Yıl: 2020 Cilt: 15 Sayı: 6 Sayfa Aralığı: 3901 - 3918 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.47423/TurkishStudies.47103 İndeks Tarihi: 13-05-2021

Tarih Öğretmenlerinin Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi

Öz:
Bu araştırmanın amacı, Tarih öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamlarına yönelik görüşlerinibelirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Antalya il merkezinde bulanan Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlıfarklı devlet okullarında görev yapan Tarih öğretmenleri oluşturmaktadır. Okulların belirlenmesinde kolayulaşılabilirlik kriterleri göz önünde bulundurulmuştur. Bu okullarda görev yapan öğretmenler arasındangönüllülük esasına dayalı belirlenen 14’ü erkek 11’i kadın olmak üzere toplam 25 tarih öğretmeni araştırmanınçalışma grubunu oluşturmaktadır. Nitel araştırma yöntemi ile hazırlanan çalışmada veri toplama yöntemi olarakgörüşme tekniği kullanılmış, veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçları genelolarak değerlendirildiğinde; öğretmenlerin okul dışı öğrenme ortamı denilince akıllarına müzelerin geldiği,okul dışı öğrenme ortamlarının Tarih dersinde kullanılmasının öğrenciyi motive ederek derse ilgisini arttırdığıbelirlenmiştir. Ancak öğretmenlerin okul dışı öğrenme ortamı etkinliklerine yönelik bilgilerinin az olduğu, buortamlara yönelik birtakım sınırlılıkları ifade ettikleri belirlenmiştir. Tarih öğretmenlerinin okul dışı öğrenmeortamlarının sınırlılıklarına dair en büyük sorunun zaman sorunu olduğu, bu sorunu ise sorumluluk almanınyaratacağı bazı sıkıntılar, veliler, maddi imkânlar, ulaşım gibi sorunların takip ettiği belirlenmiştir. Tarihöğretmenlerinin sanal müzelerin kullanımına ilişkin, sanal müzeleri genellikle faydalı buldukları belirlenmiştir.Ayrıca sanal müzelerin zaman ve ekonomik açıdan tasarruf sağlayacağı da düşünülmektedir. Konuya yöneliköğretmenlerin okul dışı öğrenme ortamları konusunda yönlendirilmesi ve fikir sahibi olmalarının sağlamasıbakımından, alana dair illere göre hazırlanmış okul dışı öğrenme ortamı kılavuzlarının oluşturulması, okulyönetimlerinin teşvik edici faaliyetlerinin olması, hizmet öncesinde Tarih öğretmenliği lisans dersleri arasında“okul dışı öğrenme ortamları” seçmeli dersinin konularak derste uygulamalı saha eğitimleriningerçekleştirilmesi önerilmektedir.
Anahtar Kelime:

The Investigation of History Teachers' Perceptions on Out-of-School Learning Environment

Öz:
The aim of this study is to determine the views of history teachers about out-of-school learning environments. The sample of the research consists of History teachers working in different state schools affiliated to the Ministry of National Education located in the provincial seat of Antalya. In determining the schools, easy accessibility criteria were taken into consideration. A total of 25 history teachers, 14 male and 11 female, who were determined on a voluntary basis among the teachers working in these schools, constitute the study group of the study. The interview technique was used as data collection method in the study prepared with qualitative research method, and the data were analyzed using the descriptive analysis method. When the results of the research were evaluated in general, it was determined that museums came to the minds of the teachers when out-of-school learning environment was mentioned, and the use of out-of-school learning environments in History lesson motivated students and increased their interest in the course. However, it was determined that the teachers had little knowledge about out-of-school learning environment activities and they expressed some limitations for these environments. It was also determined that the biggest problem regarding the limitations of out-of-school learning environments according to history teachers was the time problem, followed by some other major problems such as troubles that could be caused by taking responsibility, parents, financial means and transportation. As for the use of virtual museums, it was found that the history teachers generally found virtual museums useful. It was also thought that virtual museums would save time and money. In terms of guiding teachers about the subject and ensuring that they had an idea about out-of-school learning environments, it was suggested that out-of-school learning environment guides prepared specifically for the provinces concerning the topic be created, the school administrations offer encouraging activities, the elective course of "out-of-school learning environments" be included in the pre-service undergraduate History teaching courses and applied on-site trainings be offered within the scope of this course.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA AKHAN O, Kaymak B (2020). Tarih Öğretmenlerinin Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. , 3901 - 3918. 10.47423/TurkishStudies.47103
Chicago AKHAN OSMAN,Kaymak Burcu Tarih Öğretmenlerinin Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. (2020): 3901 - 3918. 10.47423/TurkishStudies.47103
MLA AKHAN OSMAN,Kaymak Burcu Tarih Öğretmenlerinin Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. , 2020, ss.3901 - 3918. 10.47423/TurkishStudies.47103
AMA AKHAN O,Kaymak B Tarih Öğretmenlerinin Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. . 2020; 3901 - 3918. 10.47423/TurkishStudies.47103
Vancouver AKHAN O,Kaymak B Tarih Öğretmenlerinin Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. . 2020; 3901 - 3918. 10.47423/TurkishStudies.47103
IEEE AKHAN O,Kaymak B "Tarih Öğretmenlerinin Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi." , ss.3901 - 3918, 2020. 10.47423/TurkishStudies.47103
ISNAD AKHAN, OSMAN - Kaymak, Burcu. "Tarih Öğretmenlerinin Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi". (2020), 3901-3918. https://doi.org/10.47423/TurkishStudies.47103
APA AKHAN O, Kaymak B (2020). Tarih Öğretmenlerinin Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. Turkish Studies - Educational Sciences , 15(6), 3901 - 3918. 10.47423/TurkishStudies.47103
Chicago AKHAN OSMAN,Kaymak Burcu Tarih Öğretmenlerinin Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. Turkish Studies - Educational Sciences 15, no.6 (2020): 3901 - 3918. 10.47423/TurkishStudies.47103
MLA AKHAN OSMAN,Kaymak Burcu Tarih Öğretmenlerinin Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. Turkish Studies - Educational Sciences , vol.15, no.6, 2020, ss.3901 - 3918. 10.47423/TurkishStudies.47103
AMA AKHAN O,Kaymak B Tarih Öğretmenlerinin Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. Turkish Studies - Educational Sciences . 2020; 15(6): 3901 - 3918. 10.47423/TurkishStudies.47103
Vancouver AKHAN O,Kaymak B Tarih Öğretmenlerinin Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. Turkish Studies - Educational Sciences . 2020; 15(6): 3901 - 3918. 10.47423/TurkishStudies.47103
IEEE AKHAN O,Kaymak B "Tarih Öğretmenlerinin Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi." Turkish Studies - Educational Sciences , 15, ss.3901 - 3918, 2020. 10.47423/TurkishStudies.47103
ISNAD AKHAN, OSMAN - Kaymak, Burcu. "Tarih Öğretmenlerinin Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi". Turkish Studies - Educational Sciences 15/6 (2020), 3901-3918. https://doi.org/10.47423/TurkishStudies.47103