi’nde Osmaniye; Doğu Anadolu Bölgesi’nde Bitlis, Elâzığ ve Erzincan, Kars, Malatya ve Ardahan; Ege Bölgesi’nde Uşak, İç Anadolu Bölgesi’nde Nevşehir ve Karaman; Karadeniz Bölgesi’nde Giresun, Zonguldak ve Bartın; Marmara Bölgesi’nde ise Çanakkale, İstanbul, Kocaeli, Tekirdağ ve Yalova ise tescilli mahreç işareti bulunmaması nedeniyle araştırma kapsamında yer almamaktadır. Diğer coğrafi bölgelerden farklı olarak Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde bulunan tüm illerde tescilli mahreç işareti bulunmaktadır. Akdeniz Bölgesi’nde70, Doğu Anadolu Bölgesi’nde 80, Ege Bölgesi’nde 70, Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde 90, İç Anadolu Bölgesi’nde 110, Karadeniz Bölgesi’nde 150, Marmara Bölgesi’nde ise 60 olmak üzere toplam 630 yiyecek içecek işletmesinin menüsü incelenmiştir. Araştırma kapsamında Türkiye’nin yedi coğrafi bölgesinde yer alan illerde www.tripadvisor.com.tr’ye göre ilk on sırada bulunan yiyecek içecek işletmelerinin menülerinde tescilli mahreç işareti bulundurma durumları incelenmiştir. İncelenen 630 işletmeden yalnızca 21 işletmenin menüsünde tescilli mahreç işareti sunulmaktadır.
Anahtar Kelime:

(Evaluation of Geographically Indicated Products within the Scope of Gastronomy Tourism)

Öz:
Local values affect the destination preferences of tourists. The promotion and registration of these values is important for their protection. In addition to the registration of geographical indications, their presentation in food and beverage establishments might increase the image of the destination and provide economic development. Osmaniye in the Mediterranean Region; Bitlis, Elazığ and Erzincan, Kars, Malatya and Ardahan in the Eastern Anatolia Region; Uşak in the Aegean Region, Nevşehir and Karaman inthe Central Anatolia Region; Giresun, Zonguldak and Bartın in the Black Sea Region; Çanakkale, Istanbul, Kocaeli, Tekirdağ and Yalova in the Marmara Region, were not included in the study because they do not have any registered indications of source. Unlike other geographical regions, all provinces in the Southeastern Anatolia Region have a registered indication of source. The menus of a total of 630 food and beverage establishments were examined, including 70 in the Mediterranean region, 80 in the EasternAnatolia region, 70 in the Aegean region, 90 in the Southeastern Anatolia region, 110 in the Central Anatolia region, 150 in the Black Sea region and 60 in the Marmara region. As part of the study, the top ten food and beverage establishments according tothe website of Tripadvisor (www.tripadvisor.com.tr) located in the provinces of seven geographical regions of Turkey were examined in terms of their status of having registered indications of source in their menus. Of the 630 establishments examined, only21 have registered indications of source in their menus.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA IŞIN A, YALCİN E (2020). Coğrafi İşaretli Ürünlerin Gastronomi Turizmi Kapsamında Değerlendirilmesi. , 2507 - 2522. 10.21325/jotags.2020.724
Chicago IŞIN Alper,YALCİN Eren Coğrafi İşaretli Ürünlerin Gastronomi Turizmi Kapsamında Değerlendirilmesi. (2020): 2507 - 2522. 10.21325/jotags.2020.724
MLA IŞIN Alper,YALCİN Eren Coğrafi İşaretli Ürünlerin Gastronomi Turizmi Kapsamında Değerlendirilmesi. , 2020, ss.2507 - 2522. 10.21325/jotags.2020.724
AMA IŞIN A,YALCİN E Coğrafi İşaretli Ürünlerin Gastronomi Turizmi Kapsamında Değerlendirilmesi. . 2020; 2507 - 2522. 10.21325/jotags.2020.724
Vancouver IŞIN A,YALCİN E Coğrafi İşaretli Ürünlerin Gastronomi Turizmi Kapsamında Değerlendirilmesi. . 2020; 2507 - 2522. 10.21325/jotags.2020.724
IEEE IŞIN A,YALCİN E "Coğrafi İşaretli Ürünlerin Gastronomi Turizmi Kapsamında Değerlendirilmesi." , ss.2507 - 2522, 2020. 10.21325/jotags.2020.724
ISNAD IŞIN, Alper - YALCİN, Eren. "Coğrafi İşaretli Ürünlerin Gastronomi Turizmi Kapsamında Değerlendirilmesi". (2020), 2507-2522. https://doi.org/10.21325/jotags.2020.724
APA IŞIN A, YALCİN E (2020). Coğrafi İşaretli Ürünlerin Gastronomi Turizmi Kapsamında Değerlendirilmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(4), 2507 - 2522. 10.21325/jotags.2020.724
Chicago IŞIN Alper,YALCİN Eren Coğrafi İşaretli Ürünlerin Gastronomi Turizmi Kapsamında Değerlendirilmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies 8, no.4 (2020): 2507 - 2522. 10.21325/jotags.2020.724
MLA IŞIN Alper,YALCİN Eren Coğrafi İşaretli Ürünlerin Gastronomi Turizmi Kapsamında Değerlendirilmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, vol.8, no.4, 2020, ss.2507 - 2522. 10.21325/jotags.2020.724
AMA IŞIN A,YALCİN E Coğrafi İşaretli Ürünlerin Gastronomi Turizmi Kapsamında Değerlendirilmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies. 2020; 8(4): 2507 - 2522. 10.21325/jotags.2020.724
Vancouver IŞIN A,YALCİN E Coğrafi İşaretli Ürünlerin Gastronomi Turizmi Kapsamında Değerlendirilmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies. 2020; 8(4): 2507 - 2522. 10.21325/jotags.2020.724
IEEE IŞIN A,YALCİN E "Coğrafi İşaretli Ürünlerin Gastronomi Turizmi Kapsamında Değerlendirilmesi." Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8, ss.2507 - 2522, 2020. 10.21325/jotags.2020.724
ISNAD IŞIN, Alper - YALCİN, Eren. "Coğrafi İşaretli Ürünlerin Gastronomi Turizmi Kapsamında Değerlendirilmesi". Journal of Tourism and Gastronomy Studies 8/4 (2020), 2507-2522. https://doi.org/10.21325/jotags.2020.724