Yıl: 2020 Cilt: 8 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 2621 - 2638 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.21325/jotags.2020.730 İndeks Tarihi: 13-05-2021

Akademik Sahtekârlık ile İlgili Öğrenci Eğilimlerinin Belirlenmesi: Turizm Fakültesi Örneği

Öz:
Bu araştırmanın temel amacı, üniversite öğrencilerinin akademik sahtekârlık eğilimlerinin cinsiyet ve öğrenim görülen sınıf değişkeni kapsamında incelenmesidir. Üniversite öğrencilerininakademiksahtekârlıkeğilimlerininincelenebilmesiveverilerin toplanabilmesi için Eminoğlu ve Nartgün (2009) tarafından geliştirilen Akademik Sahtekârlık Eğilimi Ölçeği (ASEÖ) kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Turizm Fakültesi öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada verileri toplayabilmek için anket tekniği kullanılmıştır. Toplamda 335 kullanılabilir anket formu analize tabi tutulmuştur. Araştırma çerçevesinde oluşturulan hipotezler, istatistik paket programı aracılığı ile test edilmiştir. İkili gruplarda t-testi, ikiden fazla bağımsız gruplar için de tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, üniversite öğrencilerinin akademik sahtekârlık eğilimlerinin sadece “ödev-projegibi çalışmalarda sahtekârlık eğilimi” faktörü kapsamında cinsiyete göre farklılaştığını ortaya koymaktadır. Ayrıca üniversite öğrencilerinin akademik sahtekârlık eğilimleri, öğrenim görülen sınıf değişkenine göre farklılık göstermemektedir.
Anahtar Kelime:

(Determination of Student Tendencies Related to Academic Dishonesty: The Case of Tourism Faculty)

Öz:
The main purpose of the research is to examine the academic dishonesty tendencies of university students within the scope of gender and year of study variables. The Academic Dishonesty Tendency Scale developed by Eminoğlu and Nartgün (2009) was used to examine academic dishonesty tendencies of university students and collect data. The universe of the research consists of the students of Hacı Bayram Veli University Tourism Faculty. Questionnaire technique was used to collect data in the research. A total of 335 usable questionnaire forms were analyzed. Hypotheses created within the framework of the research were tested through statistical software. T-test was used in binary groups and one-way analysis of variance (ANOVA) was used for more than two independentgroups. Research results reveal that academic dishonesty tendencies of university students differ only by gender within the scope of “dishonesty tendency in studies such as homework-projects”. In addition, academic dishonesty tendencies of university students do not differ according to year of study variable.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Tayfun A, AYSEN E, SİLİK C (2020). Akademik Sahtekârlık ile İlgili Öğrenci Eğilimlerinin Belirlenmesi: Turizm Fakültesi Örneği. , 2621 - 2638. 10.21325/jotags.2020.730
Chicago Tayfun Ahmet,AYSEN ESİN,SİLİK Cemal Ersin Akademik Sahtekârlık ile İlgili Öğrenci Eğilimlerinin Belirlenmesi: Turizm Fakültesi Örneği. (2020): 2621 - 2638. 10.21325/jotags.2020.730
MLA Tayfun Ahmet,AYSEN ESİN,SİLİK Cemal Ersin Akademik Sahtekârlık ile İlgili Öğrenci Eğilimlerinin Belirlenmesi: Turizm Fakültesi Örneği. , 2020, ss.2621 - 2638. 10.21325/jotags.2020.730
AMA Tayfun A,AYSEN E,SİLİK C Akademik Sahtekârlık ile İlgili Öğrenci Eğilimlerinin Belirlenmesi: Turizm Fakültesi Örneği. . 2020; 2621 - 2638. 10.21325/jotags.2020.730
Vancouver Tayfun A,AYSEN E,SİLİK C Akademik Sahtekârlık ile İlgili Öğrenci Eğilimlerinin Belirlenmesi: Turizm Fakültesi Örneği. . 2020; 2621 - 2638. 10.21325/jotags.2020.730
IEEE Tayfun A,AYSEN E,SİLİK C "Akademik Sahtekârlık ile İlgili Öğrenci Eğilimlerinin Belirlenmesi: Turizm Fakültesi Örneği." , ss.2621 - 2638, 2020. 10.21325/jotags.2020.730
ISNAD Tayfun, Ahmet vd. "Akademik Sahtekârlık ile İlgili Öğrenci Eğilimlerinin Belirlenmesi: Turizm Fakültesi Örneği". (2020), 2621-2638. https://doi.org/10.21325/jotags.2020.730
APA Tayfun A, AYSEN E, SİLİK C (2020). Akademik Sahtekârlık ile İlgili Öğrenci Eğilimlerinin Belirlenmesi: Turizm Fakültesi Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(4), 2621 - 2638. 10.21325/jotags.2020.730
Chicago Tayfun Ahmet,AYSEN ESİN,SİLİK Cemal Ersin Akademik Sahtekârlık ile İlgili Öğrenci Eğilimlerinin Belirlenmesi: Turizm Fakültesi Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies 8, no.4 (2020): 2621 - 2638. 10.21325/jotags.2020.730
MLA Tayfun Ahmet,AYSEN ESİN,SİLİK Cemal Ersin Akademik Sahtekârlık ile İlgili Öğrenci Eğilimlerinin Belirlenmesi: Turizm Fakültesi Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, vol.8, no.4, 2020, ss.2621 - 2638. 10.21325/jotags.2020.730
AMA Tayfun A,AYSEN E,SİLİK C Akademik Sahtekârlık ile İlgili Öğrenci Eğilimlerinin Belirlenmesi: Turizm Fakültesi Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies. 2020; 8(4): 2621 - 2638. 10.21325/jotags.2020.730
Vancouver Tayfun A,AYSEN E,SİLİK C Akademik Sahtekârlık ile İlgili Öğrenci Eğilimlerinin Belirlenmesi: Turizm Fakültesi Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies. 2020; 8(4): 2621 - 2638. 10.21325/jotags.2020.730
IEEE Tayfun A,AYSEN E,SİLİK C "Akademik Sahtekârlık ile İlgili Öğrenci Eğilimlerinin Belirlenmesi: Turizm Fakültesi Örneği." Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8, ss.2621 - 2638, 2020. 10.21325/jotags.2020.730
ISNAD Tayfun, Ahmet vd. "Akademik Sahtekârlık ile İlgili Öğrenci Eğilimlerinin Belirlenmesi: Turizm Fakültesi Örneği". Journal of Tourism and Gastronomy Studies 8/4 (2020), 2621-2638. https://doi.org/10.21325/jotags.2020.730